Kapotte achterruit sproeier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 21:10 #1086831 door V700 register
Kapotte achterruit sproeier is gemaakt door V700 register
Hi hi,
Ik heb een niet werkende achterruitsproeier. Op dit moment doet alleen de voorruit sproeier het en achterruit sproeier lijkt droog te staan. Leidingen achter doorgeblazen en lijkt ok. Achterwisser doet het ook goed.
Ik zie in de motorruimte bij de linkerkomplamp (als je ervoor staat) 2 kleine reservoirs zitten gekoppeld aan het grote reservoir. De een is vol de ander is leeg. Is de lege (geheel aan de linkerkant) waarschijnlijk die van de achterruit?
Is wat in het grote reservoir met 2 draadjes zit het, pompje? Indien ja, hoe kom je daarbij? (gehele filter verwijderen?) (zit lekker verstopt)
Weet iemand waar je zo'n pompje kunt krijgen?
Gr
Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 21:26 #1315264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mogelijk
Mogelijk heb ik nog een 2e hands pompje. Je weet zeker dat niet ergens een slangetje is losgeschoten, waardoor er een plasje vloeistof onder de bagageruimte staat ?Om er goed bij te kunnen moet je inderdaad het filter even loshalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 21:44 #1315268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klap erop
Je hebt twee pompjes in het reservoir zitten. Kijk of ze beide nog lopen als je ze pep geeft. Degene die niet wil lopen er even met de gepaste hoeveelheid geweld uit trekken (gewoon recht naar boven door het rubbertje trekken) en dan met de amerikaanse methode tegen de pomp vertellen dat zijn gedrag niet op prijs gesteld wordt: gewoon een klap erop geven dus;-)
<a href="/node/35667" target="_blank">Zie dit draadje</a>, sinds deze mishandeling van mijn pompje heeft hij nog niet eenmaal geweigerd!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 23:16 #1315279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangetje naar achteren loshalen
Je kunt ter controle het slangetje dat naar de achterruit gaat, losmaken bij het pompje in de motorruimte. Als er dan wel vloeistof uitkomt, dan is de pomp niet stuk maar is waarschijnlijk het terugslagklepje bij je rechter achterlicht kaduuk. Heb ik ook al een keer gehad.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 00:52 #1315290 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Even op het andere pompje
Hallo Volvisti
Misschien is het ook wel mogelijk om het slangetje van de achtersproeier even op het pompje van de voorsproeier te zetten.  Als de achterruitensproeier het dan wel doet, weet je in ieder geval dat het aan het pompje ligt.  Komt er dan nog niks uit, dan weet je dat het probleem niet in het pompje zit.
De leiding voor het sproeiwater komt overigens aan de rechterkant naar achter.  Achter het handschoenenvakje komt ie door het schutbord en achter de achterlichtunit zit het terugslagklepje en gaat de leiding omhoog naar de achterklep.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 17:08 #1315354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had net het zelfde. Je
Ik had net het zelfde. Je moet de gehele lucht filter verwijderen normaal is er zo  1 pompje voor de voorkant en 1 voor de achterkant.
je kan deze pompjes kopen bij bv deze site  www.skandix.de/en/suche/?q=pump&k=68...f2=213-&kf3=471-
Maar wat ik gedaan heb, er was aan 1 van de buisjes een T stukje met een bolletje in heb dat bolletje weg gehaald en dan het buisje van de voor-  en achterruit op het pompje van de voorruit gezet. Werkt perfect en kost niets :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 17:30 #1315361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let op
Let op, er zijn twee types pompjes, er staat maar eentje op de hierboven genoemde website (Skandix). Het verschil zit in de stekker, de nieuwere 940's hebben een andere stekker.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC