Spacers
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Wat mag en wat mag niet? Mag het überhaupt wel? (2% spoorverbreding zou toegestaan zijn kwam ik tegen).
Waar koop ik zoiets?
Als ik er niet uitkom zijn er alternatieven? En ik bedoel niet andere stabi's monteren, dat is voor mij ff geen optie.
Hartelijke groet,
Cor-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is het niet verstandiger om eerst na te gaan of ze inderdaad aanlopen? Je gaat nu een probleem oplossen dat er misschien niet is of dat misschien anders is dan je denkt. Als je geld genoeg en stalen zenuwen hebt, is dat geen probleem.Cor-Jan schreef : Nu heb ik het idee, dat de 15" Aries wintervelgen tegen de stabi's aanlopen voor. 't is allemaal niet heel erg en ook bij de APK heb ik er niets over gehoord, maar toch... Ik denk er daarom heel voorzichtig over om spacers te gaan gebruiken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iets met klepel en klok, dus ik weet er het fijne ook niet van, maar volgens mij moet je wielmoer een bepaald minimaal aantal slagen maken of je bout een bepaalde minimum draadlengte hebben na montage van een verbreder. Wordt nooit getest lijkt me, maar daar heb ik wel eens iets over gehoord.Voor APK mag de spoorbreedte inderdaad niet verder afwijken dan 2%.
En natuurlijk zorgen dat je wiel nog goed centreert na montage van de spacer. En dat is verbazingwekkend snel niet meer zo...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom denk je dat de Aries aanloopt? Dat is denk ik cruciaal is om de juiste vervolgstap te bepalen.
Als een band aanloopt door een niet-passend onderdeel zou ik niet van alles gaan doen om dat te corrigeren met bijv. andere onderdelen maar gewoon de niet-passende onderdelen vervangen voor wel-passende onderdelen. Met spacers ben je vast weer duurder uit dan origineel dus waarom zou je in die richting doorgaan? Voor mezelf zou ik zeggen: Gegokt maar helaas verkeerd uitgepakt, terug naar de andere optie.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Cor-Jan
PS over centrering heb ik gelezen dat je voor meer geld gecentreerde spacers kunt kopen die met het oog op dat probleem gemaakt zijn. Klopt dat? Ik weet er ook niet zoveel van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.wheelspacers.nl/contents/nl/d177_5x108_-_65.1.html#p952 " target="_blank">Hier een linkje naar de Volvo-940-pagina van Promaxx, een Nederlandse verkoper, waar je de drie verschillende types goed kunt zien. De 'gecentreerde' spacers beginnen bij een minimale dikte van 10mm, alles daaronder zal bij hen dus gaan dmv een spacerplaatje. En daarmee vervalt vaak bijna automatisch een goede centrering van je velg.
Ik heb nog niet gekeken naar de velgen waar het over gaat, maar ik weet wel dat -wat mij betreft- bij een 940 de velgen best een beetje meer naar buiten mogen staan. Als het allemaal past en veilig is natuurlijk...