De typische doorroestplekken van de 940 series.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-01-2018 23:11 #1107467 door Wytze Broerze
De typische doorroestplekken van de 940 series. is gemaakt door Wytze Broerze
Denk dat het goed is de typische doorroestplekken van de 9 series vast te leggen.
Laten we het in dit draadje bij plekjes vastleggen houden.
Geen eindeloze discussies over ontstaan, voorkomen en genezen.
Gewoon "quick and dirty" foto's van gaten.
Ik zet er nu vast een paar foto's bij. Laten we afspreken bij de foto's aan te geven waar de plekken zich bevinden.
Dat we er geen zoekplaatje van maken met onnodige discussies.
Heb er nog meer die wel volgen.
Ik heb met opzet de 700 series buiten dit draadje gehouden omdat de 700 series tot bepaalde datum niet gegalvaniseerd waren en dus op meer plekken roest hadden. Hele bodemplaten en meer zijn bij de 7 series soms weggerot.
Veel roest ontstaat door schade. Als dit het vermoeden is dan hoort die roest in mijn beleving hier niet thuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2018 01:53 #1443268 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar schade
door roest ontstaan in tegenstelling tot roest door schade mag hier dus wel ?.. ;-)
Ik heb twee 7's met weinig roest, Geen bijdrage derhalve... ( gelukkig maar).
Beetje horrortopic hoor Wytze. Of is 't bedoeld als aankoopvermijdtips in plaats van aankooptips ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2018 11:04 #1443271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 940 van 1995
Volvo 940 van 1995

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2018 11:14 #1443272 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bouwjaar vermelden
Dat lijkt me nuttig.
De koets van de 740 is "naadloos" overgegaan naar de 940.
Wat belangrijk is de behandeling af fabriek door Volvo.
Wijzigingen:
vanaf 87? gegalvaniseerd
vanaf 94? slechts gedeeltelijke bedekking met bitumen? van de bodemplaatdelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2018 15:36 #1443280 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het lijkt me vooral nuttig
Het lijkt me vooral nuttig worden als de foto's ook van een omschrijving worden voorzien. Degenen die die plekken zo herkennen hebben geen foto's nodig om een goede inspectie te doen, maar degene die een mogelijke aankoop wil beoordelen zonder veel voorkennis heeft aan een beschrijving van de plek plus een duidelijke foto een heleboel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2018 19:03 #1443292 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic 1986
Vanaf 1986 zijn ze grotendeels verzinkt, althans waar de kans waar meeste roest kan voorkomen. Er zijn plaatjes van, vlgs mij staan die ook in de overzichten van modeljaarwijzingen.

Ik heb roestplekjes gehad door Italiaans broddelwerk na een schade. Vooral bij de achterlichten- en bak bij de 744 uit 1986.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2018 09:05 #1443319 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Popnageltje
Ennn het popnageltje bij het stijltje bij de achterdeuren. Aluminium en ijzer.
Zowel bij de 7 en de 9 bekend.

Mocht ik een foto tegen komen plaats ik die er wel bij.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2018 12:56 #1443358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dorpel
Dit is de bermkant, inmiddels weer gelast. De wegkant was ook niet helemaal fris meer, maar nog niet doorgeroest.




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2018 13:50 #1443371 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Federervolvo: dan zal mijn
@Federervolvo: dan zal mijn grijze 960 (van 1995) wel per ongeluk over het verzinkbad heen gezweefd zijn: die auto was echt goed rot...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2018 16:53 #1443387 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Hoi
Hoi Willem,

Dat hoop dan niet. Wat ik lees is dat pekel een van de grootste oorzaken van roest is. Ik vermoed dat dat ook dus de zinklaag aantast en als die eenmaal door is dan het metaal. Daarnaast goed ventileren (en het kunnen ventileren), tectyleren etc zal eea vertragen.

Ik heb de mijn twee keer zelf behandeld met tectyl ML (ja er zijn betere producten), twee keer met bodyzelf. houd de open gaten open en rijdt zo min mogelijk in de winter.

Oh ja, nog een beruchte roestplek bij een sedan: onder het achterste hoekraampje; onder de RVS strip. Beide kanten gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD