roofrack volvo 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 21:57 #1085832
door V700 register
roofrack volvo 740 is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
ik ben nieuw hier op dit forum, mijn naam is Erik Snel, ik woon in leiden en ik ben de trotse eigenaar van een volvo 740 uit 1991. ik heb hem voor een prikkie gekocht om een project mee te beginnen, namelijk een mad max project. het is de bedoeling dat naast dagelijks gebruik deze auto word omgetoverd tot legaal te gebruiken road warrior auto. dit om een gave auto te hebben en om mijn andere auto (kadettje) die bijna oldtimer is een beetje te ontlasten.
nu wil ik graag op het dak een roofrack, normale dakdragertjes zullen niet voldoen, het moet een beetje zoiets worden zoals op land rovers zit. ik moet er namelijk zelf op kunnen staan om tijdens evenementen de mensen toe te kunnen spreken met een megafoon. tevens ga ik in Juni een weekend naar Leipzig met wat vrienden en er zal enige bagage mee moeten en dan kan ik dan voor een deel kwijt op dat rack. dat het meer benzine verbruikt is geen issue.
ik wil hem als het even kan gewoon op de flensranden monteren, als het oppervlak maar groot genoeg is waarmee hij vastzit dan moet die rand het gewicht makkelijk kunnen dragen.
bestaan deze rekken kant en klaar of heeft iemand iets dergelijks liggen? ik hoor het graag
ik ben nieuw hier op dit forum, mijn naam is Erik Snel, ik woon in leiden en ik ben de trotse eigenaar van een volvo 740 uit 1991. ik heb hem voor een prikkie gekocht om een project mee te beginnen, namelijk een mad max project. het is de bedoeling dat naast dagelijks gebruik deze auto word omgetoverd tot legaal te gebruiken road warrior auto. dit om een gave auto te hebben en om mijn andere auto (kadettje) die bijna oldtimer is een beetje te ontlasten.
nu wil ik graag op het dak een roofrack, normale dakdragertjes zullen niet voldoen, het moet een beetje zoiets worden zoals op land rovers zit. ik moet er namelijk zelf op kunnen staan om tijdens evenementen de mensen toe te kunnen spreken met een megafoon. tevens ga ik in Juni een weekend naar Leipzig met wat vrienden en er zal enige bagage mee moeten en dan kan ik dan voor een deel kwijt op dat rack. dat het meer benzine verbruikt is geen issue.
ik wil hem als het even kan gewoon op de flensranden monteren, als het oppervlak maar groot genoeg is waarmee hij vastzit dan moet die rand het gewicht makkelijk kunnen dragen.
bestaan deze rekken kant en klaar of heeft iemand iets dergelijks liggen? ik hoor het graag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 22:27 #1308616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chop shop
Hallo Erik,
Mijn favoriete serie op discovery channel is een 740 omgebouwd voor gebruik in engelse landerijen. Gaaf om te zien hoe een 740 na transformatie zo kan presteren voor een achterwiel aangedreven auto. Idee voor je visie?
Groeten
Jeen
Mijn favoriete serie op discovery channel is een 740 omgebouwd voor gebruik in engelse landerijen. Gaaf om te zien hoe een 740 na transformatie zo kan presteren voor een achterwiel aangedreven auto. Idee voor je visie?
Groeten
Jeen
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 23:02 #1308632
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Wytze
... Op dit forum heeft voor zijn rallyplannen ook een gaaf roofrack gemaakt.
Zoek maar even op zijn alias
Zoek maar even op zijn alias
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 23:08 #1308634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik geloof dat ik die auto
ik geloof dat ik die auto wel ken, ik wil wel het front herkenbaar houden als zijnde een volvo. en omdat dit een sedan is kan ik hem niet zo mooi vebrouwen tot een laadbak met de middelen die ik nu heb. die auto is zeker een inspiratie geweest voor dit project en het heeft er zeker voor gezorgd dat ik er geen spijt van heb dat ik juist deze volvo heb gekocht.
zowiezo ben ik opel techniek gewend en ik sta verbaasd over hoe stevig en eenvoudiger het allemaal ook kan.
helaas heb ik niet echt de beschikking over een goede werkplaats om een roofrack te maken, de middelen zijn er bij mij op school wel en de kennis ook, maar helaas mogen we nauwelijks "beunen', slechts contractwerk, zeker nu vlak voor de examens.
daarom, mocht iemand iets hebben wat eigenlijk al datgene is wat ik zoek en weinig aangepast hoeft te worden dan ben ik geinteresseerd want ik heb niet echt de tijd om voor 16 april een compleet roofrack te bouwen. (deze deadline heeft te maken met de Elf Fantasy Fair waar de auto standaankleding word, en meerijd in de voertuigenparade)
zowiezo ben ik opel techniek gewend en ik sta verbaasd over hoe stevig en eenvoudiger het allemaal ook kan.
helaas heb ik niet echt de beschikking over een goede werkplaats om een roofrack te maken, de middelen zijn er bij mij op school wel en de kennis ook, maar helaas mogen we nauwelijks "beunen', slechts contractwerk, zeker nu vlak voor de examens.
daarom, mocht iemand iets hebben wat eigenlijk al datgene is wat ik zoek en weinig aangepast hoeft te worden dan ben ik geinteresseerd want ik heb niet echt de tijd om voor 16 april een compleet roofrack te bouwen. (deze deadline heeft te maken met de Elf Fantasy Fair waar de auto standaankleding word, en meerijd in de voertuigenparade)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 23:16 #1308637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roofrack van wytze
ik heb net gezocht, maar kon geen gerelateerde onderwerpen vinden helaas, staat het er nog wel op?Leidsekade schreef : ... Op dit forum heeft voor zijn rallyplannen ook een gaaf roofrack gemaakt. Zoek maar even op zijn alias
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2011 02:49 #1308664
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Beschrijving
Hallo Menerik
Wytze heeft <a href="/node/11046" target="_blank">deze beschrijving</a> gebruikt.
groetjes
Mathy
Wytze heeft <a href="/node/11046" target="_blank">deze beschrijving</a> gebruikt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2011 16:03 #1308701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roofrack
dat is een hele leuke ombouw die ik best wel zou willen hebben, maar het beschrijft geen roofrack. alleen het verhogen van de wielophanging
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2011 16:17 #1308704
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic WWW.TEAM91.NL
WWW.TEAM91.NL
daar staan ook foto's van het roofrack, zoals
www.team91.nl//mediapool/94/944506/images/VKB/2.JPG
">deze
Moderators: Jerry Stam