9 serie koplampen in 7 serie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 09:29 #1108428
door V700 register
9 serie koplampen in 7 serie is gemaakt door V700 register
Geachte heren
De koplampen (lenzen + reflectors) van mijn 1991 740 zijn niet de beste meer. Daarnaast ben ik ook geen fan van de de typische neus van de 1990> 740's met het randje tussen de grille en de koplampen.
Zijn 940 koplampen en grille plug and play in 1991 740's? Of moeten daarvoor ook de zijschermen en motorkap gewisseld worden?
De koplampen (lenzen + reflectors) van mijn 1991 740 zijn niet de beste meer. Daarnaast ben ik ook geen fan van de de typische neus van de 1990> 740's met het randje tussen de grille en de koplampen.
Zijn 940 koplampen en grille plug and play in 1991 740's? Of moeten daarvoor ook de zijschermen en motorkap gewisseld worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 17:59 #1450900
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic yep
Zijschermen anders,
Motorkap ook, die van een 940 is ca 4 cm langer en het sierprofiel erin wat doorloopt in de paravan zit meer naar de buitenzijde .Sluit daarmee niet aan op je paravan optisch gezien dus die moet je ook vervangen dan.
En er is nog wel meer zoals het deel waar je windhaak van de motorkap in valt. Ook vervangen.
Zou dan eerder de oude type koplampen plaatsen, Weet niet zeker of dat een plug & play switch is maar het oogt wel beter in een 7 ( kwestie van smaak natuurlijk)
Motorkap ook, die van een 940 is ca 4 cm langer en het sierprofiel erin wat doorloopt in de paravan zit meer naar de buitenzijde .Sluit daarmee niet aan op je paravan optisch gezien dus die moet je ook vervangen dan.
En er is nog wel meer zoals het deel waar je windhaak van de motorkap in valt. Ook vervangen.
Zou dan eerder de oude type koplampen plaatsen, Weet niet zeker of dat een plug & play switch is maar het oogt wel beter in een 7 ( kwestie van smaak natuurlijk)
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 18:51 #1450903
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Past wel degelijk hoor.
Zijschermen en koplamphuizen, en daar schroef je de koplampen aan vast, zijn gelijk.
Kap is iets anders maar dat is alleen voor kenner zichtbaar na ombouw.
Plastic delen kan je ook het beste van de 940 serie meenemen waar je de spullen afhaalt.
Kap is iets anders maar dat is alleen voor kenner zichtbaar na ombouw.
Plastic delen kan je ook het beste van de 940 serie meenemen waar je de spullen afhaalt.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 19:12 #1450904
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wyzte
Laat het simpeler klinken dan het is in mijn ogen.
Het past maar niet op de wijze zoals de topicstarter zich voorstelde.
Kap is iets anders ? Dat ben ik niet met je eens.
Ja in die zin dat je moet weten waar je naar moeten kijken om te zien dat er een 940 kap op gezet is. Maar een 740 kap icm 940 werkt niet en andersom ook niet.
Maar topicstarter is er dus duidelijk niet met alleen maar een setje 940 lampen.
Hij moet op zoek naar heel wat mee onderdelen.
Dat lijkt me wel goed om vast te stellen. ( een 940 kap staat hier nog wel trouwens ter overname maar dat terzijde)
Het past maar niet op de wijze zoals de topicstarter zich voorstelde.
Kap is iets anders ? Dat ben ik niet met je eens.
Ja in die zin dat je moet weten waar je naar moeten kijken om te zien dat er een 940 kap op gezet is. Maar een 740 kap icm 940 werkt niet en andersom ook niet.
Maar topicstarter is er dus duidelijk niet met alleen maar een setje 940 lampen.
Hij moet op zoek naar heel wat mee onderdelen.
Dat lijkt me wel goed om vast te stellen. ( een 940 kap staat hier nog wel trouwens ter overname maar dat terzijde)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 21:49 #1450915
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic We hebben het over een 1991
We hebben het over een 1991 740, en dus een tussenneus. Het gaat hier niet over een 740 met de oude rechte neus en koplampen.
Bij een tussenneus moet je het volgende vervangen om 940 (danwel 740 tussenneus van het luxe type) koplampen te monteren:
De koplampen (duh...), de bevestigingsplaten (plastic) van de koplampen aan de grille en de grille zelf.
Je kunt ook, voor een complete 940 neus, de bumper en motorkap vervangen. Doe je dat niet, dan ziet een kenner dat de grille net wat puntiger is en een centimeter te ver onder de motorkap uit komt, en over de bumper valt. Hier een linkje naar de fotopagina van de 740 waarbij we het indertijd zonder bumper en motorkap-wissel hebben gedaan: jan.huijsmans.nu/gif/Auto/Volvo/740-90-2/ (foto's zijn aanklikbaar voor grootformaat). Dan kan je goed zien wat het effect is.
@fflunche: om oude, rechte, koplampen in een tussenneus te monteren moet de hele neus overgelast worden: alle binnenplaatwerk is anders.
Bij een tussenneus moet je het volgende vervangen om 940 (danwel 740 tussenneus van het luxe type) koplampen te monteren:
De koplampen (duh...), de bevestigingsplaten (plastic) van de koplampen aan de grille en de grille zelf.
Je kunt ook, voor een complete 940 neus, de bumper en motorkap vervangen. Doe je dat niet, dan ziet een kenner dat de grille net wat puntiger is en een centimeter te ver onder de motorkap uit komt, en over de bumper valt. Hier een linkje naar de fotopagina van de 740 waarbij we het indertijd zonder bumper en motorkap-wissel hebben gedaan: jan.huijsmans.nu/gif/Auto/Volvo/740-90-2/ (foto's zijn aanklikbaar voor grootformaat). Dan kan je goed zien wat het effect is.
@fflunche: om oude, rechte, koplampen in een tussenneus te monteren moet de hele neus overgelast worden: alle binnenplaatwerk is anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2018 23:52 #1450917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Willem! Bedankt voor
Dank je Willem! Bedankt voor de uitleg en foto's!
Leuk om te zien hoe een 1990> 740 met 940 koplampen eruit ziet. Je ziet wel degelijk dat er iets niet klopt...iets 'stompere' neus ofzo.
Leuk om te zien hoe een 1990> 740 met 940 koplampen eruit ziet. Je ziet wel degelijk dat er iets niet klopt...iets 'stompere' neus ofzo.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2018 00:47 #1450918
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ah
Kijk.
dan is een wissel naar 940 lampen nog redelijk te doen dus.
Of het resultaat is wat je wilt is een andere vraag natuurlijk.
dan is een wissel naar 940 lampen nog redelijk te doen dus.
Of het resultaat is wat je wilt is een andere vraag natuurlijk.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2018 09:11 #1450920
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zoek de verschillen
In de laatste posting zie je mijn facelift.
volvo700vereniging.nl/node/12078
Het voorbeeld van de auto van Jan is een tussenneus model 1.
Model 91- is tussenneus model 2.
Bij deze laatste zit al de motorkap van een 940. De zijschermen ook.
Plus een foto van model 2. Let op het profiel van de koplamplijst.
volvo700vereniging.nl/node/12078
Het voorbeeld van de auto van Jan is een tussenneus model 1.
Model 91- is tussenneus model 2.
Bij deze laatste zit al de motorkap van een 940. De zijschermen ook.
Plus een foto van model 2. Let op het profiel van de koplamplijst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2018 16:42 #1450927
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus als ik het goed begrijp
Dus als ik het goed begrijp heeft het 1991 model (die ik heb), 940 schermen en motorkap... waardoor ik 1 op 1 de koplampen en grille van een 940 kan overzetten?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2018 00:12 #1450933
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Plus
Plastic, 3 stuks, er omheen en de zijknippers van een 940
Moderators: Jerry Stam