Sierlijsten achterzijruit
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 11:13 #1107103
door Ton Visser (GAST)
Sierlijsten achterzijruit is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Na een wasbeurt zie ik druppels water aan de binnenkant van het achterzijruit lopen, en op de bagagerolhoes staat een plasje.
Dat gebeurt alleen met wassen, afspuiten en niet tijdens regen, ook niet bij hevige regenbuien.
Het komt naar binnen langs de bovenzijde van het ruit.
Hoe haal ik zonder beschadigingen de sierlijsten van het achterzijruit los?
Eigenlijk hoef ik alleen de bovenste weg te halen, die zit geplakt maar steekt aan de voorzijde en de achterzijde onder de staande lijsten, die moeten dus eigenlijk ook weg. Zitten de staande lijsten ook geplakt, of zitten daar klemmetjes?
Kan dat zonder de kwetsbare onderste lijst weg te halen? Die onderste lijst is bij mij van het oude model en zit nog redelijk netjes.
Via de zoekfunctie wordt ik niet veel wijzer, alle afbeeldingen bij diverse draadjes hierover zijn verdwenen.
Groeten,
Ton.
Dat gebeurt alleen met wassen, afspuiten en niet tijdens regen, ook niet bij hevige regenbuien.
Het komt naar binnen langs de bovenzijde van het ruit.
Hoe haal ik zonder beschadigingen de sierlijsten van het achterzijruit los?
Eigenlijk hoef ik alleen de bovenste weg te halen, die zit geplakt maar steekt aan de voorzijde en de achterzijde onder de staande lijsten, die moeten dus eigenlijk ook weg. Zitten de staande lijsten ook geplakt, of zitten daar klemmetjes?
Kan dat zonder de kwetsbare onderste lijst weg te halen? Die onderste lijst is bij mij van het oude model en zit nog redelijk netjes.
Via de zoekfunctie wordt ik niet veel wijzer, alle afbeeldingen bij diverse draadjes hierover zijn verdwenen.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 11:35 #1440892
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Uit mijn hoofd gezegd zitten
Uit mijn hoofd gezegd zitten de bovenste drie lijsten alleen met pennetjes in de carosserie gestoken en kan je ze dus rechtstandig van de carosserie af trekken/lepelen. Alleen: dat is voor het nieuwe type, ik ben neit 100% zeker dat dat ook voor het oude geldt.
Daronder zit het raam in de carosserie gekit: als je lekkage hebt dan is de kit verouderd of de ruit naar buiten gedrukt. De sierlijsten zelf houden geen vocht tegen.
Maar: je hebt ook roofrails toch? Komt de lekkage niet daarlangs?
Daronder zit het raam in de carosserie gekit: als je lekkage hebt dan is de kit verouderd of de ruit naar buiten gedrukt. De sierlijsten zelf houden geen vocht tegen.
Maar: je hebt ook roofrails toch? Komt de lekkage niet daarlangs?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 12:29 #1440895
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee hoor!
De lekkage komt echt langs de bovenkant van het ruit.
En ik zie bij de bovenste lijst geen pennetjes, de staande lijsten lijken wat vaster te zitten dan de bovenste.
Het moet wel verouderde kit zijn, ruit naar buiten gedrukt, dat zou dan in de eerste twee jaren gebeurd moeten zijn, niet in de 20 jaren daarna in mijn bezit.
Groeten,
En ik zie bij de bovenste lijst geen pennetjes, de staande lijsten lijken wat vaster te zitten dan de bovenste.
Het moet wel verouderde kit zijn, ruit naar buiten gedrukt, dat zou dan in de eerste twee jaren gebeurd moeten zijn, niet in de 20 jaren daarna in mijn bezit.
Groeten,
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 13:36 #1440896
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Klemmetjes
De bovenlijst zit vast met stalen verende klemmen. De lijst oplichten om te demonteren daarna zul je vaak zien dat de klemmen flink verroest zijn.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 13:55 #1440897
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ben je daar heel zeker van Timen?
Ik kan de bovenste lijst namelijk in het midden een heel eind oplichten, die zat duidelijk geplakt en ik zie geen enkel restant van klemmetjes.
Het enige wat hem nu nog op de plaats houdt zijn de uiteinden waarmee hij onder de twee staande lijsten geschoven zit.
Maar ik durf niet zo ver op te lichten dat hij onder de staande lijsten vandaan komt vanwege gevaar op knikken.
Groeten,
Ik kan de bovenste lijst namelijk in het midden een heel eind oplichten, die zat duidelijk geplakt en ik zie geen enkel restant van klemmetjes.
Het enige wat hem nu nog op de plaats houdt zijn de uiteinden waarmee hij onder de twee staande lijsten geschoven zit.
Maar ik durf niet zo ver op te lichten dat hij onder de staande lijsten vandaan komt vanwege gevaar op knikken.
Groeten,
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 15:31 #1440898
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ja hoor
In de opstaande kant achter is het zelf twee rijen klemmetjes
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2017 15:50 #1440899
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Kit bestellen en aan de slag, wordt vervolgd.
Bedankt Timen.
Bedankt Timen.
Moderators: Jerry Stam