van chromeline een blackline maken, mogelijk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2011 22:59 #1089355
door V700 register
van chromeline een blackline maken, mogelijk? is gemaakt door V700 register
HAllo,
Ik heb een 745, nov 1985. De randen om de ramen zijn crome uitgevoerd.
Aangezien ik pas een nieuwe voorruit heb waar een nieuwe zwarte omlijsting omheen gezet is vraag ik me af of alles omgebouwd kan worden naar zwart.Ook de rubbers van de achterste ruiten zijn helemaal verdroogt en kapot. ( en niet meer fatsoenlijk te krijgen)
Ik weet: alles kan, maar het moet wel realistisch blijven.
Heeft iemand al eens zoiets gedaan? Wat zouden jullie doen? Ik denk nl. dat de zwarte omlijstingen van ramen etc. veel makkelijker te vinden zijn op bijv. de sloop.
Past de omlijstingen van een 945 ook?
Graag jullie advies, ideeën, tips, etc.
Ik heb een 745, nov 1985. De randen om de ramen zijn crome uitgevoerd.
Aangezien ik pas een nieuwe voorruit heb waar een nieuwe zwarte omlijsting omheen gezet is vraag ik me af of alles omgebouwd kan worden naar zwart.Ook de rubbers van de achterste ruiten zijn helemaal verdroogt en kapot. ( en niet meer fatsoenlijk te krijgen)
Ik weet: alles kan, maar het moet wel realistisch blijven.
Heeft iemand al eens zoiets gedaan? Wat zouden jullie doen? Ik denk nl. dat de zwarte omlijstingen van ramen etc. veel makkelijker te vinden zijn op bijv. de sloop.
Past de omlijstingen van een 945 ook?
Graag jullie advies, ideeën, tips, etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 02:08 #1332695
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Profielen
Hallo Ruben
Die van de wat oudere 940's zouden moeten passen. Maar vanaf een bepaald modeljaar (geen idee welk) zijn de profielen van i.i.g. de achterste zijruiten van de estate aangepast. Of die op een ouder model passen durf ik niet te zeggen (maar ik ben uiteraard wel benieuwd of dat wel of niet past).
groetjes
Mathy
Die van de wat oudere 940's zouden moeten passen. Maar vanaf een bepaald modeljaar (geen idee welk) zijn de profielen van i.i.g. de achterste zijruiten van de estate aangepast. Of die op een ouder model passen durf ik niet te zeggen (maar ik ben uiteraard wel benieuwd of dat wel of niet past).
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 11:34 #1332701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy,
Weet je
Hoi Mathy,
Weet je toevallig of de raamlijstjes makkelijk eraf te halen zijn zonder dat ze breken / beschadigen? Ze lijken me erg teer nl. Hetzelfde voor de lijst om de dakgoot. Is die makkelijk te vervangen?
Heeft iemand al eens zoiets gedaan?
groet ruben
Weet je toevallig of de raamlijstjes makkelijk eraf te halen zijn zonder dat ze breken / beschadigen? Ze lijken me erg teer nl. Hetzelfde voor de lijst om de dakgoot. Is die makkelijk te vervangen?
Heeft iemand al eens zoiets gedaan?
groet ruben
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 12:55 #1332707
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Spiegels ..
Wat ik altijd begrijp (my two cents) is dat de lijsten bij de voorportieren anders zijn.
De lijsten lopen bij de 740´s onder de spiegels door en bij de 940´s niet.
De lijsten lopen bij de 740´s onder de spiegels door en bij de 940´s niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 13:01 #1332710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het lijkt mij een p*kke werk
Het lijkt mij een p*kke werk om alles om te zetten..van 2 wagens afpulken, en dan vast lijmen..Is het misschien makkelijker om ze te spuiten ???Ik wil namelijk van het chroomwerk van mij 744 ook af, en zwart er op.Zat zelf te denken om alles op te schuren en in de grondverf en vervolgens satijn zwart te spuiten.Maar... wasstraat ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 13:19 #1332712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijmen???
Het zit er toch
lijmen???
Het zit er toch opgeklikt?
Het zit er toch opgeklikt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 13:39 #1332714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook die op de deuren zelf
Ook die op de deuren zelf zitten ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 14:02 #1332716
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pinnetjes
Hallo Volvisti
Volgens mij zitten die er inderdaad opgeklikt. Volgens mij zitten er pinnetjes op de carosserie, waar stukjes kunststof overheen geschoven worden. Met wat "gepiel" zijn die er zonder al te veel beschadigingen wel af te krijgen. Maar die kunststofplaatjes zou ik nieuw bestellen bij de dealer. Hou verder in de gaten dat dit soort lijstjes nog wel eens krom zijn of dat worden op het moment dat je ze eraf trekt.
Of het randje rond om de dakgoot er gemakkelijk af gaat en te vervangen is, dat zou ik ook wel willen weten. En wat dat doet cq voorspelt met cq voor je lak. Die van mij bobbelt lokaal.
De rand bij de voorste deuren verschilt inderdaad, zoals hierboven beschreven. Geen idee of dat trouwens voor de 740 vanaf modeljaar 1991 nog geldt.
groetjes
Mathy
Volgens mij zitten die er inderdaad opgeklikt. Volgens mij zitten er pinnetjes op de carosserie, waar stukjes kunststof overheen geschoven worden. Met wat "gepiel" zijn die er zonder al te veel beschadigingen wel af te krijgen. Maar die kunststofplaatjes zou ik nieuw bestellen bij de dealer. Hou verder in de gaten dat dit soort lijstjes nog wel eens krom zijn of dat worden op het moment dat je ze eraf trekt.
Of het randje rond om de dakgoot er gemakkelijk af gaat en te vervangen is, dat zou ik ook wel willen weten. En wat dat doet cq voorspelt met cq voor je lak. Die van mij bobbelt lokaal.
De rand bij de voorste deuren verschilt inderdaad, zoals hierboven beschreven. Geen idee of dat trouwens voor de 740 vanaf modeljaar 1991 nog geldt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 14:07 #1332717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien iemand die dit al
Misschien iemand die dit al eens heeft gedaan?
10-10-2011 19:03 #1332856
door Alexander Satter
daar staat het in, ik heb er niet meer aangedacht.
zoals je weet heb ik ze van de sedan verwijderd
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic ach
ruben had zaterdag even in het service handboek gekeken.ruspek schreef : Heeft iemand al eens zoiets gedaan?
daar staat het in, ik heb er niet meer aangedacht.
zoals je weet heb ik ze van de sedan verwijderd
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Moderators: Jerry Stam