Rubber voor achterraam 780

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 19:22 #1103841 door V700 register
Rubber voor achterraam 780 is gemaakt door V700 register
Hoi allen,

Ik ben nieuw hier. Ik zal me even voorstellen.
Ik heb vorige week een Volvo 780 gekocht van Gerard van der Bent, jullie wellicht bekend hier. Ik ben er superblij mee, temeer omdat dit mijn eerste auto is.
Volgens mij is de auto in zeer goede staat, ben zelf echt een leek, maar heb gelukkig wat kenners om me heen.

Wat in ieder geval vervangen moet worden is de rubber van het linker achterraam.
Hier ben ik dus naarstig naar op zoek, het is iets waar ik niet te lang mee moet wachten heb ik me laten vertellen.

Stel dat er door dit mankement al reeds roestvorming is, is da dan zichtbaar of kan het ook verborgen zijn?

Dus als iemand goede tips heeft, graag!

Met vriendelijke groet,

Jeen Berting

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 19:54 #1418428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Waar het water langs loopt naar beneden kan roestvorming optreden. Dat traject kun je denk ik niet helemaal zien, dus er kan ook roest ontstaan waar je het niet meteen ziet. Zeker waar water langere tijd blijft staan, zoals (in algemene zin) de bodem van een auto. Bij de 740 zijn bijvoorbeeld de bodem bij de voeten van bestuurder en passagiers berucht.

Bij de 780 is dit (onder de achterste zijruiten) wel een bekend locatie voor het ontstaan van roest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2015 08:17 #1418440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onbehandeld metalen dorpel
De achterruiten staan op een niet tot nauwelijks behandelde ijzeren dorpel. Alle zijruiten zullen dus eens met roest problemen worden geconfronteerd.
Ook mijn 780, die altijd in een verwarmde garage staat, zal daar vast niet aan gaan ontkomen. Er is bij mijn exemplaar uit 1989 echter nog helemaal niets van zichtbaar, maar het proces zal buiten beeld vast en zeker gaande zijn.
Indien een 780 wordt gerestaureerd, is het verstandig om op maat een (bijvoorbeeld) roestvrijstalen replica dorpel te maken en die terug te plaatsen.

Groeten,
Lieme Huib

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 12:10 #1418488 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic ?
Welke rubber precies zoek je?
Rond het glasraampje zelf maar ook achter het komplete achterraampje zit er eentje.

Groeten,
Hedwig

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC