IJsafzetting op de ruitenwissers
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2013 22:16 #1096919
door Mathy van Nisselroy
IJsafzetting op de ruitenwissers is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik merk de laatste tijd, dat als er zich ijs afzet op de ruitenwissers, dat er dan van wissen weinig terecht komt. En dan uiteraard vooral daar waar ik door de ruit kijk. Erboven en eronder wist ie meestal nog wel. Dit komt zowel op m'n eigen auto voor, als op auto's op het werk.
Is hier iets tegen te doen, zodat zich geen ijs meer afzet tegen de ruitenwissers? ("verhuizen naar warmere oorden", "niet rijden bij ijskoude neerslag" en "ruitenwissers verwijderen" zijn als optie om uiteenlopende redenen al uitgesloten)
groetjes
Mathy
Ik merk de laatste tijd, dat als er zich ijs afzet op de ruitenwissers, dat er dan van wissen weinig terecht komt. En dan uiteraard vooral daar waar ik door de ruit kijk. Erboven en eronder wist ie meestal nog wel. Dit komt zowel op m'n eigen auto voor, als op auto's op het werk.
Is hier iets tegen te doen, zodat zich geen ijs meer afzet tegen de ruitenwissers? ("verhuizen naar warmere oorden", "niet rijden bij ijskoude neerslag" en "ruitenwissers verwijderen" zijn als optie om uiteenlopende redenen al uitgesloten)
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2013 22:25 #1383138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even sproeien
Helpt even sproeien niet, evt icm ventlatie op ontwasemen laten staan?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2013 22:39 #1383141
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Warme Wissers
Ik weet niet waar te koop, maar ik heb in Scandinavië wel met huur/leen auto's gereden met verwarmde wisser bladen.
De kwaliteit van het wisserblad is ook bepalend bij welke lage temperatuur de wisser bevriest/stug wordt.
Op m'n Caddy heb ik af-fabriek gemonteerd, sproeien met elektrisch verwarmd ruiten-water. Werkt ook goed.
Je kan natuurlijk ook een paar meter slang om je koelwater slang heen wikkelen, en daar het ruiten-water doorheen laten lopen.
De kwaliteit van het wisserblad is ook bepalend bij welke lage temperatuur de wisser bevriest/stug wordt.
Op m'n Caddy heb ik af-fabriek gemonteerd, sproeien met elektrisch verwarmd ruiten-water. Werkt ook goed.
Je kan natuurlijk ook een paar meter slang om je koelwater slang heen wikkelen, en daar het ruiten-water doorheen laten lopen.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2013 22:44 #1383142
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Veel auto's hebben
Veel auto's hebben voorruitverwarming, dan worden de ruitenwissers in ruststand verwarmd. Dat is ideaal.
Voor onze wagens helpt het al een boel als je de kachel op de voorruit richt. Maar helemaal verdwijnen zal het niet.Sowieso 's ochtends goed je ruit schoonmaken, wisserblad goed schoon houden en regelmatig wissen, dus niet wachten tot de hele voorruit al ondergesneeuwd/-regend is. Ook regelmatig sproeien, met antivries uiteraard.
Voor onze wagens helpt het al een boel als je de kachel op de voorruit richt. Maar helemaal verdwijnen zal het niet.Sowieso 's ochtends goed je ruit schoonmaken, wisserblad goed schoon houden en regelmatig wissen, dus niet wachten tot de hele voorruit al ondergesneeuwd/-regend is. Ook regelmatig sproeien, met antivries uiteraard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2013 22:57 #1383140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Dat klopt, heb ik ook gemerkt de laatste paar dagen. Het is volgens mij een soort van ijzel! Ik kan ook niks anders bedenken. Vandaag nog weer eens meegemaakt dat 1 van de ruitewissers een rare laag of waas achter liet. Alsof de ruitewisser plots geheel versleten is op een plek. Je kunt wissen wat je wilt maar helemaal niks. Als je met de ruitewissres zwiept blijft er een waas over terwijl dat een week geleden niet het geval was. Het is ijs dat er wordt gevormd. Het is irritant maar niks aan te doen, de ruitewissers zijn OK. Wel oppassen dan, het kan glad zijn, vooral op een helling of brug. En een tip: kijk eens naar je motorkap als je aangekomen bent op de plaats van bestemming: hij zit waarschijnlijk vol met ijs!
Pas maar op, het is veradelijk weer de laatste dagen.
Groet,
Robert
Pas maar op, het is veradelijk weer de laatste dagen.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 00:54 #1383151
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helaas
Hier helaas het zelfde probleem, zelfs met fladblades had ik er last van en het maakt niet uit wat voor wissers je er op zet ze hebben er allemaal last van.Remedie is wissers goed schoon houden en dan blijf je er nog last van houden wel minder maar het "probleem" doet zich nog voor.
Tom.
Tom.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 01:09 #1383153
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lamellen
Als je de lamellen van de wisserbladen niet schoon maakt, zit er ijs & vuil tussen.
Het meest flexibelle rubber gaat dan niet werken..............
Het meest flexibelle rubber gaat dan niet werken..............
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 13:33 #1383175
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Heb de afgelopen
Van de week een leuke gehad: De wisser aangezet, blijft die voor mn neus gewoon stilstaan maar die van de passagierskant gaat mooi wel over de ruit heen. Haha. Bestuurders wisser zat compleet vastgevroren.
Even losgemaakt, moer eraf, wisser eraf, wisser erop en moer er weer op. Deed ie het weer.
Groeten,Gerben
Even losgemaakt, moer eraf, wisser eraf, wisser erop en moer er weer op. Deed ie het weer.

Groeten,Gerben
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 13:49 #1383176
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Warme wissers.
Ja dat verwarmde sproeier reservoir waren ze bij ons ook gek op.
TOTDAT er 1 direct op de bevroren ruit sproeide, weg ruit, nummer twee duurde niet lang en nummer drie gaf de doorslag alle caddy's de verwarming er af.
Wat blijkt, bij het openen van de deuren(slot) en de motor ff warmdraaieen zonder ontdooien van de ruit gaat dit niet goed bij strenge vorst, dus eerst krabben.
Verder zal warm water, hoe raar het ook klinkt eerder bevriezen en dus een glazen ruitenwisser veroorzaken tijdens het rijden.
Zo'n verwarmde wisser zal het beter doen, zal wel een duur kostenplaatje zijn, maar ja dan heb je ook wat.
TOTDAT er 1 direct op de bevroren ruit sproeide, weg ruit, nummer twee duurde niet lang en nummer drie gaf de doorslag alle caddy's de verwarming er af.
Wat blijkt, bij het openen van de deuren(slot) en de motor ff warmdraaieen zonder ontdooien van de ruit gaat dit niet goed bij strenge vorst, dus eerst krabben.
Verder zal warm water, hoe raar het ook klinkt eerder bevriezen en dus een glazen ruitenwisser veroorzaken tijdens het rijden.
Zo'n verwarmde wisser zal het beter doen, zal wel een duur kostenplaatje zijn, maar ja dan heb je ook wat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 14:22 #1383178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met dit weer
altijd wisserbladen goed schoon gemaakt en daarna regelmatig de ruitensproeier gebruiken.
als ik 30 minuten zonder 1x even de hendel (ruitensproeier) niet gebruik dan krijg ik ook van die halve banen op mijn voorruit
en dan heb ik er geen last :}
groet will
als ik 30 minuten zonder 1x even de hendel (ruitensproeier) niet gebruik dan krijg ik ook van die halve banen op mijn voorruit
en dan heb ik er geen last :}
groet will
Moderators: Jerry Stam