Parkeersensor
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2013 16:29 #1099299
door Ton Visser (GAST)
Parkeersensor is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Ik heb nog een doos met een parkeersensorsysteem staan waarbij gaten in de achterbumper geboord moeten worden. Er is een gatenzaagje meegeleverd.
Mijn vraag is nu heeft iemand dit eerder gedaan en kan die dan aangeven op welke hoogte in de bumper de sensoren kunnen komen of kan iemand vertellen hoe de binnenkant van de bumper er uit ziet, zodat ik niet op een metalen balk terecht kom met de boor.
Ik ga er al van uit dat ik in het gelakte deel moet zijn, maar kan dat direct onder de "rubber" bovenkant waar ook de reflecterende strip wel wordt ingeplakt?
Groeten,
Mijn vraag is nu heeft iemand dit eerder gedaan en kan die dan aangeven op welke hoogte in de bumper de sensoren kunnen komen of kan iemand vertellen hoe de binnenkant van de bumper er uit ziet, zodat ik niet op een metalen balk terecht kom met de boor.
Ik ga er al van uit dat ik in het gelakte deel moet zijn, maar kan dat direct onder de "rubber" bovenkant waar ook de reflecterende strip wel wordt ingeplakt?
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-10-2013 23:52 #1395915
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ik heb het een keer gezien
maar toen zaten ze in het zwarte deel en dat moet ook wel want het apperaat zend de de golven toch horizontaal uit. Doe je ze in het gespoten deel dan wijzen de sensoren een klein beetje naar beneden en slaat de meter al reeds uit voordat je uberhaupt hebt ingeparkeerd.
Welk setje heb je eigenlijk, ik wil dit ook gaan kopen voor de fun maar ik vindt de aflees displays zo net niks. Of je moet hem gaan slopen en ergens in de dash gaan inbouwen zodat het geheel een wat jaren 90 stijl krijgt
Welk setje heb je eigenlijk, ik wil dit ook gaan kopen voor de fun maar ik vindt de aflees displays zo net niks. Of je moet hem gaan slopen en ergens in de dash gaan inbouwen zodat het geheel een wat jaren 90 stijl krijgt
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 08:12 #1395918
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Parkeersensors
Het systeem heet Lifetime Cars, twee sensors. In de beschrijving staat: Detectiebereik van de sensorkop horizontaal en verticaal 90 cm.
Het mooiste zou natuurlijk recht naar achter gericht zijn maar de verdieping waar wel reflecterende strip in geplakt wordt is weer net te smal en ik weet so wie so niet of daar wat ruimte achter zit.
Eerst nog maar eens twee keer nadenken en kijken voor de boor er in gaat.
Groeten,
Het mooiste zou natuurlijk recht naar achter gericht zijn maar de verdieping waar wel reflecterende strip in geplakt wordt is weer net te smal en ik weet so wie so niet of daar wat ruimte achter zit.
Eerst nog maar eens twee keer nadenken en kijken voor de boor er in gaat.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 08:48 #1395919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben eigenlijk wel benieuwd
Ben eigenlijk wel benieuwd of dat gaat lukken. Zeker met bijgeleverd gereedschap. Moderne auto's hebben van die plastic bumpers waar je met een gatenboor van de Action wel doorheen komt, maar als je bij onze Volvo door de binnenbalk moet boren heb je denk ik een probleem.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 12:02 #1395928
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Zou je ze niet onder de
Zou je ze niet onder de bumper kunnen plaatsen, deels uit het zicht maar toch aanwezig? Dan hoef je niet te boren en lijkt de boel onaangetast
.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 12:42 #1395930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou het zo lastig zijn om die balk te boren? Volgens mij valt dat best wel mee (maar heb het nooit geprobeerd). Misschien zelf even een goede boor kopen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 13:18 #1395931
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Gaten boren
Onder de bumper ga ik niet mooi vinden, dat valt wat mij betreft af.
Een goede boor om in de balk te boren is wel voorhanden, maar ik wil het niet op de gok doen, zonder te weten hoe de binnenkant er uit ziet.
Nog een vraag, is het kunststof deel van de bumper los te verwijderen zodat de balk blijft zitten? Of komt die altijd mee?
Groeten,
Een goede boor om in de balk te boren is wel voorhanden, maar ik wil het niet op de gok doen, zonder te weten hoe de binnenkant er uit ziet.
Nog een vraag, is het kunststof deel van de bumper los te verwijderen zodat de balk blijft zitten? Of komt die altijd mee?
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 13:31 #1395932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik het me goed herinner van de voorbumper zit het kunststof deel met van die drukclips vast aan het aluminium. Kunststof clips als een soort plug, waar je in het midden een kunststof pennetje in moet duwen om de clip uit te laten zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2013 12:43 #1395988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic parkeersensors gewoon gaten boren
Ik heb de parkeersensoren in mijn 740 estate 1986 er nu al ruim een jaar inzitten en het bevalt prima.
Ik heb gewoon in de bumper vanaf de buitenkant met het bijgeleverde boortje 4 gaten geboord, ook door het metaal heen. Dat heb ik in de geleuf gedaan die in het midden van de bumper loopt. De 4 gaten gewoon verdelen over de lengte en wel even opletten dat je het gat niet precies bij een bevestigingspunt van de bumper boort. De sensoren kan je zelf eventueel probleemloos in de kleur van jouw auto spuiten. Zo heb ik het ook al een keer bij onze XC70 gedaan, alleen bij die auto moet je wel de bumper er helemaal afhalen en is het wat meer werk. Maar ook deze doet het al jaren prima.
Daarna van de buitenkant de sensor er door heen steken en aan de binnenkant de draden naar de linkerachterkant naar de auto leiden in een aanwezig gat met een rubberstop. Ik had een draadloos exemplaar. Dus vanaf de zendeenheid die ik links onder in de kofferbakruimte onder het klepje heb zitten, wordt het signaal draadloos naar het schermpje bij het dashboard gestuurd.
Ik kan eventueel wel via een mail een foto sturen van waar ik de gaten heb geboord, maar het is dus wel een 740.
groeten, Peter
Ik heb gewoon in de bumper vanaf de buitenkant met het bijgeleverde boortje 4 gaten geboord, ook door het metaal heen. Dat heb ik in de geleuf gedaan die in het midden van de bumper loopt. De 4 gaten gewoon verdelen over de lengte en wel even opletten dat je het gat niet precies bij een bevestigingspunt van de bumper boort. De sensoren kan je zelf eventueel probleemloos in de kleur van jouw auto spuiten. Zo heb ik het ook al een keer bij onze XC70 gedaan, alleen bij die auto moet je wel de bumper er helemaal afhalen en is het wat meer werk. Maar ook deze doet het al jaren prima.
Daarna van de buitenkant de sensor er door heen steken en aan de binnenkant de draden naar de linkerachterkant naar de auto leiden in een aanwezig gat met een rubberstop. Ik had een draadloos exemplaar. Dus vanaf de zendeenheid die ik links onder in de kofferbakruimte onder het klepje heb zitten, wordt het signaal draadloos naar het schermpje bij het dashboard gestuurd.
Ik kan eventueel wel via een mail een foto sturen van waar ik de gaten heb geboord, maar het is dus wel een 740.
groeten, Peter
Moderators: Jerry Stam