herstel gat vulnippel
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Ik vind dit echt een ontzettend lelijke plek, bij mijn vorige 940 zat deze aan de rechterkant in het zwarte deel van de achterbumper. Is zo'n gat een beetje fatstoenlijk te herstellen of wordt het dan automatisch broddelwerk?
groeten,
Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Je kan natuurlijk ook het gehele achter/zijkant-paneel laten vervangen en opnieuw laten spuiten....
een ervaren carrosserie / plaat lasser zal het er gewoon in puntlassen.Gydomatra schreef : Probleem is de warmte ontwikkeling tijdens het lassen die er voor zorgt dat het dunne plaatwerk gaat golven. Niet bevordelijk voor de strakheid van je achter/zijkantpaneel.
puntlassen voorkomt warmte werking in de plaat
en als hij het helemaal netjes doet maakt hij er voor het lassen een verzetrandje aan de plaat en opvulplaatje zodat er een nette afwerking mogelijk is.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aluminium en staal "lusten" elkaar niet Maarten, deze materialen vreten elkaar op.MaartenG schreef : Zou je niet met goede 2 componentenlijm een alu plaatje achter het gat kunnen lijmen en dan met 2 componenten vuller/plamuur het gat gewoon opvullen? Eventueel in laagjes vullen en telkens goed laten uitharden. Qua kosten lijkt het mij de moeite waard om uit te proberen. Tis maar een idee...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Zij rekenen voor het herstel van het gat, het spuiten van de flank en de gehele achterbumper (lak op plastic laat los) €700,- Hier ga ik dus voor sparen....
Ze hebben trouwens wel vakwerk geleverd, echt mooi superglad en straks spuitwerk, wordt er helemaal blij van .
Grtz Chris