brandschade vannacht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2015 22:21 #1103737
door V700 register
brandschade vannacht is gemaakt door V700 register
Ik woon in de van der Pek buurt in Amsterdam, onlangs nog uitgeroepen als een van de 5 hipste buurten ter wereld door New York Times. De realiteit is echter net anders. De laatste jaren met regelmaat autobranden, de laatste paar weken erg dicht bij mijn huis. Vannacht in mijn straat en wel haast voor de deur. Een vw polo stond rond middernacht plots in lichte laaie en helaas stond mijn 960 er vlak naast. Ik half naakt naar buiten gerend maar ik kon niets doen, brandweer hield mij op een afstand tot het vuur uit was, maar goed ook want er volgde flinke explosies bij de Polo.
Mijn auto heeft wel geen vlam gevat toch heb ik aanzienlijke schade. Achterlicht gesmolten, achterbumper ook stuk gesmolten. Raam rechts achter kapot, rook en water schade in wagen, dakspoiler gesmolten, sierlijsten en raamsponningen en meer van dat soort zaken. Verder is de lak op allerlei plekken beschadigd over de gehele wagen.
Gelukkig ben ik zakelijk Wa + verzekerd en dus ook voor brandschade.
Heef iemand hier ervaring mee, moet ik zelf naar een schadebedrijf toegaan voor een offerte?
Ik doe maandag avond aangifte, uiteraard heeft de politie vannacht reeds mijn gegevens genoteerd bij de brand.
Verder heb ik dus onderdelen nodig, wie o wie kan mij helpen het liefst alles in de juiste kleur / metalic olive dark green
Gr, Michiel
Mijn auto heeft wel geen vlam gevat toch heb ik aanzienlijke schade. Achterlicht gesmolten, achterbumper ook stuk gesmolten. Raam rechts achter kapot, rook en water schade in wagen, dakspoiler gesmolten, sierlijsten en raamsponningen en meer van dat soort zaken. Verder is de lak op allerlei plekken beschadigd over de gehele wagen.
Gelukkig ben ik zakelijk Wa + verzekerd en dus ook voor brandschade.
Heef iemand hier ervaring mee, moet ik zelf naar een schadebedrijf toegaan voor een offerte?
Ik doe maandag avond aangifte, uiteraard heeft de politie vannacht reeds mijn gegevens genoteerd bij de brand.
Verder heb ik dus onderdelen nodig, wie o wie kan mij helpen het liefst alles in de juiste kleur / metalic olive dark green
Gr, Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2015 22:39 #1417999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Altijd erg jammer, als zoiets gebeurd. Gelukkig geen ongelukken,en ben je voor eigen gezondheid op afstand gehouden.
Ik zou de verzekering zsm in kennis stellen en met hen overleggen hoe het verder moet/kan. Als het gedekt is, maakt de hoogte van de schade denk ik niets uit voor je dekking. Maw: Als men uitkeert heeft het weinig zin om zelf onderdelen te gaan zoeken. Als men de auto total-loss verklaart (hoop het niet!) dan zou je m misschien terug kunnen nemen en voor eigen rekening op kunnen knappen.
Dan zou je nog eens kunnen overwegen of je m op gaat knappen of een andere auto gaat zoeken. Goede offerte opvragen wat opknappen gaat kosten. Er moet rook- en waterschade weggewerkt worden en er moet worden gespoten. Ook niet goedkoop allemaal.
Succes met het vervolg.
Ik zou de verzekering zsm in kennis stellen en met hen overleggen hoe het verder moet/kan. Als het gedekt is, maakt de hoogte van de schade denk ik niets uit voor je dekking. Maw: Als men uitkeert heeft het weinig zin om zelf onderdelen te gaan zoeken. Als men de auto total-loss verklaart (hoop het niet!) dan zou je m misschien terug kunnen nemen en voor eigen rekening op kunnen knappen.
Dan zou je nog eens kunnen overwegen of je m op gaat knappen of een andere auto gaat zoeken. Goede offerte opvragen wat opknappen gaat kosten. Er moet rook- en waterschade weggewerkt worden en er moet worden gespoten. Ook niet goedkoop allemaal.
Succes met het vervolg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2015 23:25 #1418004
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verzekering
Was het schade aanmelden even vergeten, nog steeds beetje van de kaart geloof ik.
Heb ik zojuist online gedaan en dus nog net binnen 24 uur (verzekeraar Nationale Nederlanden).
Ik vermoed zelf dat het oordeel economisch total los zal gaan worden, vandaar ook dat ik al om mij heen vraag naar beschikbaarheid van de onderdelen.
Heb ik zojuist online gedaan en dus nog net binnen 24 uur (verzekeraar Nationale Nederlanden).
Ik vermoed zelf dat het oordeel economisch total los zal gaan worden, vandaar ook dat ik al om mij heen vraag naar beschikbaarheid van de onderdelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2015 23:38 #1418005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb je de auto nog buiten staan? Wellicht is het dan verstandig richting verzekering om het verdwenen raam af te plakken of de auto in een parkeergarage te zetten om vervolgschade te voorkomen (als je dat nog niet gedaan had).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 08:13 #1418008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Getaxeerd?
Van belang bij de bepaling of de auto totall loss is voor de verzekering is ook de aanwezigheid van een geldig taxatieverslag.
Dat is een preventieve investering.
Stel dat je dat hebt, dan is de kans veel groter dat je schadebedrag wordt uitgekeerd en niet de "dagwaarde" van de auto!
De Volvo 700 Vereniging organiseert met enige regelmaat dergelijke taxaties. Maar natuurlijk kun je ook individueel zo'n "artikel 960 B.W." taxatie laten uitvoeren.
Groeten,
Lieme Huib
Dat is een preventieve investering.
Stel dat je dat hebt, dan is de kans veel groter dat je schadebedrag wordt uitgekeerd en niet de "dagwaarde" van de auto!
De Volvo 700 Vereniging organiseert met enige regelmaat dergelijke taxaties. Maar natuurlijk kun je ook individueel zo'n "artikel 960 B.W." taxatie laten uitvoeren.
Groeten,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 15:45 #1418044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen rapport
Helaas heb ik geen taxatie rapport, was ik wel van plan in de toekomst, maar wilde eerst de auto helemaal in orde hebben, ik heb de auto nog geen half jaar..
Vandaar ook dat ik denk, in combi met de hoge km stand, dat de reparatiekosten hoger zullen zijn dan de dagwaarde.
En ja ik heb het raam meteen afgeplakt, ik rij ook gewoon met de auto, gelukkig is dat allemaal nog in orde..
Vandaar ook dat ik denk, in combi met de hoge km stand, dat de reparatiekosten hoger zullen zijn dan de dagwaarde.
En ja ik heb het raam meteen afgeplakt, ik rij ook gewoon met de auto, gelukkig is dat allemaal nog in orde..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 16:28 #1418051
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterlichten
Wat een vervelend verhaal zeg! Ik heb nog een paar gebruikte achterlichten liggen voor een 960. Zijn de mooiste niet meer, maar beter iets dan niets. Ik heb als reserve, maar jij mag ze van mij hebben. Als je belangstelling hebt. stuur mij dan even een PB.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2015 18:08 #1418094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic total loss
Ja hoor, economisch total loss was het oordeel van het schadeherstelbedrijf vandaag na korte blik op de schade vervolgens op de auto.
Donderdag kijkt de externe schade expert er naar en dan krijgen handelaren 5 dagen de tijd om te bieden om een restwaarde te bepalen oid, wat een gedoe allemaal. Ik heb al aangegeven dat ik hem in principe niet weg wil doen, vonden ze maar raar geloof ik. Niet iedereen snapt de romantiek van een oudere volvo op de weg willen houden.. wordt dus zelf herstellen.
Raam heb ik al geregeld ook de dakspoiler. Bumper nog niet, sierlijsten ook nog niet, wie o wie!!
Hartelijk dank Gerard voor het aanbod van de achterlichten, ik ga echter hier een nieuwe voor kopen, de rechter is nog mooi en zgan namelijk.
Donderdag kijkt de externe schade expert er naar en dan krijgen handelaren 5 dagen de tijd om te bieden om een restwaarde te bepalen oid, wat een gedoe allemaal. Ik heb al aangegeven dat ik hem in principe niet weg wil doen, vonden ze maar raar geloof ik. Niet iedereen snapt de romantiek van een oudere volvo op de weg willen houden.. wordt dus zelf herstellen.
Raam heb ik al geregeld ook de dakspoiler. Bumper nog niet, sierlijsten ook nog niet, wie o wie!!
Hartelijk dank Gerard voor het aanbod van de achterlichten, ik ga echter hier een nieuwe voor kopen, de rechter is nog mooi en zgan namelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2015 20:22 #1418095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat vervelend....
He wat een drama ...
Succes met het weer opknappen van je mooie Volvo.
Groet Marcel
Succes met het weer opknappen van je mooie Volvo.
Groet Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2015 20:44 #1418096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandschade
Ik las het op AT5, wat een ellende!
Sterkte, Harry.
www.at5.nl/artikelen/142730/opnieuw-auto-uitgebrand-in-noord
Sterkte, Harry.
www.at5.nl/artikelen/142730/opnieuw-auto-uitgebrand-in-noord
Moderators: Jerry Stam