dinitrol behandeling voor een 940 loont dat????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben aangestoken door het dinitrol virus en dan denk je niet meer helder.
Heeft het zin om een 940 uit 1996 te laten behandelen met dinitrol????
Ik ben benieuwt hoe jullie er over denken.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Mijn 760 heb ik bij aankoop meteen laten doen bij Jansen in Uden, een goed adres en duidelijk goedkoper dan de rest. Officieel Dinitrol station. Je bent je auto een week kwijt. Hij wordt eerst helemaal schoon gestoomd en daarna gedroogd. Dan pas gaat hij de auto behandelen.
De S90 gaat over een paar jaar ook onder het mes. Tot die tijd loop ik er voor en na de winter even met een busje conserveringwas onderdoor.
Maar het loont in mijn ogen alleen als je nog minimaal 5 jaar met je auto blijft rijden. Want het blijft een klap geld. In 2008 betaalde ik in Uden € 500 ex. BTW.
Succes, Jan.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Kern van onderzoek: op vet gebaseerde middelen werken het beste. (Enja, er is veel discussie ontstaan over de wijze van testen en het verschil in de gebruikte hoeveelheden materiaal tijdens de test). Ook Fluidfilm komt er goed uit.
Persoonlijk vind ik de volgende (duitstalige) discussiepagina over roest en roestpreventie: www.rostschutz-forum.de/ erg goed en informatief, zowel qua bescherming aan de buitenkant als ook voor de holle delen. Daar wordt (ook) veel gesproken over een combinatie van FluidFilm (als eerste laag om de eventueel aanwezig roest te 'verdrinken' en daarmee af te sluiten van zuurstof) en een later aan te brengen laag vet (oa. Mike Sanders fett). Deze wijze van behoud van auto's heeft mijn voorkeur en mijn 940 hoop ik deze zomer (FluidFilm) en de zomer van 2013 (Mike Sanders fett) op deze wijze te conserveren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Coen1970 schreef : Het Duitse blad Oldtimermarkt heeft een aantal jaar geleden een test van roestpreventiemiddelen voor holle delen gepubliceerd, deze staat ook (nog) online: www.wai.de/w/details2.asp?referer=oldtim...ame=1&MagID=2388
Kern van onderzoek: op vet gebaseerde middelen werken het beste. (Enja, er is veel discussie ontstaan over de wijze van testen en het verschil in de gebruikte hoeveelheden materiaal tijdens de test). Ook Fluidfilm komt er goed uit.
Persoonlijk vind ik de volgende (duitstalige) discussiepagina over roest en roestpreventie: www.rostschutz-forum.de/ erg goed en informatief, zowel qua bescherming aan de buitenkant als ook voor de holle delen. Daar wordt (ook) veel gesproken over een combinatie van FluidFilm (als eerste laag om de eventueel aanwezig roest te 'verdrinken' en daarmee af te sluiten van zuurstof) en een later aan te brengen laag vet (oa. Mike Sanders fett). Deze wijze van behoud van auto's heeft mijn voorkeur en mijn 940 hoop ik deze zomer (FluidFilm) en de zomer van 2013 (Mike Sanders fett) op deze wijze te conserveren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of begrijp ik het verkeerd, want anders zou ik wel willen eten hoe en waar je het dan gaat doen.
Groet John
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een offerte aangevraagd voor mijn 945, dat is denkelijk goedkoper dan een 740 die met roest in de kokerbalken zit.De kosten voor een volledige Dinitrol Ml. behandeling van Uw Volvo 945 zijn € 726,= incl. de B.T.W. en incl. het reinigen van de auto aan de onderzijde. Deze prijs wordt gehanteerd, indien de auto in een goede staat is.Ik wil met mijn 940 wel lang gaan doen dus ik denk er wel over het te laten doen.Dat er een paar deukjes in zitten dat maakt niet uit als het maar blijft rijden en geen rotte plekken. Groeten John
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Misschien ben ik koppig, maar wil er zeker van zijn dat alle mogelijke roest ook echt weg is (voor zover dat mogelijk is) en dat de ondergrond ook goed is; wil daar best wat tijd in investeren. Zekerheid over de verwijdering van mogelijke roest versus het 'er maar gewoon overheen zetten van het antiroestmiddel door het bedrijf', is mij wel een aantal uurtjes waard... . Ik wil zo lang mogelijk met deze 940 blijven rijden, zulke auto's worden immers niet meer gemaakt.
Wat houdt het door jou genoemde schoonmaken van de onderkant in? Is dit het geheel verwijderen van de oude beschermlaag, of alleen de losse delen daarvan, of echt alleen schoonmaken / afspuiten en er een nieuwe laag opzetten. Geheel verwijderen wordt het eenvoudigst gedaan via het stralen met droogijs. Veel gehoorde prijs daarvan is (al) 1000 euro, dus verwacht 'slechts' een variant van de andere twee opties.
Voor de holle delen zal ik in iedergeval geen gebruik maken van spuitbus(sen) maar van een drukbekerspuit. Dit vanwege het eerder gemelde probleem met het drijfgas (dacht dat het in dit draadje genoemd werd, of anders in het andere draadje over roestpreventie (Dinitrol) wat nu ook loopt).
Voor de reguliere onderkant zal ik waarschijnlijk gebruik maken van de ouderwetse bokkepot; volgens mijn vroegere oude buurman (zeeman) kan je verf/ antiroest produkten niet beter aanbrengen dan door met de kwast kleine rondjes te draaien waardoor je het als het ware 'in de poriën van het staal' aanbrengt. Zijn privejacht(je), wat in zout water lag, zag er dan ook altijd spik en span uit. Op zelfde manier ook Mini uit '77 behandeld (andere hobby) en die ziet er na jaren ook nog perfect uit. Gewoon eens in de zoveel tijd 'opfrissen' met Fluidfilm en je teerlaag blijft soepel. Pas echter wel op: deze behandeling kan ervoor zorgen dat de teerlaag zo zacht wordt dat deze losraakt van het metaal (met alle onderroest risico's van dien). Dus enige tijd na het opfrissen controleren of eea. los zit (gewoon kloppen) en daarna passende maatregelen treffen.
Wil je daarnaast toch ook nog adviseren om, zoals ik al eerder noemde, de catalogus die op deze site staat: www.korrosionsschutz-depot.de/de/katalog_best.html door te lezen. Daar staat oa. ook de 'inzetgebieden' van de diverse produkten genoemd. Ook de eerder genoemde antiroesttest van het Duitse blad Oldtimermarkt gaat je ook veel kennis opleveren over de diverse produkten die er zijn.... . Daarnaast is er nog een update geweest van deze test ( 1 jaar later: www.oldtimer-markt.de/_code/file/assets:...hutztest_Teil_II.pdf ) waaruit blijkt dat FluidFlim is gestegen naar plaats 5, terwijl Dinitrol is blijven staan op plaats 6. De reden voor de stijging van FluidFilm ligt in het feit dat FLuidFilm vloeibaar blijft en Dinitrol, net als alle andere wax gebaseerde middelen uitdrogen. FluidFilm (wolvet) blijft kruipen, daarom werkt het ook zo goed (en ook op langere termijn).
Maar zoals al in het onderwerpkopje staat: alles is een afweging, sommigen kiezen anders.
P.S. Mike Sanders Fett behandeling(en) worden ook door een antiroestbedrijf geleverd in Nederland : www.mike-sander.nl/ . Daar kan je het middel ook kopen wanneer je het zelf wil doen.