Droogijs reinigen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 14:17 #1104624
door V700 register
Droogijs reinigen is gemaakt door V700 register
Is er iemand hier die ervaring heeft met het droogijs reinigen? <a href="
www.tuning-gids.nl
">
www.tuning-gids.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 18:09 #1423222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Droogijs stralen prachtig
Droogijs stralen prachtig systeem kan er van alles mee van interieur reinigen tot de bodem stralen.
Voordeel: alles wat los zit van vuil, vet, bitumen laag tegen roesten kan verwijderd worden zonder de lak of andere vaste delen te beschadigen, als je motor er mee laat reinigen komt die werkelijk waar als nieuw uit zonder andere delen te beschadigen.
Ook een voordeel, het enigste wat je hebt als afval is het vuil wat van de auto afkomt dus geen last van water zand of ander rest materiaal wat je met hogedrukreiniger of straal apparaat wel hebt.
Nadeel is: het is volgens mij wel relatief duur
Veel Volvo plezier
Peter
Voordeel: alles wat los zit van vuil, vet, bitumen laag tegen roesten kan verwijderd worden zonder de lak of andere vaste delen te beschadigen, als je motor er mee laat reinigen komt die werkelijk waar als nieuw uit zonder andere delen te beschadigen.
Ook een voordeel, het enigste wat je hebt als afval is het vuil wat van de auto afkomt dus geen last van water zand of ander rest materiaal wat je met hogedrukreiniger of straal apparaat wel hebt.
Nadeel is: het is volgens mij wel relatief duur
Veel Volvo plezier
Peter
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-11-2015 18:12 #1423356
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Beperkingen..
Stralen met droogijs kan inderdaad een goede schoonmaak methode zijn voor bepaalde soorten verontreinigingen. Door de kracht die vrijkomt bij het 'exploderen van de droogijs pellets' tegen het oppervlakte wordt de verontreiniging losgeweekt van de ondergrond. Het straalmiddel (de droogijs pellets) bestaat uit bevroren CO2, en zal daarom, na het stralen (en dus 'exploderen') geen restanten achterlaten. Droogijs kan helaas geen roest verwijderen, daarvoor moet je toch echt naar of straalgrit of soda (terug) grijpen. Even Googlen op droogijs (en evt. andere straalmiddelen) en je ziet al snel het inzetbereik van eea.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2015 16:25 #1423809
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeer goede ervaringen mee.
Zeer goede ervaringen mee. Heb laatst een Turks tapijt, laten reinigen. Omdat moeder onwel was geworden. Details zal ik u onthouden. Oorspronkelijke kleur kwam geheel terug.
Prijs viel me mee.
Prijs viel me mee.
Moderators: Jerry Stam