sissend scheurtje in fels/lasrand uitlaat; lassen of nieuw?

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2018 15:43 #1107586 door P.J. Bus
Er zit een onderin de las/felsrand van middendemper, richting einddemper, aan de buis achter, een klein beginnend scheurtje (nr 1357070, zonder kat). Je hoort het op de fels/lasrand sissen en je ziet al beginnende roestvorming.

Lassen of vervangen door nieuw?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-02-2018 17:01 #1443988 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic wat is de staat van de rest?
als dat redelijk is lekker even dichtblubberen. wie weet gaat het daarna nog jaren goed. Pas bij de volgende scheur/gat vervangen, behalve als je met een schroevendraaier er nu op ander plekken ook al gaten in krijgt.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2018 19:50 #1443995 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Goed
De rest ziet er goed uit, geen roest verder, maar niet nieuw meer.... Volgens mij is de demper met een soort alu-coating., want ik zie alleen wat pitjes maar geen roest. Roest zie ik alleen langs de felsrand waar de buis aan de demper is gelast.

Ik zal er nog eens onder de auto liggen en met een schroevendraaier er tegen aan tikken.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2018 00:04 #1444005 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Reken op een nieuwe uitlaat
Reken op een nieuwe uitlaat binnen een jaar, ook als het nu nog redelijk lijkt. Meestal blijft het eerste gat niet lang het enige, tenzij deze scheur is gekomen doordat de uitlaat onder spanning is gemonteerd.
Alleen lassen als je nu geen nieuwe uitlaat kunt of wilt betalen, dus.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2018 20:10 #1444058 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Precies
Precies mijn gedachte, op een gegeven moment gaat ie. Hij zit er al zes jaar onder (21k verder dat wel) en in het land van herkomst Italië zal ie ook al een poosje hebben gezeten.

Ik ga nu op zoek naar een goede gebruikte of nieuwe. Is het huismerk van scandix wat?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2018 11:36 #1444065 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen idee van hun huismerk,
Geen idee van hun huismerk, de laatste onder mijn 960 kwam van Winparts (hun huismerk) en zat al aardig roestvorming op de lassen van de uitlaatpotten toen ik 'm na driekwart jaar demonteerde. Zonder extra zinkspray oid is dat dus niets, al waren geluid en pasvorm prima in orde.
De laatste onder een 940 was een originele Volvo, gekocht bij Wytze Broerze, maar dat is lang geleden. Je kunt proberen wat hij nu kan leveren (een vriend had 'origineel Volvo' afgelopen maand maar was niet onder de indruk van gewicht en dus kwaliteit).

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2018 09:09 #1444088 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Bedankt.
Bedankt voor deze informatie.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2018 21:24 #1444112 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic nog wel
Nog wel zo'n uitlaatdeel org. Volvo liggen. Zo eentje van voor dat Bosal er Volvo in letterde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2018 21:16 #1446142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon lasapparaat erop. Las
Gewoon lasapparaat erop. Las alle nieuwe uitlaten altijd dicht. Want die persnaden zijn zand aantrekkers nummer 1.

Komt door onze V70n dat ik er mee ben begonnen op de 740. Daar moest ik eens een einddemper voor hebben. Volvo durft daar 300 nog wat euroos voor te vragen. Op ebay duitsland eentje voor 50 euro. En toen ik die binnen kreeg, dacht ik warempel de pot is netjes op elkaar gelast ipv geperst. Die rand is nu nog als vers. Bij een nieuwe uitlaat krijg je daar altijd als eerste roestvorming.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC