Niet-OEM buitenspiegels gezocht, ervaringen met Skandix en evt. andere tips?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 12:02 #1095744
door V700 register
Niet-OEM buitenspiegels gezocht, ervaringen met Skandix en evt. andere tips? is gemaakt door V700 register
Van mijn linker buitenspiegel laat de coating los, en van het weekend in een domme parkeeractie mijn rechter buitenspiegel eraf gereden tegen een vuilcontainer. Ik ben dus op zoek naar vervangende spiegels L en R. Ik zie 3 opties, nieuw origineel-Volvo, nieuw niet-origineel en gebruikt. Gebruikt heb ik al eens geprobeerd voor links maar was toen geen succes. Het opstaande (aluminium) piefje waar een (stalen) schroef in moet brak af waardoor de spiegel onbruikbaar werd. Ik zou dat nog wel eens kunnen proberen maar afbreken van het piefje blijft in mijn ogen een risico van gebruikte spiegels. Nieuw Volvo-origineel zie ik als laatste redmiddel, met een prijs van ongeveer € 200 per stuk. Blijft over nieuw niet-origineel. Skandix heeft nieuwe niet-OEM spiegels voor net geen € 100 euro per stuk. Als dat goed past ben ik natuurlijk ook gered voor iets minder
. Waar ik benieuwd naar ben zijn ervaringen met deze spiegels, en dan met name mbt de pasvorm. Zit dat goed, geen lekkages naar binnen etc?Zijn er eventueel nog andere adressen voor nieuwe-en-goedpassende buitenspiegels? Zijn de onderdelen van Scantech goed (oa pasvorm), in het algemeen/voor spiegels in het bijzonder?
Ik heb straks dus 2 buitenspiegels over, met goede spiegelsglaasjes, werkende verwarming en verstelling. Alleen de behuizingen zijn niet meer bruikbaar (voor netjes). Als iemand er nog belang bij heeft mogen ze weg voor weinig, geef dan maar een gil.

Ik heb straks dus 2 buitenspiegels over, met goede spiegelsglaasjes, werkende verwarming en verstelling. Alleen de behuizingen zijn niet meer bruikbaar (voor netjes). Als iemand er nog belang bij heeft mogen ze weg voor weinig, geef dan maar een gil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 12:27 #1375602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebruikt
Hoi ik heb voor 10 euro 2 gebruikte spiegels gekocht.
Je moet alleen dan wel net de juiste kleur tegen komen.
Je moet alleen dan wel net de juiste kleur tegen komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 12:29 #1375603
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Voor dat geld kun je altijd wel een gokje wagen

- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 13:45 #1375610
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Marans
Henk, bij Marans in Veldhoven liggen diverse kleuren buitenspiegels en van dat piefje begreep ik niet helemaal. Ik sta erom bekend dat ik te hard dingen aan en indraai maar zelfs ik ben een keer geslaagd met het demonteren en monteren van buitenspiegels, ook de elektrisch bedienbare types was niet echt moeilijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 16:39 #1375630
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschil
Hallo Volvisti
Volgens de acccessoires catalogus is de inbouwset voor modeljaar 1991 anders dan de daaropvolgende jaren. Heeft iemand een idee waar 'em dat verschil in zit? Mijn verstelling maakt redelijk wat herrie en de verwarming is eerst links en daarna rechts uitgevallen.
Ik zou Scantech vermijden. Zou kunnen dat mijn achterlichtunits van Scantech zijn. Die units zijn bagger. En ik meen dat een gastheer op een sleuteldag laatste tegen iemand zei dat ie spullen van Scantech met doos en al in de afvalcontainer gooit.
groetjes
Mathy
Volgens de acccessoires catalogus is de inbouwset voor modeljaar 1991 anders dan de daaropvolgende jaren. Heeft iemand een idee waar 'em dat verschil in zit? Mijn verstelling maakt redelijk wat herrie en de verwarming is eerst links en daarna rechts uitgevallen.
Ik zou Scantech vermijden. Zou kunnen dat mijn achterlichtunits van Scantech zijn. Die units zijn bagger. En ik meen dat een gastheer op een sleuteldag laatste tegen iemand zei dat ie spullen van Scantech met doos en al in de afvalcontainer gooit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 17:14 #1375634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aansluitingen?
Op mijn 940 (kenteken 1992 6 januarie)
Zitten nu elektrische spiegels van een nieuwere en de knopjes kloppen niet.
omhoog en omlaag zit verkeerd, maar de stekkers kunnen maar op 1 manier.
Mogeijk dat daar iets in zit?
De knopjes komen van een 1998 945 af en de spiegels van een 1994 945.
Zitten nu elektrische spiegels van een nieuwere en de knopjes kloppen niet.
omhoog en omlaag zit verkeerd, maar de stekkers kunnen maar op 1 manier.
Mogeijk dat daar iets in zit?
De knopjes komen van een 1998 945 af en de spiegels van een 1994 945.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 20:06 #1375656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft
Hebben die verschillende nummers niet te maken met verschillende deurtrim/profieltjes onder het raam langs? Dacht dat bij de 700 anders is dan bij de 900. Je kunt de pennetjes van de stekker wel uit het plastic huisje wurmen en omgekeerd er weer in steken. Dan werken de knopjes weer zoals ze bedoeld zijn 
Tja. Ik heb (vind ik zelf) een redelijk nette 940, natuurlijk wordtie wat ouder met bijbehorende sporen, maar voor zn leeftijd best OK. Ik wil m ook bijhouden en zorgen dat hij een beetje netjes blijft en op zich hoeft dat ook niet voor een appel en een ei. Daarbij is voor mij 100% Volvo-origineel geen vereiste en hij hoeft ook niet in concoursstaat te komen/blijven. € 400 voor 2 spiegels valt voor mij toch een beetje in de categorie "zorgen dat hij in concoursstaat blijft" en is me eigenlijk een beetje te gortig. Is er iemand die daadwerkelijk zelf ervaring heeft met Scandix spiegels? Is alle non-OEM één pot nat qua qualiteit/pasvorm of zijn daar ook nog verschillen in?

Tja. Ik heb (vind ik zelf) een redelijk nette 940, natuurlijk wordtie wat ouder met bijbehorende sporen, maar voor zn leeftijd best OK. Ik wil m ook bijhouden en zorgen dat hij een beetje netjes blijft en op zich hoeft dat ook niet voor een appel en een ei. Daarbij is voor mij 100% Volvo-origineel geen vereiste en hij hoeft ook niet in concoursstaat te komen/blijven. € 400 voor 2 spiegels valt voor mij toch een beetje in de categorie "zorgen dat hij in concoursstaat blijft" en is me eigenlijk een beetje te gortig. Is er iemand die daadwerkelijk zelf ervaring heeft met Scandix spiegels? Is alle non-OEM één pot nat qua qualiteit/pasvorm of zijn daar ook nog verschillen in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 20:17 #1375660
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rubber op de deur loopt bij
Rubber op de deur loopt bij de een door tot aan het einde en bij de ander tot de spiegel.
Ach mbt knopjes, ik wen er al aan
Nu werkt het en ben bang als ik er aan gaan prutsen er iets stuk gaat.
Ik had eerst een setje voor 20'euro gekocht en geprobeerd die in mijn hand bediende spiegels te zetten. Daarbij brak een worm wieltje af van 1 van de 4 stel motortjes af.
Dus, toen voor 10 euro een ander setje gehaald in kleur
en die gemonteerd ,
Toen bleek ik links en rechts 2 verschillende deuren te hebben, 1 740 deur en 1 940 deur.
Dus, stuk van spiegel afgehaald en nu past het.
En ow ja de eerste set ging precies even omgekeerd als de 2e set.
Ach mbt knopjes, ik wen er al aan

Nu werkt het en ben bang als ik er aan gaan prutsen er iets stuk gaat.
Ik had eerst een setje voor 20'euro gekocht en geprobeerd die in mijn hand bediende spiegels te zetten. Daarbij brak een worm wieltje af van 1 van de 4 stel motortjes af.
Dus, toen voor 10 euro een ander setje gehaald in kleur

Toen bleek ik links en rechts 2 verschillende deuren te hebben, 1 740 deur en 1 940 deur.
Dus, stuk van spiegel afgehaald en nu past het.
En ow ja de eerste set ging precies even omgekeerd als de 2e set.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 20:38 #1375668
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ik nog liggen
Ik heb nog een set nieuwe spiegels liggen, elektrisch van een 940. Zijn volgens mij immitatie van scantech ofzo en ongespoten (donder zwart plastic). Moet ze alleen even voor je zoeken als je interesse hebt, over de prijs komen we wel uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 21:25 #1375674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ook nog genoeg spiegels
heb ook nog genoeg spiegels liggen , ook nette , misschien ook nog blauw metallic 417s .
en evt af te halen vlakbij jou in oudeschoot.
en evt af te halen vlakbij jou in oudeschoot.
Moderators: Jerry Stam