hoekje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2011 09:31 #1085570 door V700 register
hoekje is gemaakt door V700 register
Damn. Het metalen hoekje bij de voorruit, dat de zijstrip met de bovenstrip verbindt, is eraf gewaaid. Er gaapt nu een gat en e.e.a. ligt voor mijn gevoel net iets te open en bloot in weer en wind. De zijstrip, die met een simpel clipje nog vastzit op een of ander profieletje, wipt nu voortdurend los en klappert als ik op de snelweg rijd. Kortom: daar moet iets aan gedaan worden. Hoe kom ik aan zo'n hoekje?

NB. Ik krijg met dit soort dingetjes wel regelmatig het gevoel dat een 940 net wat minder degelijk in elkaar steekt dan een 740. Ook qua roestgevoeligheid had ik een beter beeld bij mijn vorige '90-er 740. Deelt iemand dat gevoel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2011 09:41 #1307042 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Sloper
helaas ben ik er zelf achter gekomen dat deze dingen niet meer nieuw leverbaar zijn (volgens dealer Schaap in Lelystad)
Van een sloper afhalen is dus de enige optie. In zou je sierlijst die steeds loswaait er even helemaal afhalen. Ook deze dingen zijn nieuw niet meer verkrijgbaar, zonde als die stukwaait of kwijtraakt. Loshalen kun je doen door met een dun pasje de klemmetjes los wippen. (ik zou het niet met een bankpas doen ... maar met een airmiles of freebeesding)
Je steek het pasje onder de lijst en je voelt vanzelf waar er een klemmetje zit, tegen het klemmetje aan horizontaal van binnen naar buiten duwen en tegelijkertijd voorzichtig trekken aan de lijst (van de ruit af)
Als je de boel weer compleet hebt en je wilt weer monteren, de lijstjes zijn van binnen gewoon van metaal. Als je ze goed wilt laten klemmen kun je ze iets dichter knijpen zodat ze beter op het klemmetje pakken. Klemmetjes zijn trouwens wel nieuw verkrijgbaar.
Mocht je niet aan een hoekje kunnen komen, volgend weekend ben ik weer in Lelystad en kan ik even voor je kijken. Ik meen dat ik ergens... nog een zwart hoekje heb liggen. Oh, en morgen ga ik bij een sloper langs, als er eentje ligt pluk ik het hoekje mee voor je.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2011 11:01 #1307043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja!

Chris B schreef : helaas ben ik er zelf achter gekomen dat deze dingen niet meer nieuw leverbaar zijn (volgens dealer Schaap in Lelystad)
Van een sloper afhalen is dus de enige optie. In zou je sierlijst die steeds loswaait er even helemaal afhalen. Ook deze dingen zijn nieuw niet meer verkrijgbaar, zonde als die stukwaait of kwijtraakt. Loshalen kun je doen door met een dun pasje de klemmetjes los wippen. (ik zou het niet met een bankpas doen

... maar met een airmiles of freebeesding)
Je steek het pasje onder de lijst en je voelt vanzelf waar er een klemmetje zit, tegen het klemmetje aan horizontaal van binnen naar buiten duwen en tegelijkertijd voorzichtig trekken aan de lijst (van de ruit af)
Als je de boel weer compleet hebt en je wilt weer monteren, de lijstjes zijn van binnen gewoon van metaal. Als je ze goed wilt laten klemmen kun je ze iets dichter knijpen zodat ze beter op het klemmetje pakken. Klemmetjes zijn trouwens wel nieuw verkrijgbaar.
Mocht je niet aan een hoekje kunnen komen, volgend weekend ben ik weer in Lelystad en kan ik even voor je kijken. Ik meen dat ik ergens... nog een zwart hoekje heb liggen. Oh, en morgen ga ik bij een sloper langs, als er eentje ligt pluk ik het hoekje mee voor je.
groeten, Chris

Geweldig, dank voor het aanbod!!

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
24-02-2011 13:01 #1307052 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic weblinks

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2011 13:54 #1307058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoekjes en zo
Er verschillende versies van de hoekjes: Bij mijn auto (en ik denk dus die van Wouter ook) zijn de hoekjes vastgelijmd (o.i.d.) aan de strips die de zijkant van de voorruit afdekken. Onderdeelnummers van die strips: 9447832 (r.) en 9447831 (l.)
Losse hoekjes zijn er wel, maar volgens mij voor de eerdere (< '95) 940 en passen die niet op de strips van de latere 940's.

Chris B schreef : helaas ben ik er zelf achter gekomen dat deze dingen niet meer nieuw leverbaar zijn (volgens dealer Schaap in Lelystad)

1,5 jaar geleden kon de dealert in Hilversum ze nog wel leveren en ik meen dat ik hier korter geleden ook nog las van iemand die z'n voorruitstrips incl. hoekjes vervangen had (Baseman?). Dus mocht het bij de sloop niet lukken zou ik er toch een telefoontje aan wagen.
Wanneer je met de voorruitstrips aan de slag gaat is het wel handig om ook een aantal van de plastic clipjes waarmee de strips vast zitten achter de hand te hebben. Die gaan makkelijk stuk. Part no. 1342004, kosten +/- 1,40 p./st. (ook bij de dealer)
Over de degelijkheid van 940 t.o.v. 740 kan ik niet oordelen, maar van alle auto's die ik gehad heb zat alleen de Mercedes (W123) beter in elkaar geschroefd dan mijn 940. Mijn voorlaatste auto, een Peugeot, rammelde al aan alle kanten toen hij nieuw was.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2011 15:26 #1307065 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Wagner en Gunther
Daar heb ik mee gesproken op de VKD van vorig jaar. Daar werd me verteld dat ook zij kunnen dit niet leveren, jammer genoeg... of is jou dat wel gelukt?

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
24-02-2011 19:18 #1307078 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic prijslijst
staan in de prijslijst prijs is op aanvraag dus is het proberen waard.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC