mistlampen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2012 23:19 #1351826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Douane?
Vanuit Engeland komen er geen douanekosten bij. Iets met Europese Unie ofzo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2012 21:22 #1351930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
Dat vind ik dan vreemd, ik heb vorig jaar nog iets uit zweden laten komen en daar kwamen duane kosten bij, in januari iets 2dehands uit frankrijk laten komen en ook duane kosten(duitsland en belgie nog geen ervaring) en dat zijn landen die ook binnen de EU vallen naar mijn idee(of zou het zijn omdat de TNT niet in die landen werkzaam was), nou ja ik weet het dan niet maar vind het dan wel vreemd.
Het zou kunnen dat ze met verschillende maten meten (want daar zie ik ze wel voor aan), maar wees gewaarschuwd dan dat het er eventueel heel mischien toch nog bij komt.
Tom.
Het zou kunnen dat ze met verschillende maten meten (want daar zie ik ze wel voor aan), maar wees gewaarschuwd dan dat het er eventueel heel mischien toch nog bij komt.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2012 21:52 #1351942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets anders
Je hebt vast iets anders betaald dan douanekosten. Binnen de EU, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en zelfs Zwitserland is vrije handel mogelijk. Alleen producten waar accijnzen op geheven worden, kunnen nog een naheffing krijgen. Bovendien hoef je ook niet altijd als je van buiten de EU iets koopt douanekosten af te tikken, maar goed, da's een ander verhaal. Dat TNT niet in het andere land zit, kan er ook niets mee te maken hebben. Ik heb vier CX deurpanelen als pakket vanuit een klein dorpje in zuid frankrijk naar hier laten komen. Dat ging niet per in nederland actief zijnde transporteur vanuit Frankrijk naar hier, en werd per UPS bij mij bezorgd. Daar zijn ook geen extra kosten voor in rekening gebracht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2012 22:10 #1351954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope
Kreeg een brief van de duane dat ik de (geschatte) waarde moest opgeven en aan de hand daarvan werden kosten berekend,
Het was een Model auto vanuit zweden en een verkeerde set mistlampen die zogenaamd in een 740 moesten passen maar daar waren ze te groot voor en 24V, dus heb er een vrachtwagen chauffeur erg blij mee gemaakt.het as niet veel 9,38 euro vanuit zweden en 16,49 vanuit Frankrijk.
Maar goed zal wel komen omdat ik ik ben en altijd overal dik geld voor moet betalen hahahaha.
Tom.
Het was een Model auto vanuit zweden en een verkeerde set mistlampen die zogenaamd in een 740 moesten passen maar daar waren ze te groot voor en 24V, dus heb er een vrachtwagen chauffeur erg blij mee gemaakt.het as niet veel 9,38 euro vanuit zweden en 16,49 vanuit Frankrijk.
Maar goed zal wel komen omdat ik ik ben en altijd overal dik geld voor moet betalen hahahaha.
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2012 22:20 #1351957
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De enige
De enige keer dat ik douane-kosten moest betalen was toen ik een 5000 Watt omvormer uit Thailand liet komen..
Vanuit Frankrijk, Duitseland en EU nog nooit douane kosten hoeven te betalen...
Groeten,Gerben
Vanuit Frankrijk, Duitseland en EU nog nooit douane kosten hoeven te betalen...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 08:52 #1351992
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer
Ik weet niet wanneer het was, maar Tom, ik zou maar proberen om het terug te vragen bij de Douane (niet duane...). Lees <a href="
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...elasting_te_betalen/
">dit maar eens. Er staat ook een lijst met uitzonderingen op de website. Als je iets uit Frankrijk hebt besteld, kan je alleen douanerechten en omzetbelasting gevraagd worden te betalen als de goederen uit de overzeese gebieden komen, of van de Canarische Eilanden.
Moderators: Jerry Stam