lekkage deurrubber, welke kit?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 16:29 #1108881
door P.J. Bus
lekkage deurrubber, welke kit? is gemaakt door P.J. Bus
Ik ben er ondertussen achter dat ik een lekkage heb bij het deurrubber RV. Dus niet al het andere wat ik ondertussen heb kunnen uitsluiten (pfffff).
Ik vermoed dat het water onder het rubber vandaan komt omdat ik het rubber al eens heb moeten vervangen maar geen butylkit of nadenkit heb gebruikt bij het plaatsen.
Mijn vraag is: wat is beter, butylkit (die bekende van shell, voor onder andere het dak) of nadenkit/strijkkit gebruiken?
Ik vermoed dat het water onder het rubber vandaan komt omdat ik het rubber al eens heb moeten vervangen maar geen butylkit of nadenkit heb gebruikt bij het plaatsen.
Mijn vraag is: wat is beter, butylkit (die bekende van shell, voor onder andere het dak) of nadenkit/strijkkit gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 16:49 #1454825
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ik vind dit een heel fijne kit federervolvo:
www.bison.nl/nl/product.3929
Goed te verwerken en een prima hechting.
Waarbij die Shell kit die jij noemt, Tixophalte, lang kleverig blijft, vind ik niet zo fijn voor bv deurrubbers.
Groeten,
Ton Visser
lidnummer 116
www.bison.nl/nl/product.3929
Goed te verwerken en een prima hechting.
Waarbij die Shell kit die jij noemt, Tixophalte, lang kleverig blijft, vind ik niet zo fijn voor bv deurrubbers.
Groeten,
Ton Visser
lidnummer 116
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 20:26 #1454827
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic vraag n.a.v. deze bisonkit
Is het deurrubber dan nog wel goed te verwijderen na gebruik van deze kit? Ik zoek namelijk kit wat wel goed afsluit maar makkelijk weer loslaat als het moet.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 08:25 #1454840
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Het deurrubber is dan niet meer eenvoudig te verwijderen nee, maar aan de andere kant, wanneer verwijdert de gemiddelde mens een deurrubber?
Bij mijn wagen zijn ze ergens eind 1995 geplaatst en zitten nog steeds.
Dus opnieuw plaatsen met die kit zou jouw probleem voor jaren op moeten lossen.
Er van uitgaande dat de felsrand en het rubber in goede staat zijn.
Groeten,
Ton Visser
lidnummer 116
Bij mijn wagen zijn ze ergens eind 1995 geplaatst en zitten nog steeds.
Dus opnieuw plaatsen met die kit zou jouw probleem voor jaren op moeten lossen.
Er van uitgaande dat de felsrand en het rubber in goede staat zijn.
Groeten,
Ton Visser
lidnummer 116
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 12:57 #1454844
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Kit
Je kunt een deurrubber natuurlijk ook heel goed zonder kit plaatsen. Vemits het goed past en dus goed afsluit...
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 14:02 #1454845
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic het is geworden
Autoruitkit van 3M in overleg met mijn automateriaalzaak waar ik al heel lang kom. Geen autoruitlijmkit van 3M. Ik 'huiver' nl voor het woord lijm bij deze rubberenprofielen.
@Jur, dat klopt maar blijkbaar geldt dat wel voor LV, die heb ik tegelijkertijd vervangen, maar niet voor RV bij mij....Bij het verwijderen van het deurrubber RV vandaag stond er gewoon water onderin, dat zegt genoeg.
Ik heb ondertussen alle gaatjes gedicht LV, maar blijkbaar moet deze deurrubber voor de zekerheid toch ook gekit worden (ik las op het forum dat het vaker voorkomt). En, ik was elk jaar aan het kijken of er geen water staat....hopelijk ben ik nu voorlopig vanaf.
Mijn les is nu om altijd wat kit te gaan gebruiken bij deurrubbers vervangen
.
@Jur, dat klopt maar blijkbaar geldt dat wel voor LV, die heb ik tegelijkertijd vervangen, maar niet voor RV bij mij....Bij het verwijderen van het deurrubber RV vandaag stond er gewoon water onderin, dat zegt genoeg.
Ik heb ondertussen alle gaatjes gedicht LV, maar blijkbaar moet deze deurrubber voor de zekerheid toch ook gekit worden (ik las op het forum dat het vaker voorkomt). En, ik was elk jaar aan het kijken of er geen water staat....hopelijk ben ik nu voorlopig vanaf.
Mijn les is nu om altijd wat kit te gaan gebruiken bij deurrubbers vervangen

- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 19:02 #1454847
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Over welke
Deurrubbers gaat het hier ?
Die in de carrosserie ? Waar de deur dus invalt.
Of het rubber op de bovenzijde van de deur ?
Rubbers waar de deur invalt of rubbers die op de deur zitten ?
Die in de carrosserie ? Waar de deur dus invalt.
Of het rubber op de bovenzijde van de deur ?
Rubbers waar de deur invalt of rubbers die op de deur zitten ?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 20:33 #1454850
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic over
die in de carrosserie waar de deur tegen aan drukt. Ongeveer 2 meter lengte...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2019 13:45 #1455039
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als die vol water staat, is
Als die vol water staat, is het rubber dan niet simpelweg boven ergens stuk? Er hoort geen water in te komen, zoals je linker rubber ook bewijst.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2019 15:13 #1455075
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ondertussen
is het opgelost met ruitenkit op de buitenste ijzerenfelsrand te spuiten en daarna het deurrubber terug te plaatsen.
Ik vermoed dat bovenin idd het water erin liep door een kleine kier die ontstaat in het U-rubberprofiel - wat over de ijzerenfelsrand gaat - doordat de deur ertegen dichtslaat. En het water langs deze kier naar beneden liep en daarbij over de ijzerenfelsrand onderin de deur naar binnen sloeg. Dat was met wat doeken op grond te achterhalen en het U-profiel wat onderin nat was van binnen.
Ik vermoed dat bovenin idd het water erin liep door een kleine kier die ontstaat in het U-rubberprofiel - wat over de ijzerenfelsrand gaat - doordat de deur ertegen dichtslaat. En het water langs deze kier naar beneden liep en daarbij over de ijzerenfelsrand onderin de deur naar binnen sloeg. Dat was met wat doeken op grond te achterhalen en het U-profiel wat onderin nat was van binnen.
Moderators: Jerry Stam