Kofferbak deksel zit scheef.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2012 17:03 #1092090 door V700 register
Kofferbak deksel zit scheef. is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Ik was lekker bezig om de kofferbak roestvrij te maken (helaas op sommige plekken iets te laat) en om nou te zorgen dat het binnenin ietsjes droger wordt, is het misschien toch eens tijd om de kofferbak deksel weer recht te zetten.
Enige tijd geleden heeft iemand mijn kofferbak deksel dicht gegooid terwijl er nog iets onder lag, het voorwerp lag links achter in de hoek van het scharnier, door het voorwerp is er iets verbogen waardoor de klep aan die kant een 1,5 cm omhoog is gekomen/ gebogen.
Ik was op zoek naar een plaatje waar ik op kan zien hoe ik bij het scharnierpunt kan komen, of een beschrijving. Helaas heb ik nog niks kunnen vinden, ik heb zo het vermoeden dat ik de achterbank er uit moet halen om er bij te komen.
Wie oh wie kan me vertellen hoe ik de klep weer op zijn normale plek terug krijg?
Ga ik intussen lekker verder met gaatjes dichten!!

Groet,

Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2012 19:13 #1353219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om bij de scharnieren te
Om bij de scharnieren te komen moet inderdaad de achterbank los

Teminste dat was bij mij het geval (760 uit 1984) en dan moet de hoedeplanklos en de zierlijsten die om het kleine achterraampje zitten en de gordels boben in ff loshalen en dan kan je er goed bij
Su6
Gr. Thom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2012 21:18 #1353237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werkje
Poehee,
Klinkt toch als nog best een werkje! Ik heb een 760 uit '83, dus dat zal wel hetzelfde zijn dan. Vooral die achterbank er uit, dat heb ik al eens bij een 940 gedaan, maar dat viel best tegen. Al die bouten zitten me net wat te netjes verstopt!
Bedankt voor de reactie Thom, ik ga er morgen toch maar mee aan de gang, nu is het nog mooi weer!
Groet, Gerben.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2012 22:00 #1353249 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic En
je moet ervoor zorgen dat de achterkant van de kofferbak weer netjes 1 lijn wordt met de achterlichten als je de kofferbak weer op de schanieren schroeft. Anders heb je geheid lekkages zoals ik heb gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2012 22:26 #1353261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thx
Bedankt voor de tip, ik denk dat er iets verbogen is, dus ik hoop het recht te kunnen buigen zonder de klep los te halen van de scharnieren.
Groet, Gerben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2012 17:56 #1353324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De achterbank weghalen is
De achterbank weghalen is heel simpel teminste bij mij
De zitting zit in haakjes als je daar tegen aan duwd en omhoog trekt komt hij los en de rug leuning zit met lipjes die je ff ,let weg buigen en dan omhoog trekken. Het steld echt nix voor

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC