Verzwaarde achterklepdempers

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 11:14 #1102599 door Willem van Strik (GAST)
Verzwaarde achterklepdempers is gemaakt door Willem van Strik (GAST)
Voor de achterklep van de estate biedt Timen Smit verzwaarde dempers aan: 330 N in plaats van de standaard 300 N. Aangezien de klep van mijn 940 soms niet helemaal opent, stoot ik mijn hoofd nog weleens, het lijkt dus een nuttige upgrade.
Maar: in het verleden had ik een 740 waar ook verzwaarde exemplaren ingezet waren, en dat had tot gevolg dat de bevestiging van een van de veren in de D-stijl compleet uitscheurde. Je kan die dempers dus ook te zwaar nemen.
Weet iemand, of ik dat risico met de 10% zwaardere exemplaren ook al loop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 13:43 #1413060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T zou
T zou natuurlijk jammer zijn als je nieuwe standaard dempers koopt en die na aanschaf te zwak lijken te zijn dan je zou willen. Maar: Zijn nieuwe standaard niet al een stuk beter dan oude (versleten) standaard dempers?
Aan de andere kant: Hoe sterk zijn verzwaarde dempers van Volvo voor een achterklep met spoiler? Dat kan klaarblijkelijk ook, met een lichtere klep (zonder spoiler) zou het ook moeten gaan lijkt me dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 14:21 #1413064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Dat risico loop je zeker.

Waarom zou je extra zware moeten? Een set nieuwe goede normale dempers is meer dan afdoende onder normale omstandigheden

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-11-2014 20:57 #1413092 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic maar

henk 940LPT schreef : Aan de andere kant: Hoe sterk zijn verzwaarde dempers van Volvo voor een achterklep met spoiler? Dat kan klaarblijkelijk ook, met een lichtere klep (zonder spoiler) zou het ook moeten gaan lijkt me dan.

Spoiler zit toch bij het schanierende deel van de klep en heeft geen invloed op de dempers. is de achterklep niet van aluminium.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 21:17 #1413093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar
Daar heb je uiteraard een punt. Voor de sedan kofferdeksels zijn er wel verzwaarde veren voor gebruik met een spoiler. Die zit uiteraard een stuk verder naar achteren en maakt wel uit voor het gewicht. Estate-achterklep is inderdaad van aluminium.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 22:51 #1413098 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kleine correctie Willem

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Voor de achterklep van de estate biedt Timen Smit verzwaarde dempers aan: 330 N in plaats van de standaard 300 N. Aangezien de klep van mijn 940 soms niet helemaal opent, stoot ik mijn hoofd nog weleens, het lijkt dus een nuttige upgrade.

De gasveer die op de achterklep van b.v. een Estate van 1998 hoort te zitten is gasveer Volvo 9453056 die heeft nieuw een kracht van 320N.
Vaak wordt een goedkopere versie van 300N geleverd maar in de praktijk is 300N echt aan de krappe kant.

Timen, Lidno 940 !!!      Smit  Vaassen
zie ook even www.volvo700vereniging.nl/node/32705
aanbodpagina Timen Smit

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2014 00:52 #1413107 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschil
Hallo Timen
Je biedt twee soorten gasveren aan.  Kun je aangeven wat het verschil is, behalve de prijs?
groetjes
Mathy

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2014 08:41 #1413111 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Beter

Mathy schreef : Hallo Timen
Je biedt twee soorten gasveren aan.  Kun je aangeven wat het verschil is, behalve de prijs?
groetjes
Mathy

Meestal is het zo dat een bekender merk duurder is. Het bekend zijn heeft met marketing te maken.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2014 10:17 #1413117 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kleiner
Dank voor de correctie. Dan is het verschil met origineel nog maar 3%, en dat lijkt me verwaarloosbaar klein. Dat kan nooit problemen opleveren.
Ik zal kijken of ik hetzelfde type gasveer heb (denk het wel, volgens mij is dat nooit veranderd) en dan wordt een vers setje misschien weleens nuttig. Nu "haakt" de klep meestal bij het openen, ergens vlak voordat hij horizontaal komt. Met een klein zetje staat hij dan wel volledig open, en blijft daar netjes. Volkomen op zijn de veren dus nog niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2014 20:58 #1413149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 380 nm
voor de sedan met spoiler

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC