Niet verwarmde buitenspiegels Volvo 940 estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 18:14 #1089888 door V700 register
Niet verwarmde buitenspiegels Volvo 940 estate is gemaakt door V700 register
Ik bezit een Volvo 940 Estate 2.3 i.c. uit 1997. Tot mijn verbazing zijn de buitenspiegels niet verwarmd. Ik ontdekte dit bij vervanging van een kapot spiegelglas. Ook zijn ze handbediend. Ik kan mij niet voorstellen, dat zo'n voorziening in 1997 niet gewoon standaard was op alle auto's. Er is geen kabel te ontdekken, dus is die er nooit geweest of eruit gehaald ?? Wie kan me zekerheid geven? Het is wel een verder heel sobere auto, geen dakrails, geen turbo, geen lichtmetalen velgen, slechts één airbag enz. Maar verwarmde spiegels lijken me toch wel heel standaard op iedere auto van die leeftijd, of zie ik dat verkeerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 18:51 #1336400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Geen turbo lijkt me heel vreemd voor een 940 I.C., dat is namelijk de low pressure turbo (LPT) met motorcode B230FK (staat op sticker op voorzijde distributiekap) en 99kW. Kan geen andere motor zijn, als I.C. op het kenteken staat. Er zijn eigenlijk ook geen motoren geleverd zonder turbo, na '95 in de 940. Dus, of een import auto, of hij is vervangen door eentje zonder turbo.Lijkt er op dat het bekabeling voor de spiegels verwijderd, is, aangezien de 940 '95 in vergaande mate voorbedraad was.Dubbele airbags en elektrische spiegels standaard op (alle merken/typen) auto's uit '97 lijkt me geen reele verwachting. De Volvo 940 was natuurlijk wel een auto gericht op het hogere segment. Die bestuurdersairbag was op een gegeven moment wel standaard dacht ik. Ik dacht dat de elektrische spiegels ook nog een optie waren, die overigens wel in haast alle pakketen zat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 19:56 #1336409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jaartal
Kijk eens in het glas van de spiegel .Staat daar een jaartal in?
Klopt dat jaartal met de auto?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 21:24 #1336427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ombouwdraadje
Hoi Grijsje,
Precies hetzelfde vroeg ik me in 2006 ook al af voor mijn 940GL uit 1992, die ik kocht met handbediende en onverwarmbare spiegels. Heb toen het één en ander uitgezocht en samen met onder andere Bas zitten knutselen (zie Electrische buitenspiegels). Hier staat een complete beschrijving daarover:
® - Ombouwinstructie buitenspiegels 
Mocht je twee verstelbare en verwarmde spiegels willen hebben (wel zwart plastic kappen): mijn 940 staat inmiddels stil, dus de spiegels kun je overnemen, samen met schakelaars.
Succes d'rmee, hopelijk ben je voorbedraad  !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 22:16 #1336434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas

Grijsje schreef : verwarmde spiegels lijken me toch wel heel standaard op iedere auto van die leeftijd, of zie ik dat verkeerd?

Verwarmde buitenspiegels waren niet standaard op de basis-940 van modeljaar '97 en gezien de andere opties die je niet hebt is die van jou inderdaad aardig basic.
Ik dacht trouwens wel dat vanaf mj '96 alle opties voorbedraad waren, maar misschien vergis ik me.
Een passagiersairbag is overigens nooit standaard geweest voor de 940, ook niet in de luxere uitvoeringen. Moest er als optie bijgenomen worden.
Een turbo moet er echt wel op zitten, anders heb je niet het originele motorblok. In 1997 is de 940 alleen met benzine turbo blokken geleverd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 15:55 #1336480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee passagiersairbag was een
Nee passagiersairbag was een optie, zat er nooi standaard in, maar de laatste serie 940 uit, medio 97/98 had wel sipsairbags standaard, zitten die er ook niet in dan bij jou? Ook mag hij 1800 kilo trekken. Verwarmde spiegels was een optie..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 16:17 #1336482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wazig

octavodia schreef : Ook mag hij 1800 kilo trekken.

Dat trekgewicht is altijd wazig gebleven. Die van mij (sedan modeljaar '98) mag op kenteken maar 1600kg trekken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC