HELP... Rubber & co bij het paravant:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 12:38 #1087537 door V700 register
HELP... Rubber & co bij het paravant: is gemaakt door V700 register
Een vriendelijke kennis had me even wat tips gegeven en tegelijkertijd de strips losgemaakt; dat scheelde afplakken.
Inderdaad, maar afplakken was me wel gelukt, het terugzetten is een ramp waar ik nu een klein uurtje mee aan het stoeien ben:
Op de oude paravant zie ik een rubber aan de motorkap kant. Is blijven zitten dus da's duidelijk
Aan de voorkant, tegen het raam aan, zit een plastic strip die om een felsrand aan de onderkant van het paravant klemt. De strip drukt normaliter tegen de voorruit aan en aan de onderzijde (dat dus normaal onzichtbaar is) is een rechthoekig stuk uitgesneden.
HOE krijg ik die strip weer terug? Eerste barst zit er al in....
<a href="/node/9536">Op de foto's en beschrijving van Frits</a> kan ik het niet terugvinden.
Daarnaast heb ik nog een strip rubber met een soort profiel er in. Geen idee waar dat moet zitten, het is ongeveer de lengte van het paravant en lijkt op de deurrubbers.
Ik moet vanavond met de volvo rijden (twingeling met ruggebreekstoeltje is niet beschikbaar..) dus ik vrees dat ik het oude paravant maar weer terugzet. Dat zal nog wel een weekje langer kunnen blijven zitten. Dan hoop ik binnenkort ergens op een sleutelplek in de buurt het nodige advies kan krijgen. En kan ik ook het rooster vastzetten; het spul wat ik gebruikt heb is bagger voor deze toepassing of ik heb het verkeerd gedaan; laten we het maar op een combinatie houden.
Alvast bedankt voor een snelle en effectieve reactie!
JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 13:27 #1319813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even geduld
Sorry mijn zoon is met de auto weg dus ik kan niet kijken hoe het bij mij zit. Komen al die losse rubbers -zeker weten- van jouw auto? Zo niet, kan het bij de donor toch net anders zijn geweest,
Als je zegt dat het rooster niet goed vast zit (schuld van die tixophalt) dan is mijn advies om het nu, zo snel mogelijk, weer los te maken. De oude zwarte kit eraf prutsen en dan met terpentine of wasbenzine eraf poetsen. Is op bitumenbasis dus dat moet er prima weer af gaan met terpentine. Hoe langer je daarmee wacht hoe meer die bitumen uithardt. Maar dikke kans dat het nooit zo goed uithard dat het rooster naar wens vastzit. Dus schoonpoetsen en een tube of koker Polymax gebruiken, dat is na enkele uren al uitgehard.
Misschien weet iemand anders op het forum meer over die 'extra' rubbers. Mijn auto komt pas morgenavond weer terug, helaas. Succes!!!

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 13:58 #1319814 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Kitten rooster
Als je het rooster gekit hebt kun je deze hebt beste even tijdelijk met tierips vastzetten totdat de kit uitgehard is. De kans anders groot dat het rooster er anders meteen weer afkukelt.
Zie ff PB, als je niet tever weg woont heb ik maandag tijdom je te helpen.
Gr. Chris

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
12-06-2011 01:15 #1319858 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic reeds gewaarschuwd

JP Elverding schreef : Aan de voorkant, tegen het raam aan, zit een plastic strip die om een felsrand aan de onderkant van het paravant klemt. De strip drukt normaliter tegen de voorruit aan en aan de onderzijde (dat dus normaal onzichtbaar is) is een rechthoekig stuk uitgesneden.
HOE krijg ik die strip weer terug? Eerste barst zit er al in....
<a href="/node/9536">Op de foto's en beschrijving van Frits</a> kan ik het niet terugvinden.
Daarnaast heb ik nog een strip rubber met een soort profiel er in. Geen idee waar dat moet zitten, het is ongeveer de lengte van het paravant en lijkt op de deurrubbers.

asatter schreef : het rubber wat met de klemmetjes vastzit moet je voorzichtig los halen anders is er een kans dat de gaatjes uitscheuren.
deze heb ik (eigenlijk) nog nooit echt slecht gezien.
de onderste die op de rand geschoven is zou ik proberen nieuw te krijgen.
deze hebben een metaal in het rubber (voor de klemmende werking) en die willen nog wel eens gaan roesten.
en dan is je werkt voor niets geweest.
het rubber aan de ruitkant is (meestal) hard geworden en met terug plaatsen breken ze vaak.
deze zou ik ook vervangen (heb er nog een liggen omdat die bij mij ook kapot is).
verder vet ik altijd de rubbers in met zuurvrije witte vaseline.(kroon oil)
dit houd de rubbers soepel en alles waterdicht (vooral bij mijn Z3 cabrio dak belangrijk)
de vaseline smeer ik met een kwast op, laat ik het een 15 min. erop zitten.
daarna met een stuk papier / oude poetsdoek even de rubbers na wrijven, zodat de vasseline netjes egaal verdeelt is.
dus niet eraf wrijven.
dit doe ik in het voorjaar als de hardtop eraf gaat bij de Z3, dus doe ik meteen de <a href=" s508.photobucket.com/albums/s322/ALEXAND...current=DSC00690.jpg " target="_blank">rest ook.
en in het najaar waneer ik de hardtop ga plaatsen, ook dan neem ik alle auto's weer mee, en voorkom daarmee vast gevroren rubbers.

<a href=" s508.photobucket.com/albums/s322/ALEXAND...current=DSC00690.jpg " target="_blank"> i508.photobucket.com/albums/s322/ALEXANDER780/DSC00690.jpg " alt="Photobucket" />
<a href=" s508.photobucket.com/albums/s322/ALEXAND...current=IMG_0328.jpg " target="_blank"> i508.photobucket.com/albums/s322/ALEXANDER780/IMG_0328.jpg " alt="Photobucket" /> op de onderste is duidelijk in de linker hoek dat de twee los hangen en waar zr vast zitten

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC