hulp gezocht usa koplampen monteren

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2012 16:34 #1091453 door J. Ruiter
hulp gezocht usa koplampen monteren is gemaakt door J. Ruiter
wie o wie wil/zou mij kunnen helpen met het demonteren van de europesche koplampen en het monteren van de amerikaanse koplampen..het gaat om een volvo 740 uit 1988.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 17:13 #1348406 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic USA-lampen
Het "onderwerp" heeft ook mijn interesse, en ik zal de reacties die je krijgt uiteraard met belangstelling volgen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 17:14 #1348407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
kom je vandaan, want het stelt allemaal niet zo gek veel voor.  Is alleen een hoop schroefwerk en bij de diesel bij de rechterlamp een k*tboutje waar je ff op gaat vloeken maar is in principe goed te doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 17:19 #1348409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

Dirk342 schreef : bij de diesel bij de rechterlamp een k*tboutje waar je ff op gaat vloeken maar is in principe goed te doen.

En bij de versies met turbo en intercooler ook! Zit een boutje (bijrijderskant) waar je door de intercooler heel lastig bij komt. Voor de rest echt simpel. De TS komt uit de omgeving van Dordrecht als ik het goed heb ;-)Overigens heeft hij een B230K dacht ik, dus ook nog alle ruimte. Ik weet alleen niet of het qua electra nog lastig is..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 17:20 #1348410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoals
Zoals dirk het zegt het steld niet veel voor, je zal alleen de lampen na de wissel even moeten laten afstellen bij een garage en dat doen ze in 10 minuten.
Voordat je alles los schroeft ruim van te voren alle boutjes goed in de kruip olie zetten, en niet de dag ervoor maar al een week van te voren beginnen en dan elke dag alles een keer goed inspuiten.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 17:23 #1348412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is
Het is trouwens een heel leuk klusje voor op een sleutel dag, Hein is de regio coordinator van jou gebied als je hem een PB stuurt kan hij je vertellen wanneer hij een sleutel dag in de buurt heeft en anders Dirk laten wisselen, alleen Dordrecht-Nijmegen en dat is de keus aan jezelf.
Tom.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 18:33 #1348418 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Als..........
de bovenste boutjes gangbaar zijn dan is het rdelijk snel gepiept. Maar als ze echt vastzitten en dolgedraait zijn dan is het toch afzien. Je kunt er nl niet bij met een slijptol.Eerst goed inspuiten en beginnen met de bovenste moertjes, de rest kun je goed bij(mochten ze echt niet los gaan)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 21:01 #1348433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En andere stekkertjes erop
En andere stekkertjes erop zetten. Want bij de EU heb je per koplamp maar 1 stekker en bij de USA heb je er 2. Is overigens makkelijk te doen met kabelschoentjes.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2012 14:54 #1348490 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic hulp
alle hulp is welkom..en je hoeft het niet voor niets te doen..een kleine vergoeding heb ik er zeker voor over..ik ben bereikbaar via 06 55 98 14 70..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2012 19:57 #1349149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgorde bedrading?
Hallo, ik heb ook een amerikaans front mijn 745. Kan iemand me vertellen hoe de verlichting nou echt hoort te branden? Dus in standje "1" moeten dan de brede lage delen onder de lamp aan gaan? en is t dimlicht de buitenste en t grootlicht de binnenste? Bij mij brandt bij dimlicht de buitenste en de binnenste zwak, bij grootlicht precies andersom, en de lange lampen eronder branden helemaal niet...grrr...hoe hoort t nou, ik heb m zo gekocht, maar t klopt niet helemaal denk ik...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC