herstel gat vulnippel

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 12:06 #1086942 door Chris Boessenkool
herstel gat vulnippel is gemaakt door Chris Boessenkool
Om mijn Volvo nog mooier te maken vroeg ik mij af of een gat van de vulnippel ook weer te herstellen is. De vulnippel zit bij mij in het stuk plaatwerk rechtsachter precies in het midden. (Zoals je dit wel meer ziet...)
Ik vind dit echt een ontzettend lelijke plek, bij mijn vorige 940 zat deze aan de rechterkant in het zwarte deel van de achterbumper. Is zo'n gat een beetje fatstoenlijk te herstellen of wordt het dan automatisch broddelwerk?
groeten,

Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-05-2011 12:44 #1316065 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic mee eens dat...
Ben het met je eens dat het niet de mooiste oplossing is van sommige lpg-inbouwers.  Je zou het aan een ervaren plaatwerker kunnen vragen of die er netjes een rond stukje plaatwerk in kan lassen.  Probleem is de warmte ontwikkeling tijdens het lassen die er voor zorgt dat het dunne plaatwerk gaat golven.  Niet bevordelijk voor de strakheid van je achter/zijkantpaneel.  Ook een optie is de vuller te laten spuiten in de carrosserie kleur zodat het minder opvalt.

Je kan natuurlijk ook het gehele achter/zijkant-paneel laten vervangen en opnieuw laten spuiten....  

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
13-05-2011 14:00 #1316070 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .

Gydomatra schreef : Probleem is de warmte ontwikkeling tijdens het lassen die er voor zorgt dat het dunne plaatwerk gaat golven.  Niet bevordelijk voor de strakheid van je achter/zijkantpaneel. 

een ervaren carrosserie / plaat lasser zal het er gewoon in puntlassen.
puntlassen voorkomt warmte werking in de plaat
en als hij het helemaal netjes doet maakt hij er voor het lassen een verzetrandje aan de plaat en opvulplaatje zodat er een nette afwerking mogelijk is.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 22:39 #1316137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijmen en vullen
Zou je niet met goede 2 componentenlijm een alu plaatje achter het gat kunnen lijmen en dan met 2 componenten vuller/plamuur het gat gewoon opvullen? Eventueel in laagjes vullen en telkens goed laten uitharden. Qua kosten lijkt het mij de moeite waard om uit te proberen. Tis maar een idee...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 22:48 #1316138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet fijn

MaartenG schreef : Zou je niet met goede 2 componentenlijm een alu plaatje achter het gat kunnen lijmen en dan met 2 componenten vuller/plamuur het gat gewoon opvullen? Eventueel in laagjes vullen en telkens goed laten uitharden. Qua kosten lijkt het mij de moeite waard om uit te proberen. Tis maar een idee...

Aluminium en staal "lusten" elkaar niet Maarten, deze materialen vreten elkaar op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 23:07 #1316141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Galvanische werking
Ja klopt galvanische werking enzo. Maar die lijm isoleert beide metalen wel van elkaar. Dus dan valt het misschien wel mee. Maar een plaatje gewoon metaal met een roestwerende coating is toch wel beter ja. zinksppray ofzo erop. Of een kunststof plaatje. Twee componentenlijm hecht ook goed op kunsstof zeker als je die een beetje opruwt.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 09:34 #1316157 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic het belangrijkste
voor mij is dat het inderdaad nog goed hersteld kan worden. Gisteren heb ik mijn spiegels weer opgehaald bij De Boer autoschade in Heerenveen (was verzekeringswerk) en met hen heb ik even de auto doorgenomen.
Zij rekenen voor het herstel van het gat, het spuiten van de flank en de gehele achterbumper (lak op plastic laat los) €700,- Hier ga ik dus voor sparen....
Ze hebben trouwens wel vakwerk geleverd, echt mooi superglad en straks spuitwerk, wordt er helemaal blij van .
Grtz Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC