rubber onderhoud
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2011 19:26 #1087490
door V700 register
rubber onderhoud is gemaakt door V700 register
Om het spuiten te vereenvoudigen gaan alle rubber en plastic delen van de paravant af.
Omdat het allemaal niet zo vers meer is vroeg ik me af of er spul is om het rubber te onderhouden, of sterker te maken of weet ik wat; als het goed is blijft het de komende jaren weer vast op de auto zitten..
Bedankt voor de tips
JohnPeter
Omdat het allemaal niet zo vers meer is vroeg ik me af of er spul is om het rubber te onderhouden, of sterker te maken of weet ik wat; als het goed is blijft het de komende jaren weer vast op de auto zitten..
Bedankt voor de tips
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-06-2011 07:51 #1319545
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic rubber
het rubber wat met de klemmetjes vastzit moet je voorzichtig los halen anders is er een kans dat de gaatjes uitscheuren.
deze heb ik (eigenlijk) nog nooit echt slecht gezien.
de onderste die op de rand geschoven is zou ik proberen nieuw te krijgen.
deze hebben een metaal in het rubber (voor de klemmende werking) en die willen nog wel eens gaan roesten.
en dan is je werkt voor niets geweest.
het rubber aan de ruitkant is (meestal) hard geworden en met terug plaatsen breken ze vaak.
deze zou ik ook vervangen (heb er nog een liggen omdat die bij mij ook kapot is).
verder vet ik altijd de rubbers in met zuurvrije witte vaseline.(kroon oil)
dit houd de rubbers soepel en alles waterdicht (vooral bij mijn Z3 cabrio dak belangrijk)
de vaseline smeer ik met een kwast op, laat ik het een 15 min. erop zitten.
daarna met een stuk papier / oude poetsdoek even de rubbers na wrijven, zodat de vasseline netjes egaal verdeelt is.
dus niet eraf wrijven.
dit doe ik in het voorjaar als de hardtop eraf gaat bij de Z3, dus doe ik meteen de rest ook.
en in het najaar waneer ik de hardtop ga plaatsen, ook dan neem ik alle auto's weer mee, en voorkom daarmee vast gevroren rubbers.
deze heb ik (eigenlijk) nog nooit echt slecht gezien.
de onderste die op de rand geschoven is zou ik proberen nieuw te krijgen.
deze hebben een metaal in het rubber (voor de klemmende werking) en die willen nog wel eens gaan roesten.
en dan is je werkt voor niets geweest.
het rubber aan de ruitkant is (meestal) hard geworden en met terug plaatsen breken ze vaak.
deze zou ik ook vervangen (heb er nog een liggen omdat die bij mij ook kapot is).
verder vet ik altijd de rubbers in met zuurvrije witte vaseline.(kroon oil)
dit houd de rubbers soepel en alles waterdicht (vooral bij mijn Z3 cabrio dak belangrijk)
de vaseline smeer ik met een kwast op, laat ik het een 15 min. erop zitten.
daarna met een stuk papier / oude poetsdoek even de rubbers na wrijven, zodat de vasseline netjes egaal verdeelt is.
dus niet eraf wrijven.
dit doe ik in het voorjaar als de hardtop eraf gaat bij de Z3, dus doe ik meteen de rest ook.
en in het najaar waneer ik de hardtop ga plaatsen, ook dan neem ik alle auto's weer mee, en voorkom daarmee vast gevroren rubbers.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 09:01 #1319550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips
Ga ik mee aan de slag!
Fijne dagJohnPeter
Fijne dagJohnPeter
Moderators: Jerry Stam