Steenslag en roest
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 03:47 #1092692
door V700 register
Steenslag en roest is gemaakt door V700 register
Helaas heb ik een paar roestplekjes ontdekt boven de voorruit en bij één van de poten van de roofrail van mijn 1997 940 estate, als gevolg van steenslag.
Ik heb deze plekken niet snel genoeg gezien en ze blijken inmiddels helaas behoorlijk geroest. Enige tijd geleden heb ik ze wel behandeld met CaprotechR5, maar ik vrees toch dat er schade aangericht is die niet met ontroesten en een paar laagjes lak te verhelpen is. Ik denk er dus ook aan, deze plekjes radicaal te verwijderen, dwz het aangetaste plaatstaal te verwijderen en kleine nieuwe stukjes staalplaat in te lassen, waarna een goede conservering en lakafwerking het geheel weer in goede staat moet brengen.
Eén probleem, ik heb geen lasapparaat en heb ook geen ervaring met het lassen van dergelijke kleine plekjes in de carrosserie.
Wie heeft hiervoor een goed adres (rondom Amsterdam. of verder....met een schappelijke prijs) of wie heeft hiermee ervaring en wil dit voor mij doen of wil mij hiermee helpen? Bij voorbaat mijn dank!
Groet,
Hans van ostveen, lidnr 54
Ik heb deze plekken niet snel genoeg gezien en ze blijken inmiddels helaas behoorlijk geroest. Enige tijd geleden heb ik ze wel behandeld met CaprotechR5, maar ik vrees toch dat er schade aangericht is die niet met ontroesten en een paar laagjes lak te verhelpen is. Ik denk er dus ook aan, deze plekjes radicaal te verwijderen, dwz het aangetaste plaatstaal te verwijderen en kleine nieuwe stukjes staalplaat in te lassen, waarna een goede conservering en lakafwerking het geheel weer in goede staat moet brengen.
Eén probleem, ik heb geen lasapparaat en heb ook geen ervaring met het lassen van dergelijke kleine plekjes in de carrosserie.
Wie heeft hiervoor een goed adres (rondom Amsterdam. of verder....met een schappelijke prijs) of wie heeft hiermee ervaring en wil dit voor mij doen of wil mij hiermee helpen? Bij voorbaat mijn dank!
Groet,
Hans van ostveen, lidnr 54
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 08:59 #1357516
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen
Dan kun je nog even prutsen;
Eerst ontroesten, dan Standox (of Fertan).
Poosje laten zitten dan Standox (Fertan) verwijderen.
Thinnergrond van Fertan gebruiken.
Als je bij de andere kant kan komen, M Sanders Fett.
90% van de gevallen roeststop.
Bij andere 10% herhalen.
Slijpen en lassen kun je altijd nog
Eerst ontroesten, dan Standox (of Fertan).
Poosje laten zitten dan Standox (Fertan) verwijderen.
Thinnergrond van Fertan gebruiken.
Als je bij de andere kant kan komen, M Sanders Fett.
90% van de gevallen roeststop.
Bij andere 10% herhalen.
Slijpen en lassen kun je altijd nog

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 13:49 #1357545
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Owatrol
Ik zou bij de verfhandel gewoon owatrol halen en dat erop doen. Prima roestconserveerder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2012 18:59 #1357871
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fertan en owatrol
Allebei prima ervaringen mee.
Lassen is wel lastig daar. Je moet het weer goed plamuren, want met die lichtval bovenop je auto zie je alles. Daarnaast krimpt een las graag tijdens het afkoelen, dit kan op zo'n groot raar oppervlak als een autodak best vervelende vervormingen geven. Wees dus voorzichtig.
Zelf ben ik erder voorstander van lassen dan roest conserveren, maar in dit geval is wat extra roestomzetters/censerveer en verdoezelspul misschien wel aan te raden.
Lassen is wel lastig daar. Je moet het weer goed plamuren, want met die lichtval bovenop je auto zie je alles. Daarnaast krimpt een las graag tijdens het afkoelen, dit kan op zo'n groot raar oppervlak als een autodak best vervelende vervormingen geven. Wees dus voorzichtig.
Zelf ben ik erder voorstander van lassen dan roest conserveren, maar in dit geval is wat extra roestomzetters/censerveer en verdoezelspul misschien wel aan te raden.
Moderators: Jerry Stam