Doffe achterlichten. Kent u dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
OK, terug ter zake. Die kunststof achterlichten worden allemaal dof op gegegeven moment. Is niet erg, koop je weer nwe bij de Volvo verdeler/dealer. Maar voor de late modellen estate 960 en V90, type II dus, niet meer te krijgen. Alleen nog uit de USA met USA lichten. Lijnzaadolie om het probleem te lijf te gaan had ik niet. Het is wel goed verkrijgbaar, dat wel. Tip: smeer een beetje vaseline op de unit en wrijf dit met een keukendoek in. Daarna keukendoek omdraaien en een beetje uitwrijven, niet te veel, totdat het glimt. Resultaat: lamp glimt weer en blijft dat al een week doen!! Ik ben es benieuwd hoe lang het werkt, doch ik heb goede hoop. Ik had ook WD40 geprobeerd, maar dat was na een paar uur al minder. De vaseline blijft nog steeds goed werken!! En die lichten waren echt heel dof..
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ps: mijn remmen piepen niet maar mijn stuur trilt wel door die eeuwige kromme remschijven. Moet ik ook maar me leven vrees ik...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvogroet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neem je achterlichten af met thinner, niet te bang zijn alleen uitkijken voor je lak. Afnemen met een vochtige lap met thinner en dan niets meer er aan doen.
Schilder vervolgens met beleid je achterlichten, maak lange halen dus van boven naar beneden, zorg er voor dat deze halen dadelijk niet zichtbaar meer zijn. Laten drogen en klaar. Je lampen blijven minimaal 2 jaar weer goed.
Kosten: potje lak a 19.95, beetje thinner a 5.- en (als je het vaker doet) max. 1 kwartier werk.
Werkt perfect en word ook door andere 850 rijders al jaren gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kosten €80 en een beetje ruitenkit en dit is voor beide kanten.
Je kan de units nog bestellen maar deze zijn al gauw € 150 per stuk!
Met vriendelijke groeten,Roderick Plevier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, dank voor de tip en medeleven
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waneer was dat dan? Ik kon ze niet meer bestellen bij Volvo... Laatste type dus van een 960-II Estate. Ik heb er wel 300 euro voor over origineel.p_roderick schreef : Je kan de units nog bestellen maar deze zijn al gauw € 150 per stuk!Roderick Plevier.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Balen man.robertm schreef : De lichten zijn niet meer leverbaar bij Volvo, alleen USA units. Ik vis achter het net lijkt het wel
Toen ik mijn auto in 2009 kocht waren de achterlichten ook dof en een eentje had een barst. Verkoper (Volvo dealer) was het met me eens dat er nieuwe in moesten (gratis). Ze waren toen gelukkig nog wel leverbaar. Een MY '98 940 heeft ook van die 960/V90 units. Zie avatar. Ik besmeer ze preventief twee keer per jaar Valma Plastishine, op advies van een prominent verenigingslid. Afgezien van wat groene aanslag onder de randjes (buitenslaper) zijn ze na 4,5 jaar nog als nieuw.
Ik heb met hetzelfde spul ook goede resultaten bereikt met doffe knipperlichten. Weliswaar niet als nieuw na de behandeling, maar wel veel minder dof. Dus mocht de Vaseline er toch af slijten zou je het eens kunnen proberen.
Een andere mogelijkheid: Youtube staat vol met filmpjes van mensen die hun kunststof lampen polijsten, soms zelfs met met tandpasta (<a href=" www.youtube.com/results?search_query=too...;oq=toothpaste+light " target="_blank">klik). Meestal koplampen, maar als het daar op werkt zal het ook wel lukken met ander kunststof lampglas.
Nog één die me te binnen schiet: Ik heb ooit eens geprobeerd om met thinner lijmresten te verwijderen van het kunststof display van een multimeter. Dat lukte, alleen was daarna helaas het display niet erg doorzichtig meer. Dit heb ik gered door het display te poetsen met Commandant 5. Weer zgan daarna.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit was 2 maanden geleden. Ze waren toen nog leverbaar bij Volvo Dealer Broekhuis Harderwijk. Omdat ik de prijs te duur vond heb ik het zo opgelost. Is ook als nieuw. En inderdaad, ik heb 1 van de laatste 960's net voordat het de V90 werd.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-