Verstevigingsset
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2013 21:29 #1096007
door Cor Jan van Rhijn
Verstevigingsset is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen ik zit al een tijdje te kijken naar die verstevingingssets en zie dat het niet veel kost en dat het volgens mij ook niet te veel moeite is om in te bouwen en dan denk ik snel weer - gelukkig heb ik dat niet nodig, want ik heb 'm al. Ik had namelijk begrepen dat hij standaard op de 1998 limited editions zat en ook mijn kenteken zegt dat ik 1800 kg mag trekken en geen 1600.
Uit pure interesse kijk je dan toch eens verder en denk je hoe zit dat dan eigenlijk - gewoon omdat ik zulk soort vragen stel. Bij Skandix bieden ze een huismerk versie aan en hebben ze een paginaatje met foto's gemaakt om te inbouwer te helpen. Dus ik denk wat leuk - ik zal eens kijken hoe dat bij mij zit. Volgens mij zou ik zonder demontage van het achterwiel in de wielkast toch iets moeten kunnen zien zitten aan de buitenkant. Wat schetst nu mijn verbazing - er zit niets... Volgens mij zit de set er helemaal niet onder... Hoe kan dat nou - vooral ook in combinatie met mijn kenteken. Wie helpt me?
Cor-Jan, Amstelveen.
Uit pure interesse kijk je dan toch eens verder en denk je hoe zit dat dan eigenlijk - gewoon omdat ik zulk soort vragen stel. Bij Skandix bieden ze een huismerk versie aan en hebben ze een paginaatje met foto's gemaakt om te inbouwer te helpen. Dus ik denk wat leuk - ik zal eens kijken hoe dat bij mij zit. Volgens mij zou ik zonder demontage van het achterwiel in de wielkast toch iets moeten kunnen zien zitten aan de buitenkant. Wat schetst nu mijn verbazing - er zit niets... Volgens mij zit de set er helemaal niet onder... Hoe kan dat nou - vooral ook in combinatie met mijn kenteken. Wie helpt me?
Cor-Jan, Amstelveen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 07:39 #1377493
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
maar eens op je trekhaak wat je max. mag trekken. Daar zit vaak het verschil. De ene haak mag zo 1500 kg trekken en de ander 1800.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 09:04 #1377495
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Haak
Op mijn haak, dat was me al eerder opgevallen, zit een volvo-plaatje waarop staat 1600 kg.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 14:17 #1377529
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic duidelijk....
Da's duidelijk, toch?
De VOLVO mag 1800 kg trekken, maar doordat de trekhaak maar 1600 kg mag trekken, mag je met deze combinatie maar 1600 kg aanhangergewicht hebben. wel of geen verstevigingsset, doet niet terzake.
De minste is in dit geval bepalend.
De VOLVO mag 1800 kg trekken, maar doordat de trekhaak maar 1600 kg mag trekken, mag je met deze combinatie maar 1600 kg aanhangergewicht hebben. wel of geen verstevigingsset, doet niet terzake.
De minste is in dit geval bepalend.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 17:47 #1377559
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic refrasing the question
Ik zal proberen de vraag opnieuw te stellen. Want wat je zegt Wim is natuurlijk helemaal waar en ook een antwoord op mijn vraag, maar ik bedoel eerder te vragen hoe kan het nou dat er 1800kg op mijn kenteken staat zonder dat ik de verstevigingsset kan vinden? Het is dus veel meer een theoretische vraag. Ik mag sowieso geen 1800 of 1600 kg trekken ik heb geen E rijbewijs.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 19:27 #1378191
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic 1600KG
Overigens op de site van SKANDIX krijg ik het idee, dat alle originele volvo trekhaken voor 1600KG gemaakt zijn, maar toch na de upgrade met verstevigingsset 1800KG mogen trekken.
Nadat ik gecontroleerd heb met wat kentekens - volgens mij zijn alle 1998 940 modellen bij RDW op 1800KG gekeurd. Ik ga er dus simpelweg vanuit dat mijn volvo met deze trekhaak 1800KG mag trekken.
Nadat ik gecontroleerd heb met wat kentekens - volgens mij zijn alle 1998 940 modellen bij RDW op 1800KG gekeurd. Ik ga er dus simpelweg vanuit dat mijn volvo met deze trekhaak 1800KG mag trekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 21:30 #1378192
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scheelt niet veel
het getrokken gewicht + het laadvermogen mag niet meer bedragen dan het gewicht van de auto en de som daarvan mag niet boven de 3500 kg komen, voldoe je daaraan dan mag het met enkel rijbewijs B..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2013 01:35 #1378224
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onduidelijk
Hallo Cor-Jan
Dan denk ik dat de site van Skandix niet duidelijk is. Volvo heeft zeker trekhaken geleverd waarmee je 1800kg (en volgens mij zelfs versies geleverd, waarmee je 1900kg) mag trekken. Als er "1600kg" kilogram op staat, zou ik er geen 1800 kg mee gaan trekken. Dat vind Oom (en Tante) Agent, je verzekering en degene die achter je rijdt op het moment dat het misgaat, niet goed.
groetjes
Mathy
Dan denk ik dat de site van Skandix niet duidelijk is. Volvo heeft zeker trekhaken geleverd waarmee je 1800kg (en volgens mij zelfs versies geleverd, waarmee je 1900kg) mag trekken. Als er "1600kg" kilogram op staat, zou ik er geen 1800 kg mee gaan trekken. Dat vind Oom (en Tante) Agent, je verzekering en degene die achter je rijdt op het moment dat het misgaat, niet goed.
groetjes
Mathy
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2013 10:59 #1378486
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Duidelijk
De site van SKANDIX is hartstikke duidelijk... maar levert dan gewoon verkeerde informatie. Overigens nogmaals het gaat hier om theoretische vragen - ik ga geen 1600kg trekken en ook geen 1800kg - zelfs als het mag met alleen mijn B-rijbewijs voel ik mij daartoe gewoon niet bekwaam.
Overigens is mijn oorspronkelijke vraag nog steeds niet beantwoord. Die gaat helemaal niet over de trekhaak. Die boeit me eigenlijk helemaal niet, want dat is wel duidelijk denk ik. Er staat 1600KG op en dus mag hij (bedankt Mathy) 1600 trekken.
De auto is echter het onduidelijke. Er staat 1800KG op (RDW), maar mag hij wel echt 1800 trekken - uiteraard dan met juiste trekhaak!
Overigens is mijn oorspronkelijke vraag nog steeds niet beantwoord. Die gaat helemaal niet over de trekhaak. Die boeit me eigenlijk helemaal niet, want dat is wel duidelijk denk ik. Er staat 1600KG op en dus mag hij (bedankt Mathy) 1600 trekken.
De auto is echter het onduidelijke. Er staat 1800KG op (RDW), maar mag hij wel echt 1800 trekken - uiteraard dan met juiste trekhaak!
Moderators: Jerry Stam