RVS Strips netjes maken. Hoe?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2013 19:12 #1382430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Hmmm, da's niet heel handig. Wel goed om te weten als ik binnenkort weer 'ns in Frankrijk ben.
Ik bedenk me net dat ik een dremel heb, en dat ik dus alleen wat polijstspulletjes hoef te halen eigenlijk.
Edit: Groupbuy kan goed zijn
Neppe Edit 2: Ted, Silvo al geprobeerd, maar 't werkt niet echt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joost Ruizendaal
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2013 19:29 #1382431 door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Polijsten is gelijk zoveel
Polijsten is gelijk zoveel werk, en de kans dat je omliggende delen per ongeluk meeneemt is groot.
Voor sierlijstjes op de auto's gebruik ik altijd een tube ouderwetse chroom- en zilverpoets. Ik heb er de chromen bumperplaten en alle chromen sierlijsten van mijn 345 GLS twee jaar geleden mee opgepoetst en dat blinkt nog steeds als een nieuwe.
Met een poetsdoek opbrengen, inwrijven, even laten 'aandrogen' en vervolgens met een schone doek tot hoogglans opwrijven. Succes gegarandeerd. Ik denk dat ze bij de Brezan o.i.d. wel van dat spul hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2013 19:41 #1382433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem
't Probleem is niet het gebrek aan glans. 't Is de melkachtige waas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2013 20:54 #1382437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
zeg ook Belgom!!

• Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2013 22:51 #1382446 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic een goeie zilver, Chroom of
Een goeie zilver, Chroom of koperpoets doet het altijd.
Dat is wat Belgom en de rest ven de ouderwetse poetsmiddeltjes dus ook doen.
Vaak zijn de wonder elementen in die potjes fijne kalk en ammoniak, het een polijst en het ander reinigt.
Groet Fred

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 00:56 #1382450 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic de waas...
Ik begrijp wat je met die waas bedoelt. Volgens een echte goede autopoetser, die het op mijn s90 ook zag, was zijn oordeel snel duidelijk: Een was-straat-auto! Door de toevoegingen, etc. in de huidige moderne gebruikelijke wasstraten tast het aggressieve wasmiddel de chromen lijsten aan. Is dan ook niet meer weg te poetsen. Sindsdien laat ik mijn s90 en 760 gle met de hand bij hem wassen. Dit alles onder het genot van een (gratis) kopje koffie op 2 meter afstand. Kosten: € 12,50. Deze zelfde poets-kenner heeft ook "Opoe" helemaal gepolijst. (die op de VKB in Gorinchem stond.) Werkelijk een fantastisch resultaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 09:10 #1382453 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, een wasstraat auto. Dat is die van mij ook zeker wel. En bij de vorige eigenaren zonder twijfel ook, maar die hadden aan de staat van de lak te zien nog een slechte smaak in wasstraten ook.
Hoe dan ook, geen goed vooruitzicht dus. Maar, polijsten, waarbij je een miniscuul laagje weghaald, kan dus nog wel werken? Of helemaal niet?
De lijsten op onze auto's zijn toch van RVS, en niet van chroom? Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt voor het te gebruiken poets/polijstmiddel?
Waar is die hand-carwash van jou Geejee? Heb er bij mij in de buurt nog nooit één gevonden. Louter mobiele car-wash installaties achterin VW transporters, waarbij een wasbeurt 60 euro kost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 18:54 #1382486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij jou in de buurt

Michael Oud schreef : Heb er bij mij in de buurt nog nooit één gevonden. Louter mobiele car-wash installaties achterin VW transporters, waarbij een wasbeurt 60 euro kost.

Gewoon even doorrijden naar Mijdrecht. Alles met de hand. Voor een happy ending, doen ze ook de binnenkant.

Tegenwoordig is het een uiting van service dat je auto, voor het binnenrijden van de wasstraat, eerst met een bezem rondom in elkaar wordt geslagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 19:01 #1382488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic parkeerterrein

Op het Parkeerterrein van Mc Donalds op de IJdoornlaan stond een busje met 5 ijverige poetsers.. kostte iets vanaf 15 euro.

Misschien staan ze er nog ...

McDonald's IJdoornlaan 2001, 1035 MZ Amsterdam 020 493 0070 ()‎ · mcdonalds.nl vlak bij de ringweg noord 

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 21:14 #1382498 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic carwash
@ Michael
Zoek even op <a href=" www.jkcarcare.nl/ "> www.jkcarcare.nl . Zit in Utrecht Nrd Autoboelevard.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC