Kunnen deze velgen onder mijn 960?-Inmiddels voorzien
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het enige wat ik kan vinden tot nu toe qua maten is "Velgwaardes:6,5J x 16 x ET52,5. en 5x108" De waardes komen overeen met de wat er onder mijn 960 zou moeten, met uitzondering van de ET waarde. ET is dus 9,5mm breder dan de ET 42 van mijn originele Uranus velgen. Dat betekent volgens mij dat de spoorbreedte breder wordt toch?
Zijn er mensen die zoiets hebben gedaan en wat zijn de ervaringen? Voor de APK maakt dit niet uit heb ik begrepen onlangs van mijn apk keurmeester.
Edit: ik heb er inmiddels een setje velgen met winterbanden onder zitten. Het zijn Mercurius Belgen. Geworden , die kon ik voor een hele schappelijke prijs overnemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb voor mijzelf vandaag uit Bennekom een setje Andrastea velgen gehaald en onder mijn 960-II gezet.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat staat dat <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde " target="_blank">hier wel goed?Michael Oud schreef : De ET waarde is hoger, dat betekent dat de wielen meer naar binnen vallen. Je spoorbreedte wordt dus 21mm smaller. Zie <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde " target="_blank">hier meer info over de ET waarde.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij kleinere schuurstraal zal de auto nerveuzer zijn rond de middenstand, bij grotere schuurstraal slaat het wiel bij veel sturen sneller om en komt hij niet automatisch terug naar de middenstand. Natuurlijk spelen er ook ander geometriezaken een rol.
Maw: zolang je niet te extreem gaat zul je er veilig mee kunnen kunnen rijden. Bij extremen eerst even voorzichtig rijden om te zien wat er precies gebeurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je Timen? Je post dezelfde link als ik...wp001 schreef :
Dat staat dat <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde " target="_blank">hier wel goed?Michael Oud schreef : De ET waarde is hoger, dat betekent dat de wielen meer naar binnen vallen. Je spoorbreedte wordt dus 21mm smaller. Zie <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde " target="_blank">hier meer info over de ET waarde.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Niet alles wat geschreven is kopt. Ik heb het idee dat het verhaal over de ET waarde niet klopt. Als je bv uitgaat van een ET-waarde van 25 mm en je monteert een velg met een ET van 10 dan gaat het wiel naar binnen. Misschien zie ik het niet goed dan pas ik mijn zienswijze graag aan!Michael Oud schreef :
Wat bedoel je Timen? Je post dezelfde link als ik...wp001 schreef :
- V700 register
- Nieuw lid
-