Glazen schuif/kanteldak zit vast.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 20:42 #1086439
door V700 register
Glazen schuif/kanteldak zit vast. is gemaakt door V700 register
Hallo mede Volvo eigenaars,
Mijn elektrisch glazen schuif/kanteldak zit vast in de kantelstand (aan de achterzijde dus open en omhoog).
Als ik op de onderzijde van de tweestanden schakelaar op het dashboard klik hoor ik het motortje zoemen, de bovenzijde van de schakelaar doet niks.
Volgens Vadis gaat het om een nieuw model, origineel Volvo schuifdak (vanaf my 1994) Mijn auto is een 940 D24tic estate 1996
Wie weet raad?
Mijn elektrisch glazen schuif/kanteldak zit vast in de kantelstand (aan de achterzijde dus open en omhoog).
Als ik op de onderzijde van de tweestanden schakelaar op het dashboard klik hoor ik het motortje zoemen, de bovenzijde van de schakelaar doet niks.
Volgens Vadis gaat het om een nieuw model, origineel Volvo schuifdak (vanaf my 1994) Mijn auto is een 940 D24tic estate 1996
Wie weet raad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 21:05 #1312756
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Noodopening
Als het goed is zit er vlak voor je achteruitkijkspiegel nog een afdekkap die eenvoudig te openen is.
Onder die afdekkap zit een aansluiting voor, meen ik, een slinger o.i.d. waarmee je het schuifdak mechanisch kunt bedienen.
Het is natuurlijk mogelijk dat enkel je schakelaar stuk is, wellicht kun je eens e.e.a. doorverbinden?
Succes...
Onder die afdekkap zit een aansluiting voor, meen ik, een slinger o.i.d. waarmee je het schuifdak mechanisch kunt bedienen.
Het is natuurlijk mogelijk dat enkel je schakelaar stuk is, wellicht kun je eens e.e.a. doorverbinden?
Succes...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 23:34 #1312766
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tikje
De Vernieuwde versie's gingen als ik het goed heb net tegen het dode punt aan zitten en ik denk dat die van jou er over heen is gegaan, heb je hem ook al eens een tikje open gedrukt en daarna dicht, wil wel eens helpen.
als je hem weer dicht hebt en kunt bedienen de boel even lekker smeren, na de koude en natte winter maanden zou ik alles van het dakraam weer even smeren en soepel maken(gaat het spulletje langer mee).
Tom.
als je hem weer dicht hebt en kunt bedienen de boel even lekker smeren, na de koude en natte winter maanden zou ik alles van het dakraam weer even smeren en soepel maken(gaat het spulletje langer mee).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2011 18:28 #1312818
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorlopig opgelost
Het lijkt er op dat de dubbelpolige wisselschakelaar in het dashboard niet meer helemaal jopper is. Als ik de schakelaar op een bepaalde manier overbrug gaat het dak dicht.
Op zoek naar een schakelaar dus.
Beiden bedankt voor het meedenken!
Op zoek naar een schakelaar dus.
Beiden bedankt voor het meedenken!
Moderators: Jerry Stam