gruwelijk !
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 14:53 #1102337
door Bas Walhof
gruwelijk ! is gemaakt door Bas Walhof
Hallo,
op mijn zoektocht naar een nette 940 kom ik auto's tegen die ik liever niet had willen zien.
Via Marktplaats heb ik er een aantal geselecteerd en de "940, 1998 !, 1e eigenaar ", bij een handelaar in Hoogeveen, slaat alles.
De man had nooit een auto mogen kopen laat staan een 940 !!!
Gruwelijk zoals deze auto er uitziet na 16 jaar in bezit te zijn geweest van de 1e eigenaar.
Onder de motorkap een vieze vette zwarte zooi, veel scheuren en gaten in vloerbedekking en lederen bekleding,
kapottte lichten: aan alle armaturen mankeert iets, moeten allemaal vervangen worden,
scheur in de voorruit, kapotte voorruitlijst etc...etc...
Toch heb ik ook nog achter het stuur gezeten: en ook rijdt dit niet als een 940 zou moeten rijden !!
Kortom: bagger !! .. en zonde van deze auto..
Gelukkig ben ik ook een nette '95-er tegen gekomen maar deze heeft bijvoorbeeld ook zo'n kapotte voorruitlijst.
Mijn 940 '92 en 740 '86 hebben daar totaal geen last van ?
Nu mijn vraag: hoort dat bij latere bouwjaren en is een lijst makkelijk te verkrijgen en te vervangen? Wat kost dat?
Groet,
Bas (580)
op mijn zoektocht naar een nette 940 kom ik auto's tegen die ik liever niet had willen zien.
Via Marktplaats heb ik er een aantal geselecteerd en de "940, 1998 !, 1e eigenaar ", bij een handelaar in Hoogeveen, slaat alles.
De man had nooit een auto mogen kopen laat staan een 940 !!!
Gruwelijk zoals deze auto er uitziet na 16 jaar in bezit te zijn geweest van de 1e eigenaar.
Onder de motorkap een vieze vette zwarte zooi, veel scheuren en gaten in vloerbedekking en lederen bekleding,
kapottte lichten: aan alle armaturen mankeert iets, moeten allemaal vervangen worden,
scheur in de voorruit, kapotte voorruitlijst etc...etc...
Toch heb ik ook nog achter het stuur gezeten: en ook rijdt dit niet als een 940 zou moeten rijden !!
Kortom: bagger !! .. en zonde van deze auto..
Gelukkig ben ik ook een nette '95-er tegen gekomen maar deze heeft bijvoorbeeld ook zo'n kapotte voorruitlijst.
Mijn 940 '92 en 740 '86 hebben daar totaal geen last van ?
Nu mijn vraag: hoort dat bij latere bouwjaren en is een lijst makkelijk te verkrijgen en te vervangen? Wat kost dat?
Groet,
Bas (580)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 15:23 #1411667
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic lijsten
Ik heb mij laten vertellen dat deze zwarte kunsstof raamlijsten niet meer nieuw te verkrijgen zijn. Vaak zijn de hoekjes niet mooi meer. Ik heb ze bij mij vervangen door nette gebruikte exemplaren toen ik een nieuwe voorruit liet plaatsen. Ik hoefde alleen de beide zijkanten en de bovenkant van de voorruit te vervangen (onderste lijst was nog mooi), via dit forum heb ik deze 3 strips voor 20 euro weten te vinden. Ik zou zeggen: zoek een mooi setje tweedehands lijstjes en vervang je oude.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 15:49 #1411672
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Estateservices
Estateservices in Obdam had ze in ieder geval van het voorjaar nog.
Ik betaalde voor drie voorruirlijsten inclusief klemmetjes ongeveer 125 Euro.
Groeten,
Ik betaalde voor drie voorruirlijsten inclusief klemmetjes ongeveer 125 Euro.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 16:05 #1411675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja....
Heb vorig jaar nieuwe ruit laten plaatsen bij de garage, incl. nieuwe lijsten en hoekjes.
Ziet er weer strak uit.....
Ziet er weer strak uit.....
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 23:48 #1411702
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic zijn
nog te koop bij de volvo dealer. Kost je alleen wel ff 120 euro ex btw
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2014 11:44 #1411716
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rubber
De rubber onderhoekjes van de latere bouwjaren vergaan langzaam onder invloed van UV. Nieuwe lijsten of revisie van bestaande lijsten lijkt me t.z.t. een nuttig iets om te onderzoeken voor het onderdelenmagazijn.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2014 13:18 #1411719
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Gewoon nieuw
Eigenlijk de enige goede oplossing is gewoon nieuwe lijsten. Je auto ziet er gelijk een heel stuk beter uit. Helaas wel circa 120 euro voor de lijsten voor de zijkanten en bovenkant, maar ik zeg doen voor ze die niet meer nieuw maken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2014 15:39 #1411725
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maken
Nieuw maken doen "ze" al lang niet meer, en dat geldt voor vrijwel alle onderdelen van onze auto's. Alles wat nu nog via de dealer geleverd kan worden, komt uit de opgeslagen voorraden, en een keer zijn die uitgeput.
We zullen er aan moeten wennen, dat onderdelen straks schaars worden, en dat we als vereniging (of verenigingen) voor nieuwe aanmaak moeten gaan zorgen.
We zullen er aan moeten wennen, dat onderdelen straks schaars worden, en dat we als vereniging (of verenigingen) voor nieuwe aanmaak moeten gaan zorgen.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 09:21 #1411795
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Ergens...
Ergens precies hoe ik ermee ben om gegaan. Ik heb na het inbouwen van een nieuwe voorruit ook gewoon voor 120+ de lijsten gekocht en gedacht... voordat ze die niet meer hebben. Regelmatig smeer ik een dun laagje vet op het rubber om het zo goed mogelijk te houden... Mijn kwamen overigens bij skandix vandaan. Op de site stond huismerk, maar toen ik ze kreeg bleek het volvo origineel te zijn: overal stond volvo op.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2014 20:55 #1411940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de foto's ziet ze er
Op de foto's ziet ze er trouwens best wel aardig uit.
Moderators: Jerry Stam