Bumperhoezen vervangen: Wat moet ik nog bestellen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2012 02:42 #1095884
door Mathy van Nisselroy
Bumperhoezen vervangen: Wat moet ik nog bestellen? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Binnenkort wil ik de bumperhoezen van m'n 945 (modeljaar 1991) laten vervangen. De bumperhoezen heb ik al, maar zijn er nog zaken die ik bij moet bestellen? Bijvoorbeeld omdat die demontage van de huidige bumper niet overleven? Of omdat ze snel kapot gaan bij montage?
groetjes
Mathy
Binnenkort wil ik de bumperhoezen van m'n 945 (modeljaar 1991) laten vervangen. De bumperhoezen heb ik al, maar zijn er nog zaken die ik bij moet bestellen? Bijvoorbeeld omdat die demontage van de huidige bumper niet overleven? Of omdat ze snel kapot gaan bij montage?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2012 07:24 #1376661
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic bumperhoezen
Mathy, ik neem aan dat je de buitenmantel bedoeld, zwart kunststof met of zonder gelakte strips of gedeeltelijk gelakt? Ik heb een keer een achterbumper vervangen van een 945 uit 1993 waarbij met demontage al die clips (een stuk of 4 soorten) bijna allemaal verbogen waren dus die zou ik sowiezo paraat hebben. Tenzij je iets anders bedoeld met bumperhoes.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2012 18:55 #1376709
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat ja!
Hallo Ries
Da's precies wat ik bedoelde.
groetjes
Mathy
Da's precies wat ik bedoelde.
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2012 19:31 #1376717
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Binnenbalk?
Bij mijn 945 zag de binnenbalk er ook flink minder uit dan toen de wagen uit de fabriek kwam. Je zou ervoor kunnen kiezen de nieuwe bumpers helemaal op te bouwen en dan (in ieder geval de achterbumper) via de dempers los te maken.
Op de laatste PKKK dag heb ik de achterbumper zo los gemaakt. Proberen de bouten/moeren op de binnenbalk los te maken was voor mijn binnenbalk in ieder geval geen goede optie ivm aluminium oxidatie
Op de laatste PKKK dag heb ik de achterbumper zo los gemaakt. Proberen de bouten/moeren op de binnenbalk los te maken was voor mijn binnenbalk in ieder geval geen goede optie ivm aluminium oxidatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 00:18 #1376806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Clips en binnenbalk
Hoi Mathy,
Zoals door eerdere posters gemeld zijn de clips en de binnenbalk de aandachtsounten.
Bij de clips zijn het vooral de bovenste die afbreken door corrosie. Volvo heeft overigens verschillende soorten clips gebruikt heb ik gemerkt, dus een voorbeeldje bij de hand hebben helpt. Diezelfde corrosie vindt je ook in de aluminium binnenbalk. In sommige gevallen zitten er zelfs gaten in doordat het aluminium in laagjes uit elkaar valt.
Ik denk dat in zulke gevallen zelfs de bescherming die de bumper biedt aanzienlijk verminderd.
Mijn advies, als de binnenbalk nog enigszins in bruikbare staat is de corrosie te verwijderen en de balk in de alu-zinkspray te zetten (bij voorkeur ook nog met een blanke lak laag er overheen), De voorbumper heeft niet de gaten maar knapt zeker op van de beschreven behandeling.
Succes
Bert
Zoals door eerdere posters gemeld zijn de clips en de binnenbalk de aandachtsounten.
Bij de clips zijn het vooral de bovenste die afbreken door corrosie. Volvo heeft overigens verschillende soorten clips gebruikt heb ik gemerkt, dus een voorbeeldje bij de hand hebben helpt. Diezelfde corrosie vindt je ook in de aluminium binnenbalk. In sommige gevallen zitten er zelfs gaten in doordat het aluminium in laagjes uit elkaar valt.
Ik denk dat in zulke gevallen zelfs de bescherming die de bumper biedt aanzienlijk verminderd.
Mijn advies, als de binnenbalk nog enigszins in bruikbare staat is de corrosie te verwijderen en de balk in de alu-zinkspray te zetten (bij voorkeur ook nog met een blanke lak laag er overheen), De voorbumper heeft niet de gaten maar knapt zeker op van de beschreven behandeling.
Succes
Bert
Moderators: Jerry Stam