Schokdempers/veren/bussen

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 20:17 #1093593 door Cor Jan van Rhijn
Schokdempers/veren/bussen is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen mijn stuur trilde lichtjes bij zeg 5e versnelling 120 kph dus heb ik voor de vakantie (rit van ca. 1000 km naar Hirtshals Denemarken) hem even laten nakijken. Bleek balancering van de wielen te zijn. Vreemd, daar er net een paar weken 4 splinternieuwe banden op zitten. Niet helemaal waarover ik inzit. Wielen zijn gebalanceerd... dat is wel klaar.
Tijdens de proefrit viel de garage (vertrouwd adres waar ik al jaren kom en mijn vader voor mij al jaren komt) op dat de auto zelfs voor een volvo 945 ui 1998 wel erg deinde. De rubberen bussen voor blijken in deplorabele staat. Dat verbaast mij niet, zoiets had ik ook al wel gezien. Maar nu stelt de garage voor om ook de schokdempers rondom te vervangen. Het moet gezegd dat ze inderdaad gewoon oud zijn en misschien best aan vervanging toe zijn. Hoeveel zou zoiets volgens jullie moeten kosten: achter nivomatten, voor nieuwe schokdempers en nieuwe bussen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 21:40 #1363177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gebruikte nivomatten?
Hoi Cor-Jan,
Ik hoop niet dat ik op mijn kop krijg van een van de moederatoren, maar ik heb hier twee 945 staan met nivomatten (dus compleet met de speciale veren) die ik ooit nog eens in een advertentie wil aanbieden.
heb je belangstelling, stuur dan maar een PB
Jaap

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 21:45 #1363178 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic beste jaap, fijn dat je ze
beste jaap, fijn dat je ze anbiedt ik vind dat heel vriendelijk, maar ik wil eigenlijk dit uitbesteden aan een garage met nieuw etc. Daar wilde ik orienterend eens voor vragen of jullie wisten wat het zo ongeveer kost...Dus niet zelf tweedehands, maar een vakgarage nieuw... Ik heb begrepen dat nivomatten per 2 ongeveer tussen de 400 en 450 gaan kosten. Exc. montage is dat dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 22:00 #1363179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Zo te horen heb je al een goede relatie met de garage die het werk eventueel gaat doen, als je besluit weer nivomats te laten monteren. Zou hen gewoon vragen wat het gaat kosten. Ongeveer (mondeling), of als je het officieler wilt, met een echte offerte. Ongeveer mondeling aangeven wat het kost is voor het bedrijf ook niet zoveel moeite,  geen uren zeg maar. Ik heb gemerkt dat als je bij een vraag wat iets gaat kosten eerlijk aangeeft dat je je nog orienteert op oplossingen en misschien toch een andere (goedkoper) oplossing gaat kiezen als het bedrag jou te hoog wordt dat men gewoon netjes antwoord en vaak meedenkt over goedkoper alternatieven. Wel met respect voor hun voorstel reageren (niet botweg roepen dat het "belachelijk duur is"), maar uiteindelijk ben jij degene die de opdracht geeft om werk te laten doen voor x bedrag. Hebben ze liever dan eindeloos pingelen en bedrijven tegen elkaar uitspelen met offertes van de concurrent. Navragen wat het (anderen) bij garage y heeft gekost als je het werk door garage x wilt laten doen heeft niet zoveel zin lijkt me.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 22:35 #1363189 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Garage
Als je het per sé bij de garage wil laten doen, dan moet je ze ook de dempers laten leveren.
Daar kon nu net de winst voor je in zitten.
Achter is het een fluitje van een cent, niveaumats vervangen.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2012 07:15 #1363205 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Nivomats
Hallo Cor-Jan,Ik heb vorige jaar 2 nieuwe nivomats bij mijn (vak)garage laten monteren.Prijs was € 695,- inclusief montage en BTW.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2012 08:32 #1363206 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic prijsopgave
bedankt voor al jullie antwoorden. Mijn garage gaf aan dat de hele vering plus demping rondom plus de 8 rubberen bussen voor op zo'n 1500,- komt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC