Portier richten.. maar hoe?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 20:29 #1103959
door V700 register
Portier richten.. maar hoe? is gemaakt door V700 register
Mede Volvoïtislijders,
Ik heb een scharnier vervangen van het linker voorportier, omdat de veer afgebroken was. Op zich lijkt het portier goed te sluiten, maar rijdend kwam ik al snel tot de conclusie dat er tussen bovenkant portier en de bovenrand van de portier opening teveel ruimte zit: kortom het klinkt alsof het waait in de auto.
Kan iemand me op weg helpen hoe ik dit gericht krijg? (volgens mij is het 'niet alleen' het portier hoger hangen..(?))
Alvast mijn dank voor jullie bijdragen,
Hans
Ik heb een scharnier vervangen van het linker voorportier, omdat de veer afgebroken was. Op zich lijkt het portier goed te sluiten, maar rijdend kwam ik al snel tot de conclusie dat er tussen bovenkant portier en de bovenrand van de portier opening teveel ruimte zit: kortom het klinkt alsof het waait in de auto.
Kan iemand me op weg helpen hoe ik dit gericht krijg? (volgens mij is het 'niet alleen' het portier hoger hangen..(?))
Alvast mijn dank voor jullie bijdragen,
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 21:15 #1419178
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Je hebt maar 1 scharnier
Je hebt maar 1 scharnier vervangen?. Dan zou je lijkt me de goeie hoogte hebben kunnen houden.
Bij het slot wordt bij het sluiten van de deur het portier op de juiste.hoogte getild.
Ik heb laatst nog een deur geheel gewisseld, ging plug and play.
Ik heb Vadis en Haynes Ff niet bij de hand. Daar staat vast wel iets over in indien het stelbaar is
Bij het slot wordt bij het sluiten van de deur het portier op de juiste.hoogte getild.
Ik heb laatst nog een deur geheel gewisseld, ging plug and play.
Ik heb Vadis en Haynes Ff niet bij de hand. Daar staat vast wel iets over in indien het stelbaar is
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 21:58 #1419181
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Veel geduld
Mijn ervaring met portier richten: Veel geduld..boutjes los, portier stand iets aanpassen en boutjes weer vast.
Met dit geduldige klusje kun je uren zoet zijn voordat het uiteindelijk goed is.
Groeten,
Gerben
Met dit geduldige klusje kun je uren zoet zijn voordat het uiteindelijk goed is.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 22:16 #1419187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien kan je onderste
Misschien kan je onderste scharnier iets naar buiten stellen? Dan komt de bovenkant naar binnen en verdwijnt de kier.
Succes, Harry.
Succes, Harry.
Moderators: Jerry Stam