Andere (sport?) uitlaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat me opviel was dat 'ie een ander model uitlaat eronder had zitten. Niet zo'n pijp die, als 'ie onder de bumper vandaan is, nog een s-bocht heeft, maar eentje die gewoon recht onder de bumper vandaan kwam. Hij leek me ietsje groter van diameter en had een mooi chroom uiteinde. Volgens mij stond er ook geen merknaam op? Het zag i.i.g. niet uit als zo'n stortkoker die je wel eens onder 'petjes golfjes' ziet.
Heeft iemand ening idee om wat voor een uitlaat het gaat? Ik vind het n.l. veel mooier dan het orgineel, dus als het een niet al te grote kostenpost is, wil ik dat bij vervanging v.d huidige uitlaat wel overwegen.
Ik hoor het wel.
Groeten,Remco.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Timen dat stukje pijp heeft m.i. helemaal niets te maken met de demping hoor,dat doen de dempers die er voor zitten. Het bochtje is puur gemaakt om niet de uitlaatgassen tegen de broek of jurk te krijgen als je er achter staat met de klep open (meestal draag ik een broek) ;DZoals Timen zegt het bochtje er vanaf zagen en naar de AMH om een mooi eindstukje van chroom uit te zoeken en er op te zetten.wp001 schreef : Een rechte pijp van dezelfde diameter kan prima. Een pijp van een grote diameter geeft wat meer "petjesgeluid".
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ik had de auto inderdaad in Heusden staan.
De uitlaat is van Simons, vanaf de katalysator naar achter was ik zo rond de € 330,- kwijt. De sticker van Simons zat op de achterruit ..
Www.simons-uitlaten.nl , hier kost de uitlaat €365,- voor de turbo uitvoering.
Het fijne van de uitlaat vind ik dat het geluid lekker gewoon klinkt, dus geen herrie uitlaat. En de diameter is iets groter dan de standaard uitvoering, dus loopt allemaal net iets lekkerder.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat pijpje maakt zeker wat uit. Wanneer de dit weglaat bromt het aardig. Dit ligt niet aan de demper maar aan het klankkast effect. Mooi siereindstuk maakt de auto net zo stil als voorheen.
Met een Simons uitlaat gaat je volvo wel harder brommen. Ik heb er reeds diverse gemonteerd, 2x voor mijzelf. De eerste 1000 a 2000km maakt het duidelijk meer lawaai maar het wordt steeds rustiger. Anderen waarbij ik deze ook geplaatst heb zeggen hetzelfde. Het wordt echter niet zo stil als met een standaart. Ik vind de diepe brom heerlijk passen bij de 940. De standaart einddemper is een schottendemper, de Simons een absorbtiedemper. De middendempers zijn bij beide absorbtiedempers.
Ik heb overigens de dubbele uitlaat. Deze 2 pijpen hebben een kleinere diameter dan de enkele versie...
Grtz Daniel
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb in 2002 een RVS sportsysteem vanaf de kat laten monteren bij Ferrita in Köping. 450 Euro inclusief montage.
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met een klacht: de Ferrita sticker op het achterruit begint onleesbaar te worden, vanmorgen antwoord, ze sturen een nieuw setje stickers op.
Service hè?
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooie auto. Sjieke auto in een (beetje) sjiek stadje.
Ik snap dat je voor een wat grotere diameter kiest, gezien het feit dat er e.e.a. aan je motor is gedaan. Een beetje extra 'ademruimte' is dan geen gek idee.
Zelf denk ik dat ik het bij een sierstuk hou bij vervanging van de huidige uitlaat. Een gewone B230FK als de onze rechtvaardigd geen echte sportuitlaat, vind ik.
Anyhoe: bedankt voor de inspiratie. Als ik 'm er nog een keer tegenkom, trek ik er effe een fotootje van.
Gr,Remco. (woonachtig in de buurt van Heusden Vesting)
- V700 register
- Nieuw lid
-