schakelaar electrische antenne
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-06-2016 21:15 #1105478
door René Minnebo (GAST)
schakelaar electrische antenne is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Zojuist erachter gekomen dat iemand mijn antenne heeft geknakt, ik vermoed dat de jeugd met voetballen een bal tegen mijn antenne heeft geschoten. Nou was die antenne aan vervanging toe want hij schoof niet meer lekker in en uit. Nu heb ik al lange tijd een elektrische liggen en zoek ik daar een bij behorend schakelaartje voor.
Het is voor een 945 uit 1997
Zal ook ff een te koop gevraagd advertentie maken, maar ik heb er wel een beetje haast mee want dat gekraak is niet het mooiste muziek, dus wie kan mij helpen.
Het is voor een 945 uit 1997
Zal ook ff een te koop gevraagd advertentie maken, maar ik heb er wel een beetje haast mee want dat gekraak is niet het mooiste muziek, dus wie kan mij helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2016 21:29 #1428645
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ook zonder
Hij werkt oo zonder die schakelaar. Die is vooral om ook radio te luisteren in wasstraten en voor lage parkeergarages etc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2016 21:45 #1428646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automatisch.....
Als je hem aansluit op de juiste stekker in de kofferbak en alle draden bij de (orginele) radio zitten ok, dan gaat ie vanzelf naar beneden zodra je het contact af zet of de radio uit.
Ik heb zelf ook de schakelaar er tussen voor als ik CD luister of in lage parkeergarages.
Ik heb zelf ook de schakelaar er tussen voor als ik CD luister of in lage parkeergarages.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-06-2016 10:23 #1428679
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Heb geen originele Volvo radio erin wel een Sony radio cd speler welk volgens mij al sinds dag 1 in de auto zit. Heb nog niet gekeken of deze radio cd speler met een originele verloop kabel is aangesloten. Misschien maar ik hoop het niet is hij wel met kabelschoentjes aangesloten en daar heb ik zo een hekel aan.
De schakelaar is idd voor de garage's want zelfs met de oude antenne tikte ik vaak de bordjes aan.
Als ik het goed gezien heb lag er al een losse kabel met stekker in de linker wiel bak. Moet dus plug en play zijn.
Ik heb een aanbod van een forumlid gehad en die levert naast de schakelaar ook een stukje bekabeling bij. Weet iemand waarvoor dat stukje kabel is.
De schakelaar is idd voor de garage's want zelfs met de oude antenne tikte ik vaak de bordjes aan.
Als ik het goed gezien heb lag er al een losse kabel met stekker in de linker wiel bak. Moet dus plug en play zijn.
Ik heb een aanbod van een forumlid gehad en die levert naast de schakelaar ook een stukje bekabeling bij. Weet iemand waarvoor dat stukje kabel is.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2016 12:06 #1428681
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bijna elke autoradio heeft
Bijna elke autoradio heeft een apart draadje om een antenne aan- of uit te schakelen of om bijvoorbeeld een losse eindversterker of een subwoofer te schakelen. Dat zal dus ook wel het geval zijn bij de Sony radio. Vaak zijn deze draadjes blauw (pas op: da's geen garantie!).
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-06-2016 12:21 #1428682
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic van
Dat blauwe draadje had ik al meer gehoord, maar ik hang je er niet aan op hoor. Ben wel handig met electronica maar des te meer info op voorhand des te beter ik voorbereid ben. Ga van het weekend eerst is ff mijn radio eruit slopen. ben benieuwd hoe hij is aangesloten.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2016 13:12 #1428685
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Fijn te weten dat ik niet aan
Fijn te weten dat ik niet aan een blauw draadje wordt opgehangen 
Als er een universele koppeling gemaakt is met de stekker van de Volvo, dan kun je de functies van de draadjes herleiden. Even googlen en je weet het.

Als er een universele koppeling gemaakt is met de stekker van de Volvo, dan kun je de functies van de draadjes herleiden. Even googlen en je weet het.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-06-2016 22:40 #1428954
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic heb
vanavond de oude antenne eraf gehaald en de elektrische gemonteerd. ff snel aangesloten en hij werkt. Contact aan radio gaat aan en de antenne omhoog. Contact uit radio gaat uit en de antenne zakt na een paar seconden. Ook als de radio speelt en ik druk op CD gaat tijdens het rijden de antenne naar beneden en weer omhoog als de tuner wordt gekozen. Nu alleen nog ff wachten op het schakelaartje met kabelboom. Ik heb de radio nog niet uit zijn frame gehaald om te zien of er door de eerste eigenaar met een originele verloop kabel is gewerkt. Maar zoals ik het nu kan beoordelen aan de werking van de elektrische antenne denk ik dat dit wel goed zit.
Rest mij nu alleen nog hoe zet ik de motor van de antenne vast. Er zit een beugel aan met 2 gaten, beugel is in een bepaalde vorm gebogen en ik heb een beugeltje om de antennekabel en waterafvoerslang zitten. Wie weet waar wat moet zitten of heeft daar een foto van.
Rest mij nu alleen nog hoe zet ik de motor van de antenne vast. Er zit een beugel aan met 2 gaten, beugel is in een bepaalde vorm gebogen en ik heb een beugeltje om de antennekabel en waterafvoerslang zitten. Wie weet waar wat moet zitten of heeft daar een foto van.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2016 23:36 #1428956
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Boom
Hallo Admiral
Stuur me via PB even je mailadres, dan stuur ik je de inbouwhandleiding. Zet er nog wel even bij dat het om de inbouwhandleiding voor de elektrische antenne voor de estate gaat.
"Schakelaartje met kabelboom"? Is dat de originele kabelboom voor de antenneschakelaar? Heb je daar een bestelnummer van?
groetjes
Mathy
Stuur me via PB even je mailadres, dan stuur ik je de inbouwhandleiding. Zet er nog wel even bij dat het om de inbouwhandleiding voor de elektrische antenne voor de estate gaat.
"Schakelaartje met kabelboom"? Is dat de originele kabelboom voor de antenneschakelaar? Heb je daar een bestelnummer van?
groetjes
Mathy
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-06-2016 10:31 #1428961
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hallo
Mathy het is het kabelboompje van schakelaar naar de radio. Dat is om de antenne te laten zakken als ik een garage in rij. Met mijn oude antenne raakte ik nog wel is de bordjes en of kabel goten. Alhoewel de elektrische antenne volgens mij korter is dan mijn oude niet elektrische zet ik de schakelaar er wel tussen. Voor de rest lag bij mij al een stekker klaar in de zijbak bij de D-stijl. Zag trouwens ook dat ik daar speaker draden heb zitten. Kan ik weer wat op mijn wish lijste zetten. Maar daar zal ik een te koop gevraagd topic voor aanmaken.
Je krijgt zo via pb mijn mail adres. Moet nu ff naar een storing in Amsterdam.
Je krijgt zo via pb mijn mail adres. Moet nu ff naar een storing in Amsterdam.
Moderators: Jerry Stam