Andere (sport?) uitlaat.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 00:02 #1100771 door V700 register
Andere (sport?) uitlaat. is gemaakt door V700 register
Zag vandaag in Heusden Vesting een mooie 940 estate staan. Donkerblauw met een schildje op de grille, dus dat kon niet missen. Dat is er een 'van hier'. (lees: clublid)
Wat me opviel was dat 'ie een ander model uitlaat eronder had zitten. Niet zo'n pijp die, als 'ie onder de bumper vandaan is, nog een s-bocht heeft, maar eentje die gewoon recht onder de bumper vandaan kwam. Hij leek me ietsje groter van diameter en had een mooi chroom uiteinde. Volgens mij stond er ook geen merknaam op? Het zag i.i.g. niet uit als zo'n stortkoker die je wel eens onder 'petjes golfjes' ziet.
Heeft iemand ening idee om wat voor een uitlaat het gaat? Ik vind het n.l. veel mooier dan het orgineel, dus als het een niet al te grote kostenpost is, wil ik dat bij vervanging v.d huidige uitlaat wel overwegen.
Ik hoor het wel.
Groeten,Remco.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 08:19 #1403725 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Petjesvolk?
Ik vind het wel wat hebben dat kinderarmpje. Je moet al aardig onder de auto liggen wil je dat armpje goed zien. Dat extra bochtje is natuurlijk om de juiste tegendruk te leveren! Je hoeft niet echt een andere uitlaat te kopen. Bij de specialisten kun je ook wel terecht voor een rechte ronde pijp. Meestal is het dan een stukje RVS.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 15:43 #1403735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een kinderarmpje à la, maar
Een kinderarmpje à la, maar een pijp ter grote van de bovenarm van de Hulk gaat me iets te ver.
Dus het is een kwestie van het bochtje eraf en vervangen voor iets dat recht is en dikker. Krijg je dan geen gedonder met het missen van de tegendruk die juist dat bochtje levert?
Remco.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 16:29 #1403736 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Rechte pijp
Een rechte pijp van dezelfde diameter kan prima. Een pijp van een grote diameter geeft wat meer "petjesgeluid".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 16:55 #1403737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

wp001 schreef : Een rechte pijp van dezelfde diameter kan prima. Een pijp van een grote diameter geeft wat meer "petjesgeluid".

Timen dat stukje pijp heeft m.i. helemaal niets te maken met de demping hoor,dat doen de dempers die er voor zitten. Het bochtje is puur gemaakt om niet de uitlaatgassen tegen de broek of jurk te krijgen als je er achter staat met de klep open (meestal draag ik een broek)  ;DZoals Timen zegt het bochtje er vanaf zagen en naar de AMH om een mooi eindstukje van chroom uit te zoeken en er op te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 19:18 #1403742 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Bij de kerk....
Hallo Remco,

Ik had de auto inderdaad in Heusden staan.

De uitlaat is van Simons, vanaf de katalysator naar achter was ik zo rond de € 330,- kwijt. De sticker van Simons zat op de achterruit ..

Www.simons-uitlaten.nl , hier kost de uitlaat €365,- voor de turbo uitvoering.

Het fijne van de uitlaat vind ik dat het geluid lekker gewoon klinkt, dus geen herrie uitlaat. En de diameter is iets groter dan de standaard uitvoering, dus loopt allemaal net iets lekkerder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2014 01:01 #1403757 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Simons uitlaat vanaf kat
Simons uitlaat vanaf kat voor b230fk/ft kost in Duitsland 234 euro. Voor deze prijs krijg je in NL nauwelijks een van een AMH. Bij dealer is ook duurder. Wanneer je een duits postadres hebt zijn de verzendkosten 4,50 euro, 14 dagen levertijd. Past super, 0,0 moeite om eronder te krijgen. Verzenden naar NL is stukkie duurder maar valt ook nog mee.
Dat pijpje maakt zeker wat uit. Wanneer de dit weglaat bromt het aardig. Dit ligt niet aan de demper maar aan het klankkast effect. Mooi siereindstuk maakt de auto net zo stil als voorheen.
Met een Simons uitlaat gaat je volvo wel harder brommen. Ik heb er reeds diverse gemonteerd, 2x voor mijzelf. De eerste 1000 a 2000km maakt het duidelijk meer lawaai maar het wordt steeds rustiger. Anderen waarbij ik deze ook geplaatst heb zeggen hetzelfde. Het wordt echter niet zo stil als met een standaart. Ik vind de diepe brom heerlijk passen bij de 940. De standaart einddemper is een schottendemper, de Simons een absorbtiedemper. De middendempers zijn bij beide absorbtiedempers.
Ik heb overigens de dubbele uitlaat. Deze 2 pijpen hebben een kleinere diameter dan de enkele versie...
Grtz Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2014 08:34 #1403760 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Klacht naar Ferrita
Goedemorgen,
Ik heb in 2002 een RVS sportsysteem vanaf de kat laten monteren bij Ferrita in Köping. 450 Euro inclusief montage.
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met een klacht: de Ferrita sticker op het achterruit begint onleesbaar te worden, vanmorgen antwoord, ze sturen een nieuw setje stickers op.
Service hè?
Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2014 23:32 #1404170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de kanonnen parkeerplaats...
Hallo Willem,
Mooie auto. Sjieke auto in een (beetje) sjiek stadje.
Ik snap dat je voor een wat grotere diameter kiest, gezien het feit dat er e.e.a. aan je motor is gedaan. Een beetje extra 'ademruimte' is dan geen gek idee.
Zelf denk ik dat ik het bij een sierstuk hou bij vervanging van de huidige uitlaat. Een gewone B230FK als de onze rechtvaardigd geen echte sportuitlaat, vind ik.
Anyhoe: bedankt voor de inspiratie. Als ik 'm er nog een keer tegenkom, trek ik er effe een fotootje van.
Gr,Remco. (woonachtig in de buurt van Heusden Vesting)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2014 13:04 #1404179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen heeft wel gelijk
Als je er een recht stukje "eindpijp "op zet,zal het uitlaat geluid meer aanwezig zijn .
Zet je er een "DTM" eindstukje op dan krijg je door de bocht omhoog een mooie diepe brom .
Vooral als het een V6 motor is
De org.  S bocht is puur voor het geluid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD