hoe vervangen binnenste bussen stabilisatorstang

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 18:38 #1100561 door P.J. Bus
Ik wil de binnenste twee rubberen bussen van vervangen van mijn 19 mm dikke stabilisatorstang (dus niet van de reactiestangen op de uiteinden). Ik zie dat deze bussen (nr 1229389) als 1 geheel zijn gegoten. Moeten deze nieuwe bus dan als geheel over het oog waar de reactiestang in moet om daarna op te schuiven naar het midden van de stabilisatorstang of moet ik hem aan 1 kant opensnijden om hem daarna in het midden te plaatsen?
Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik probeer te vragen en dus goed heb beschreven :-).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 20:05 #1402702 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Los
Hallo federervolvo
Het lijkt of ze uit één stuk gegoten zijn, maar als je de beugel die ze tegen houdt eraf haalt, kun je ze er zo af halen.  De eindjes hoeven niet los, maar als je toch bezig bent en je hebt het nog nooit gedaan, zou ik die gelijk meenemen.  Kijk wel even hoe de metalen plaatjes tegen het rubber (van die eindjes) zit, voor je de zaak demonteert.
groetjes
Mathy

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 22:12 #1402715 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic de eindjes neem ik mee
Yep, de eindjes neem ik meteen mee.
Die ik heb geleverd gekregen wel in 1 stuk geleverd dus ik zal ze in 1 kant moeten insnijden heb ik begrepen en op internet valt te zien bij bv Scandix...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 22:32 #1402717 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Skandix
Hallo federervolvo
Als je <a href=" www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwer...tabilisator/1003618/ " target="_blank">deze bedoelt, dan zijn die uit elkaar te buigen.  Je hoeft er niet aan te snijden.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2014 22:32 #1402718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's bijzonder!
Da's vreemd. Want Volvo en ook die Amerkiaanse leverancier (ben de naam even kwijt met die blauwe PU elementen. IPD parts geloof ik), worden geleverd met inkeping zegmaar. Zal wel lukken! Je kunt ze op 1 manier bevestigen, er zit een bovenaknt en onderkant aan. Even opletten bij demontage dus.
Robert

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 20:21 #1402782 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic echt zonder inkeping
Het is 1 massief blok, echt waar . Ik snijd hem wel open met een stanleymes of zoiets. Eerst kijken hoe de echte is gemonteerd en is ingesneden.
PS Komt dus niet van Scandix af, was een voorbeeld waardoor ik getriggerd werd.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 22:26 #1402790 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rotzooi
Hallo federervolvo
Gooi het ding gauw in de afvalbak.  De kans dat je hem scheef insnijdt is redelijk groot.  Komt er dan kracht op bij het monteren, dan gaat de rubber scheef zitten.  Waardoor de stabilisatorstang niet goed op z'n plek gehouden wordt.
groetjes
Mathy

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 20:52 #1402813 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic zie mij how to
inderdaad een beetje scheef afgesneden maar door de twee beugels met uitsparingen voor het rubber met dezelfde uitsparingen kan het rubber geen kant op. Ik ben er niet zo bang voor....en anders doe ik het volgend jaar over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 22:05 #1402819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Mathy schreef : Hallo federervolvo
Gooi het ding gauw in de afvalbak.  De kans dat je hem scheef insnijdt is redelijk groot.  Komt er dan kracht op bij het monteren, dan gaat de rubber scheef zitten.  Waardoor de stabilisatorstang niet goed op z'n plek gehouden wordt.
groetjes
Mathy

Dat komt niet zo vreselijk nauw hoor Mathy, in principe kan de auto zelfs zonder die stabi.Rijd natuurlijk niet lekker maar dat is weer wat anders.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 22:14 #1402823 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verkeerdom
Ik heb die "steuntjes/klemmen" die de rubbers vasthouden er ook wel eens "verkeerdom" onder gezet. Hier kwam ik pas een jaar later achter.....
Niks van gemerkt...
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC