wat roest aan 780: wat nu?

• Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 18:37 #1102530 door Marco Arts
wat roest aan 780: wat nu? is gemaakt door Marco Arts
 <p style="margin-bottom: 0cm;">Beste medeforumleden, <p style="margin-bottom: 0cm;">  <p style="margin-bottom: 0cm;">de 780 krijgt op een paar plekken een beetje beginnend roest (hopelijk is het ook echt beginnend). Zie foto's. <p style="margin-bottom: 0cm;">Vooral aan de bestuurdersdeur is wat te zien (ter plaatse van de bevestiging van de spiegel en in de deurstijl: drukt het rubber op) en op de bekende plekken onder het zijruitje achter (rubber bobbelt op). Ook de zijstijl van de voorruit aan de rechterzijde krijgt een beetje bloemkool. <p style="margin-bottom: 0cm;">  <p style="margin-bottom: 0cm;">De auto is in behoorlijk goede staat, maar het is niet de bedoeling hem in "concourstoestand" te brengen: hij staat binnen, uiteraard, maar ik zou hem voor (bijna) dagelijks gebruik rijden. Hoe ernstig schatten jullie de “schade” in, hoe noodzakelijk reparaties en hoe zouden jullie dit (laten) aanpakken? <p style="margin-bottom: 0cm;">  <p style="margin-bottom: 0cm;">Ik zou ook de kokers etc. willen laten behandelen tegen roest en lees overal vanalles goeds over Mike Sander vet in de balken. Is dit een goed idee als de auto niet “kaal” is? Alternatieven?<p style="margin-bottom: 0cm;"> <p style="margin-bottom: 0cm;">bedankt, en met groeten,<p style="margin-bottom: 0cm;"> <p style="margin-bottom: 0cm;">marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 18:40 #1412612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roest stopper
Kaal krabben en er een roest omvormer /stopper op smeren .
Dit ziet er op de foto nog niet ernstig uit.(maar ja t,is een foto )
Suc ( V ) 6

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 20:29 #1412617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plek
De vervelendste plek bij de 780 is onder de achter-zijramen.
Die staan op een rail, die meestal flink is geroest. Aan die rail zitten dikke slangen die de afwatering moeten verzorgen. De enige remedie is om de zijruit eruit te halen en de boel te herstellen. Daarvoor moet wel een deel van de bekleding los en de strip boven het portier met de regengoot eraf..... De linkerkant heb ik gedaan, (samen met de gaatjes in de dakrand, zie mijn blog) en van de winter doe ik de rechterkant.
Als er onder de zij-achterramen iets te zien is, zit er zeker ellende achter. De andere plekjes is een kwestie van schoonmaken en kijken of het nog heel is. Dan kun je het behandelen.
Trouwens, een andere veel roestende plek is: de onderste hoeken van de achterruit, in en boven de goot waar de achterklep invalt. Ook goed erachter voelen!
Is het overigens nog gelukt met het portierpaneel?

• Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 21:03 #1412620 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic Dag Tom,   dat deurpaneel
Dag Tom,

dat deurpaneel moet ik nog doen/aan beginnen. Als ik een plek heb om te sleutelen doe ik dat direct. Waarschijnlijk is dan ook beter zichtbaar hoe erg die roest aan de bestuurderskant is.
Die hoekjes bij de achterruit, bij de goot, daar is rechts niks in te zien, links begint er wat te komen.

groeten,

marco.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 21:34 #1412629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoekjes
Mooi Marco, gauw iets aan doen dan! En ook aan de achterkant. Ik heb het rubber aan beide kanten iets ingekort, zodat het water makkelijk wegkan.
En zo'n deurpanneel is iets voor donkere wintermaanden! (Of in de zon zoals ik het deed natuurlijk!)

• Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2014 17:22 #1412742 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic ingekort
Dag Tom,

dat dacht ik ook. Iets voor de winter. Kacheltje aan, lampje aan en krabben.
Hoe heb jij het rubber t.p.v. het achterraam ingekort?

groeten,

marco.

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-11-2014 17:39 #1412743 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Fluidfilm
Binnen de Volvo Klassieker Vereniging is er nogal wat positieve ervaring met Fluid Film.
Dries Bakkenes van Volvoklassiekers uit Barneveld (importeur voor Nederland) komt er graag iets over vertellen op een technische avond oid.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2014 08:53 #1412776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fluid film
Gebruik ik ook, voornamelijk voor de amazon. Er zijn twee soorten, verspuitbaar en geleverd in een pot en de andere in de spuitbus, die is dunner en blijft kruipen, ook omhoog. Geeft ook niet zo'n rommel.

• Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2014 16:32 #1412819 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic Gebruik je dat voor de
Gebruik je dat voor de balken en interieurs van deuren etc? Of ook voor de wielkasten en bodem?

groet, marco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2014 17:28 #1412821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Holle ruimtes
Alleen de holle ruimtes. Ook in de holle ruimtes van de 780 trouwens. Ik had de gaten in de dakrand en voordat ik de boel dicht had heb ik behandeld met Fluidfilm.
De dikkere Fluidfilm, die je moet spuiten met een spuit, heb ik nog niet gebruikt, maar die zou ook goed moeten zijn voor de onderkant.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC