Is mijn 940 verlaagd??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2014 01:04 #1100183 door V700 register
Is mijn 940 verlaagd?? is gemaakt door V700 register
Ik vraag mij af of mijn 940 Estate die ik van de week gekocht heb lager staat dan standaard.
Het steekt me vooral een beetje dat ze berestrak op de wegligt maar op steentjes en drempels aan de rechterkant flink bonkt, moet gewoon eens uitzoeken hoe dit zit want kan niet zo snel vinden waar het vandaan komt maar las op het forum dat verlagen ook wel eens een boosdoener kan zijn.
Dus ik vraag me af hoever de wielkast randen nu origineel van de grond af horen te staan.
Ga het morgen bij mezelf eens meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2014 07:09 #1400653 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic achterveer
Dat is achter het makkelijkst achter te controleren.
Krik de auto op en haal het wiel eraf. Zet een extra krik of blokje onder de wieldraagarm. Haal de bovenste bout van de schokbreker er uit, zoals Gerben je heeft uitgelegd. Laat de wieldraagarm een beetje zakken, niet te ver dan hangt het gewicht aan de remleiding. De veer komt nu vrij. Meet de lengte van de veer en de dikte. Een standaard veer is 40 cm lang en afhankelijk van de uitvoering iets van 11,12 of 13 mm dik. Een versterkte aftermarket veer van 13 mm is 38 cm lang. Een verlaagde veer is beduidend korter.
Een veer kan ook doorgezakt zijn. In ruststand zonder belading moet je ongeveer 3 cm ruimte hebben tussen wielkast en band.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC