schadehistorie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2011 21:18 #1086111 door V700 register
schadehistorie is gemaakt door V700 register
hallo

wij vermoeden dat onze volvo 740 uit 86 een ongeluk/schade heeft gehad.
weet iemand of je deze gegevens van schade kunt achterhalen.
hij is geimporteerd uit duitsland.

mvg

Gerwin en Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2011 22:22 #1310586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schade
In Duitsland is een wat strengere wetgeving als hier. Bij verkoop moet altijd aangegeven worden of er schade aan de auto is (geweest) Ook bij export. Als je de Duitse papieren nog hebt is het daarmee te checken.
Schade in Nederland is moeilijk te achterhalen, volgens mij alleen bij total loss. Schade hoeft niet erg te zijn, mits deskundig gerepareerd.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-03-2011 23:33 #1310607 door Wytze Broerze
Eigen schuld of verhaalschade.
Schade historie is er ook in Duitsland niet.
Op de DE-contracten staat vermeld of het bekend is dat....... Neen, niet toen ik de wagen had, is dan makkelijk ingevuld dan.
Ohw ja, ik heb denk ik een keer in de 3 jaar wel schade gehad. Vrijwel allemaal verhaalschades maar ook enkele eigen schuld. Afgelopen jaar al drie keer formulier ingevuld. Afgelopen vrijdag nog een keer.
Dus als je een wagen koopt die 25 jaar oud is dan is de kans vrijwel nul komma nul dat ie schadevrij is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2011 20:42 #1310727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bouwjaar
Op bijna alle onderdelen staan bouwjaren.Op de onderspoiler/ knipperlichten(staat er niets dan is het immitatie)bumperhoes enz.....
Suc(V)6 met speuren...

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 08:54 #1310763 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic als
Het een NL auto was geweest, kunnen ze bij een schadebedrijf zo in het systeem kijken op kenteken naar de historie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 10:28 #1310781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laagdikte
Een makkelijk middel om oude schades op te sporen is een laagdiktemeter.
Daarmee meet je de laagdikte tot aan het staal.
Ze zijn te koop voor een paar honderd euro.
Verder hebben taxateurs vaak zo'n ding.
Ik heb er nog geen terwijl ik wel restaureer (schaam)
Ik vertrouw nog steeds op een klein magneetje en m'n gevoel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 14:05 #1310798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic autohandel
In de autohandel betekend : schadevrij, dat de auto op dat moment geen schade heeft.
In de volksmond betekend : schadevrij, of de auto ooit schade heeft gehad.
Een subtiel doch belangrijk verschil. Een verkoper kan volstrekt eerlijk bekennen, dat de auto schadevrij is, terwijl de koper iets geheel anders als antwoord verwacht.
Schadeherkenning : neem een vrouw mee. Vrouwen kunnen heel veel beter verschil in kleur herkennen dan mannen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 14:23 #1310801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben wel benieuwd wat de
Ik ben wel benieuwd wat de topic starter eigenlijk bedoeld.
Schade gehad in de zin dat de auto krom is gereden en weer rechtgemaakt is wat anders dan bij een klassieker vewachten dat er nooit een keer wat bijgespoten is voor bv een parkeerschade.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 14:38 #1310804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schade's en vrouwen
Nou die Vrouw laat ik liever thuis want als ik die mee laat orrdelen over de aanschaf van een auto kom ik standaart thuis met een auto in de Hello Kitty kleuren (voor de niet kenners das dus knal roze) dus dat lijkt me niet zo'n goed plan, als je de kleur verschillen niet ziet kijk je niet verder  dan je liefde gaat, in mijn zoektocht naar een vervanger (heb het even opgezocht 57 exemplaren bekeken) heb ik veel verschillende gezien en de staat ervan op een gegeven moment zie je van een afstand al dat er iets niet klopt aan de kleur of hoe hij er bij staat, das een groot nadeel van foto's die zijn misleidend,op een foto kan een auto er bij staan als een pareltje maja die foto kan gemaakt zijn toen ze dat paaltje nog niet hadden geraakt of toen het buurjongetje de sleutels van papa nog niet langs de auto had gehaald, of dochterlief met haar hello kitty fiets van voor tot achter een kras gemaakt had dus ja foto's is mooi maar daar kun je niet echt een oordeel op geven.

Ik heb een 760 bekeken nou als je die zou zien sprongen je de tranen van in de ogen auto zat vol krassen niet helemaal door maar met een beetje poetsen zou je het niet redden, er zaten 4 verschillende soorten velgen met banden onder, achterlichten zaten gaten in koplamen zaten scheuren in en richting aanwijzers voor zaten barsten in, 1 mistlamp was weg hemel zat er niet meer in dash zaten 4 scheuren in, leren bekleding was in verre staat van ontbinding geraakt veel gremlins in de electronica motor liep beroerd kwam moeilijk op toeren.
bij de advertentie stond goed auto heeft alleen even een schoonmaak beurt nodig kan zo door de apk een echte auto voor jaren rij plezier, de foto's zagen er veel belovend uit dus ik heen met het OV want ja doordeweeks iedereen werken dan maar alleen heen met het OV ivm eventuele aankoop, daar is het nooit van gekomen, ik vind het niet erg om wat aan een auto te doen maar had daar geen zin in om dat te gaan opknappen, tot ik de 740 zag (huidige) 1 keer heen geweest wezen kijken en de 2 keer nog n keer kijken en een wat langere proefrit en toen op de terug weg maar langs het postkantoor en heb er nog steets geen spijt van.

eventuele schades kun je zien aan las naden (als ze hebben gelast) delen waar een deukje in zit, barsten in de verf, onderkant word lastiger gezien ze dat opnieuw kunnen tectieleren en aer was stof van zand tegen aan kunnen gooien en jij maar denken dat hij er netjes en goed uit ziet.
voordat je op aankoop aan gaat proberen te achterhalen waar de auto vandaan komt, vaak licht er een boekje in of een kaartje van de dealer waar hij onderhouden is die bedrijven houden een bestand bij van de auto en zo doende kun je deels achterhalen of zij schade's weten, als je weet waar de dealer zit kun je ook in die omgeving vragen bij schade herstellers of de auto bij hun bekend is als ze het goed doen staat de auto in de PC als de auto daar is geweest.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 15:58 #1310815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic soort schade
de wielkast achter zit een barst in wat krassen en de lak zit een dikke barst in/door de lak heen.

wij waren gewoon benieuw of je kan nagaan of dit een aanrijding is geweest of ergens langsheen gereden is,

daarom vroegen wij of dit te achterhalen is.

iedereen bedankt voor de reacties

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC