lekkage en uitlaatprobleem

• Jeroen van den Berg
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2012 22:11 #1090790 door Jeroen van den Berg
lekkage en uitlaatprobleem is gemaakt door Jeroen van den Berg
Hallo forumgenoten,
Zit met twee kleine problemen.
Het eerste is dat toen ik vorige week de auto uit wilde zuigen en het matje bij de bestuurdersplaats weg haalde, er een drijfnatte plas onder vandaan kwam. Omdat ik toch een nieuw deel voor de uitlaat nodig had ( waarover straks meer ) even op de brug gezet bij de kwikvet. Van onderen niks aan de hand. Logischerwijs moet de nattigheid dus van boven komen. Twee mogelijkheden blijven dan over: lekkage via de deur of lekkage via het dak of de voorruit. Omdat ik vast niet de eerste ben met dit probleem leg ik mijn oor hier te luisteren
Tweede probleempje: Zoals boven vermeld was ik bij de Kwikvet voor een achterste demper voor mijn 740 2.0 uit Italie geimporteerde turbo. De oude demper was met twee mooie pijpjes uitgerust en dat vond ik wel leuk. Bij de snelfitter hadden ze het onderdeel natuurlijk niet dus naar de dealer. Tot mijn schrik had deze de demper ook niet. Enige oplossing zou zijn het geheel te vervangen achter de kat. a raison de 250 euro zonder montage. Zit nu toevallig weer in Italie en de demper kost hier 215 euro. Is er geen goedkopere oplossing in Nederland? De achterste ophangbeugel schijnt nogal bijzonder te zijn. De rest van de uitlaat ziet er uit als nieuw.
alvast bedankt voor eventuele adviezen
Pol

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 14:59 #1342753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage
heb je zo'n ventilatieklep links zitten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 15:01 #1342754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet
Je weet zeker dat het vocht water is en geen koelvloeistof ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 15:11 #1342755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic simons
Pak gewoon een einddemper van Simons (024-H). ophanghaken zitten denk ik in aparte beugel?
<a href=" www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLVO_740_760_Turbo_83-92.htm "> www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLVO_740_760_Turbo_83-92.htm

• Jeroen van den Berg
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 22:33 #1361576 door Jeroen van den Berg
Beantwoord door Jeroen van den Berg in topic lekkage once more
Heb er vandaag iets beter naar gekeken en met de tuinslang wat water gespoten. Ik dacht eerst dat het originele schuif- kanteldak de oorzaak was. Heb de twee voorste afwaterkanalen doorgeraagd. Helaas de lekkage bleef bestaan. Vanavond de tuinslang op het rooster in de paravaan gericht en zowaar het begon te druppelen linksvoor. Linksvoor onder ( bij de klep voor extra koeling ) de afdekking losgehaald. Weer met de tuinslang: resultaat: als ik spuit en ik ga met mijn hand in de geopende klep dan lijkt het of ik onder een lopende kraan zit. Heb in een ander topic gehoord over een bak onder de paravaan die lek zou kunnen zijn en dan vervangen dient te worden. Is dat bij mij ook het geval en waar zit die bak en hoe kan ik hem vervangen indien nodig?

groetn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 22:41 #1361577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Bij jouw lekkage zal die bak geen rol spelen denk ik. De lekkage komt via de klep die niet goed zit. Evt ict verstopte afwateringsgaatjes in de geventileerde kokerbalken.

• Jeroen van den Berg
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 16:25 #1361719 door Jeroen van den Berg
Beantwoord door Jeroen van den Berg in topic lekkage
Beste Henk,
Toen ik de tuinslang voor op het rooster van de paravaan zette, stroomden er vier grote stralen uit de koker. De afvoergaten zijn dus volledig open. Mijn hoofdvraag is eigenlijk of het normaal is dat er zoveel water door de onderkant van de a-stijl stroomt als het regent. Als het niet hoort: hoe voorkom ik dat. Als het wel hoort; hoe voorkom ik dat het de kabine inkomt.

groeten,

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 16:31 #1361720 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic normaal
Er hoort zoveel water door te stromen, dat is normaal. Het gaat lekken langs het plastic lucht klepje aan de binnenzijde, door alle jaren droogt het afsluitrubber uit en word er niet meer goed afgedicht, het water sijpelt dan naar binnen toe.
Het zou ook nog via de kachelmotor binnen Kunnen komen, dat die afdichting lek is.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC