- Berichten: 5
USA lampen monteren
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2015 09:07 #1103648
door Bas Walhof
USA lampen monteren is gemaakt door Bas Walhof
Hallo,
ik heb al een tijdje een mooi USA kolampsetje liggen voor mijn 740 uit '86.
Het wordt tijd ze eens te monteren.
Wie heeft zo'n set weleens gemonteerd op zijn Volvo en wil mij hiermee helpen ?
Het gaat me vooral ook om de andere elektrische aansluiting.
Ik hoor het wel. Alvast bedankt.
Groet, Bas (nr. 580)
ik heb al een tijdje een mooi USA kolampsetje liggen voor mijn 740 uit '86.
Het wordt tijd ze eens te monteren.
Wie heeft zo'n set weleens gemonteerd op zijn Volvo en wil mij hiermee helpen ?
Het gaat me vooral ook om de andere elektrische aansluiting.
Ik hoor het wel. Alvast bedankt.
Groet, Bas (nr. 580)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 261
20-04-2015 23:13 #1417689
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Hoi,
Hoi,
weinig reactie zo te zien: -)
Ik heb een paar jaar geleden zitten klungelen: volvo700vereniging.nl/node/45891
Ik heb het wel voor elkaar gekregen
!
De originele koplampen zitten nu weer terug trouwens want de auto is een tijdje van iemand anders geweest.
De bedrading zit er echter nog steeds. Die had ik in tact gelaten.
wat moet je doen:
- misschien heb je ze al: twee H4 (met EU-keurmerk) lampen ter vervanging van de buitenste sealed beams, nodig voor de keuring.
- de binnenste (alleen grootlicht) kunnen gewoon sealed beams blijven.
- koop een simpel schakelrelais dat de groot licht kan schakelen, dit is nodig omdat je straks 4x grootlicht krijgt. Als die stroom gewoon door de stuurschakelaar heen moet, zou die kunnen doorbranden.
- je moet dus de schakeldraad van het grootlicht gebruiken om dit relais te schakelen. Het relais plaats je ergens in de buurt van de accu. Vanaf de accu trek je een aparte plus naar het relais.
Ik weet niet meer precies hoe ik precies de draden naar de koplampen heb getrokken.
Deze komen dus ook van het relais af.
Wat je dus krijgt is dat de stroom rechtstreeks vanaf de accu, via het relais, naar de grootlicht connectoren gaat.
Verder heb je, behalve goed dik draad nog wat connectoren nodig, die in de stekkers van de originele bedrading passen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Je bent welkom om eens te komen kijken.
weinig reactie zo te zien: -)
Ik heb een paar jaar geleden zitten klungelen: volvo700vereniging.nl/node/45891
Ik heb het wel voor elkaar gekregen

De originele koplampen zitten nu weer terug trouwens want de auto is een tijdje van iemand anders geweest.
De bedrading zit er echter nog steeds. Die had ik in tact gelaten.
wat moet je doen:
- misschien heb je ze al: twee H4 (met EU-keurmerk) lampen ter vervanging van de buitenste sealed beams, nodig voor de keuring.
- de binnenste (alleen grootlicht) kunnen gewoon sealed beams blijven.
- koop een simpel schakelrelais dat de groot licht kan schakelen, dit is nodig omdat je straks 4x grootlicht krijgt. Als die stroom gewoon door de stuurschakelaar heen moet, zou die kunnen doorbranden.
- je moet dus de schakeldraad van het grootlicht gebruiken om dit relais te schakelen. Het relais plaats je ergens in de buurt van de accu. Vanaf de accu trek je een aparte plus naar het relais.
Ik weet niet meer precies hoe ik precies de draden naar de koplampen heb getrokken.
Deze komen dus ook van het relais af.
Wat je dus krijgt is dat de stroom rechtstreeks vanaf de accu, via het relais, naar de grootlicht connectoren gaat.
Verder heb je, behalve goed dik draad nog wat connectoren nodig, die in de stekkers van de originele bedrading passen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Je bent welkom om eens te komen kijken.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2015 16:48 #1417831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omzetten
Ook ik heb een paar jaar geleden zitten klungelen om het te doen. Inderdaad een extra relais voor de binnenste verstralers. Ik had gelukkig er al EU units bij gekregen. En het electriche gebeuren..... Dat is nu nog een (veilig) rommeltje wat ik tzt nog wil oplossen. Soms is het trail-and-error en soms is het trail-and-succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2015 19:24 #1417832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekeren
Aanvullend op de oplossing van Henqui, lijkt het mij raadzaam om voor de zekerheid tussen de accu en het relais een zekering te monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2015 21:55 #1417837
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder?
Slurpje rijdt al jaren zonder extra relais.
De originele vervangende bedrading van Volvo heeft ook geen extra relais.Ook geen zekering o.i.d.
Maar goed ,extra veiligheid is nooit weg natuurlijk.
We moeten wel oppassen dat we niet te lang "seinen" naar andere weggebruikers anders krijgt de stuur schakelaar op z,n donder.
Maar daar hebben we een andere oplossing voor
De originele vervangende bedrading van Volvo heeft ook geen extra relais.Ook geen zekering o.i.d.
Maar goed ,extra veiligheid is nooit weg natuurlijk.
We moeten wel oppassen dat we niet te lang "seinen" naar andere weggebruikers anders krijgt de stuur schakelaar op z,n donder.
Maar daar hebben we een andere oplossing voor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2015 20:46 #1417857
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekabeling
Ik heb bij m'n 745 de buitenste lampen als dimlicht, en alle 4 als grootlicht.
Dit allemaal via de originele kabels, werkt al zo'n 3 jaar perfect!
Dit allemaal via de originele kabels, werkt al zo'n 3 jaar perfect!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam