Portier linksachter gaat niet open
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 21:32 #1102757
door Melvin Wals
Portier linksachter gaat niet open is gemaakt door Melvin Wals
Vanmorgen wilde ik de linker portier naar de achterbank van buiten openen, maar dat lukte niet. De centrale vergrendeling werkt en van binnen gaat hij gewoon open. Het hendeltje lijkt lam. Wellicht is er iets losgeraakt of afgebroken. Ik denk dat ik de portier bekleding zal moeten verwijderen om erbij te komen. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten dat er aan de hand is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 02:15 #1413838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meestal
Aan het handvat zit een kunstof armpje met een oogje, aan dat oogje zit een stang naar het slot. Het oogje breekt nog wel eens.
Deur paneel los halen dan kun je het zien.
Handvat zit geschroefd.
Deur paneel los halen dan kun je het zien.
Handvat zit geschroefd.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 10:44 #1413840
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Okay, dank. Dan kan ik dus
Okay, dank. Dan kan ik dus op zoek naar een nieuw 760 handvat, liefst origineel Volvo en nieuw.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 11:46 #1413841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou :)
Kijk eerst even of dat echt het probleem is.
Meestal wel hoor, maar beter controleer je dat wel voor je geld uitgeeft aan een nieuwe. Ik heb die van mij voor 10 euro op de sloop gekocht.
Meestal wel hoor, maar beter controleer je dat wel voor je geld uitgeeft aan een nieuwe. Ik heb die van mij voor 10 euro op de sloop gekocht.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2014 13:33 #1414057
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ik heb het portier
Ik heb het portier opengemaakt. Bijgevoegd deeltje zat nog wel aan het stangetje, maar zat verder los. Dit deeltje lijkt nog in tact. De hoek waar eea zit is er slecht zichtbaar. Wat ik kan ontwaren zijn twee palletjes aan het uiteinde van het kleine heveltje. Deze bewegen naar binnen wanneer je het heveltje inknijpt. Verder zie ik een metalen deel, ook een soort palletje, dat vast lijkt te zitten aan de complete greep. Het lijkt mij een goede zaak om voordat ik andere deuren begin open te trekken om te kijken hoe het zit, ik eerst hier mijn licht opsteek. We kan het mij vertellen? Mis ik iets en hoe hoort eea gemonteerd te zitten?
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2014 23:01 #1414077
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Afgebroken
Het oogje is dus zoals door Arjan voorspelt afgebroken. Je zult dus op zoek moeten naar een nieuw "binnenwerk" voor je deurgreep. Helaas bij de Volvo dealer niet los te koop. Moet je meteen een hele klink bijkopen. Binnen de 900 serie zijn de binnenwerkjes wel universeel en je kunt ze van de ene naar de andere deurgreep overzetten. Als je de deurgreep losmaakt, zie je wel hoe je het binnenwerk los kunt schroeven uit de deurgreep zelf. Op de sloop kun je dus waarschijnlijk zoeken naar een werkende deurgreep van welke 700 dan ook (en wellicht ook van een 900). Het binnenwerk kun je zelf overzetten naar je eigen deurgreep.
Roger
Roger
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2014 21:43 #1414097
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Bedankt voor jouw commentaar,
Bedankt voor jouw commentaar, Roger. Op zich wel fijn om te weten dat ik kan volstaan met vervangingen van alleen een deel van de greep, ook al moet ik er een volledige donor voor aanschaffen.
Moderators: Jerry Stam