Q: Hoe maak je een achterspoiler van een 965-II los? - A: Zijdelings schuiven
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 09:30 #1102052
door Jerry Stam (GAST)
Q: Hoe maak je een achterspoiler van een 965-II los? - A: Zijdelings schuiven is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Ik ben de achterklep van mijn 945 aan het vervangen door een 965-II achterklep met meegespoten handgreep en spoiler.
Hij zit er al op en de stekker zijn al aangesloten, maar de verkoper heeft helaas het slangetje van de sproeierkop eraf getrokken.
Ik heb dat bij een 945 al eens gedaan en met een stukje ijzerdraad lukt het wel om het weer terug te monteren.
Echter wat is jullie ervaring?
Is het te doen om de spoiler erop te laten en de sproeierkop eraf te wrikken door de spoiler heen of is de spoiler makkelijk los te maken.
Dit is de achterklep:
Edit:
Even verder zoekend een plaatje van de spoiler en de clips gevonden. Misschien het beste om de clips te breken en nieuwe te plaatsen?
Het zijn blijkbaar dezelfde clips als waarmee de dorpelbeschermers op een 960 vastzitten
Volvo nr: 9447384
Edit 2: Als je weet wat je zoekt, vind je het ook. Hier zie je waarom je de spoiler moet schuiven:
Hij zit er al op en de stekker zijn al aangesloten, maar de verkoper heeft helaas het slangetje van de sproeierkop eraf getrokken.
Ik heb dat bij een 945 al eens gedaan en met een stukje ijzerdraad lukt het wel om het weer terug te monteren.
Echter wat is jullie ervaring?
Is het te doen om de spoiler erop te laten en de sproeierkop eraf te wrikken door de spoiler heen of is de spoiler makkelijk los te maken.
Dit is de achterklep:
Edit:
Even verder zoekend een plaatje van de spoiler en de clips gevonden. Misschien het beste om de clips te breken en nieuwe te plaatsen?
Het zijn blijkbaar dezelfde clips als waarmee de dorpelbeschermers op een 960 vastzitten
Volvo nr: 9447384
Edit 2: Als je weet wat je zoekt, vind je het ook. Hier zie je waarom je de spoiler moet schuiven:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 10:39 #1410162
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic schuiven
Ik dacht gewoon schuiven, naar links of rechts. Maar heb het zelf nooit gedaan.
Piet
Piet
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 20:00 #1410175
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bestandje
Hallo Jerry
Volvo heeft een bestandje (dat in Vadis staat) waarin zowel de ombouw van smalle naar brede greep als de montage van de spoilerlip behandeld worden. Ik kan helaas alleen de Duitstalige versie vinden, maar ik zou 'm ook in het Engels of Nederlands moeten hebben. Misschien dat jij die ook hebt? Wellicht staat daar iets bruikbaars in.
groetjes
Mathy
Volvo heeft een bestandje (dat in Vadis staat) waarin zowel de ombouw van smalle naar brede greep als de montage van de spoilerlip behandeld worden. Ik kan helaas alleen de Duitstalige versie vinden, maar ik zou 'm ook in het Engels of Nederlands moeten hebben. Misschien dat jij die ook hebt? Wellicht staat daar iets bruikbaars in.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 22:07 #1410188
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als
Als het dezelfde clips zijn als de 960-dorpels, is schuiven het goede antwoord. Daarna kan je de clips met een beetje handigheid ook demonteren zonder dat ze breken.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 22:08 #1410189
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gevonden
Gevonden. <a href="
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=24196
">Hier heb ik dat ooit gelezen.
Zoals beschreven, deur een beetje open houden zodat de spoiler geen krassen maakt op de stijlen.
Piet
Zoals beschreven, deur een beetje open houden zodat de spoiler geen krassen maakt op de stijlen.
Piet
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 22:18 #1410190
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Thanks @Piet
Net zelf ook zitten zoeken op datzelfde forum:
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=...ghlight=960+tailgate
Met min of meer hetzelfde antwoord:
Knock it horizontally towards the passenger side of the car. Its slides sideways over clips that are pushed through holes in the tailgate.
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=...ghlight=960+tailgate
Met min of meer hetzelfde antwoord:
Knock it horizontally towards the passenger side of the car. Its slides sideways over clips that are pushed through holes in the tailgate.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2014 23:36 #1410195
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic passenger side
Moderators: Jerry Stam