Absurd! originele Volvo uitlaat weggerot in twee !!! jaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 13:35 #1304238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaat
Sinds er kwaliteitseisen voor uitlaten bestaan en zeker de laatste 10 jaar gefabriceerde uitlaten bestaan die uit een groter percentage RVS, dan de zogenaamde full RVS uitlaten.
Heel de vervangmarkt voor uitlaten ligt volledig op zijn gat. Bij bijna alle auto's gaat tegenwoordig een uitlaat gewoon 15 jaar mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 13:49 #1304241 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
De vorige eigenaar van mijn 940 had, net voor ik de auto kocht, een KwikFit uitlaat eronder laten zetten.
Ik vraag me sterk af of deze firma ook meedoet aan die kwaliteitseisen aangezien de uitlaat al flink aan het roesten is. Maar goed, ik geloof niet dat er ook maar iemand is op een autoliefhebbersforum die naar de KwikFit gaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 13:52 #1304243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkoper

gj schreef : Maar goed, ik geloof niet dat er ook maar iemand is op een autoliefhebbersforum die naar de KwikFit gaat.

Meestal weten we mensen van dat voornemen af te brengen door ze op de hoogte te stellen van het feit dat een originele Volvo uitlaat goedkoper is (in aanschaf al, laat staan over de levensduur) :)

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 14:42 #1304254 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic dealer

Lobbes schreef : Dit is toch niet te geloven, krap twee jaar geleden vervang ik de hele uitlaat van mijn 740 vlak voor mijn vakantie naar Italie.

Door de dealer laten doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2011 15:24 #1304261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee, zelf gedaan..
Ik heb de dempers zelf vervangen, ze zijn gekocht bij een bij ons allen bekend adres bij Hilversum. Aangezien er Volvo in staat gestampt kan het geen B-keus zijn. Gelukkig heeft mijn vrouw voor het nette bedrag van rond de 150 euri in Vaassen een (Volvo) demperset opgepikt. Ik heb even niet aan RVS gedacht. Misschien bij de volgende volvo, ik verwacht dat Lobbes nog twee a drie jaar meegaat...
Ik rijd n.l. nogal wat schades...
Peter
Lobbes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 14:27 #1304371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaatkwaliteit

Pierre van Aert schreef : Bij bijna alle auto's gaat tegenwoordig een uitlaat gewoon 15 jaar mee.

Ik heb een Volvo 850 '95 gehad en die heeft nu nog steeds de eerste uitlaat .
Heb toen een 940 '97 estate gekocht, daar waren al 2 nieuwe orginele uitlaten onder gegaan.
Heb nu een V70 T5 '97 daar zit nog de eerste uitlaat onder, en die uitlaat is nog in perfecte staat .

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 15:45 #1304383 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Toppie
Ook mijn Volvo uitlaat van de groene uit 1998 is een paar weken geleden, door mijzelf pas voor de eerste keer vervangen op de kilometerstand van 332.000km. Inderdaad goed onderkant auto spoelen in de winterperiode met die gruwelijke pekel en idd kritische plekken goed prepareren cq conserveren bij vervanging en als je denkt dat je vouture het nog waard is een full RVS systeem.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 21:07 #1304454 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Alu zink spray
Je auto tijdens de winter = zout afspoelen is goed, maar maakt voor je uitlaat niks uit, het zout heeft z'n werk dan al gedaan........
Je nieuwe uitlaat voodat je hem eronder zet, inspuiten met alu zink spray.
Met name de lassen zijn heel beroerd geconserveerd. Een laagje verf wat er niet direct afbrand kan de levensduur verlengen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 09:40 #1304501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garantie
Er zit toch 2 jaar garantie op. Wanneer heb je hem gekocht en eronder gezet. Was de uitlaat wel origineel? Er kan misschien wel volvo op de uitlaat staan, maar dat wil niet zeggen dat het origineel is. Ik ging met die uitlaat terug naar de leverancier of durf je dat niet omdat je deze uitlaat van een leverancier gekocht hebt die lid is van de V700. Ik heb onder mijn 940 een imitatie zitten die koste maar € 100,00 inkl. montageset die zit er nu al 3 jaar onder en is nog zeer goed. En daar had ik 2 jaar garantie op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 09:55 #1304503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog even afwachten met weggooien...
als het goed is, heeft die (Volvo)demper van jou een dubbele wand. (tweelaags plaatwerk) Dat zou betekenen dat ze nog niet lek is, en daardoor goed repareerbaar door de gaatjes dicht te lassen. Heb je iig een goede reserve, voor als je nog eens een overstekende betonpiramide tegenkomt;-)
Ik gebruik de losse band alleen om de demper goed te kunnen positioneren, demonteer de uitlaat en las de beugel over een lengte van 10 cm aan de demper vast. De rest slijp ik er af, kopse kantjes dichtlassen en een vette laag zinkspray er over heen.
Laat ik de beugel wél zitten, gaat er een laag koper- of grafietvet onder, afhankelijk wat er voor handen is, want wat er eenmaal tussen zit/komt, krijg je met een hogedrukreiniger nog niet er uit, laat staan met een "onder de auto" wasbeurt in de wasstraat.
Helaas is ook de Volvokwaliteit aan bezuinigingen, overnames, etc onderhavig, dus weer een wijze ervaring rijker voor ons allen, dank je wel daarvoor (het delen van je ervaringen hey!)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC