Handvatten 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 21:42 #1084882 door V700 register
Handvatten 960 is gemaakt door V700 register
Hallo een ieder,

Ik ben nieuw op deze site en zou graag willen weten of het in Nederland toegestaan is om de handvatten van mijn 960 te verwijderen en een systeem in te bouwen waarmee de bestuurdersdeur op afstand geopend kan worden.
Ik heb in Duitsland een 14 jaar gewoond en daar stond in het kenteken bewijs dat het toegestaan was. Hier in Nederland kan ik er niet achter komen, (kastje naar de muur). Ik vindt zelf dat het mooier staat zonder de handvatten.

Groet Gerrit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 21:58 #1302226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitproberen
Misschien moet je iets duidelijke uitleggen wat je dan wilt, want ik snap het niet. Je wilt de handgrepen op de portieren verwijderen inclusief het deur-open mechanisme? Je moet dan toch niet alleen elektrisch de deur van het slot doen, maar ook openen? Hoe werkt dat dan, met een duw-veer ofzoiets?Je kunt het altijd uitproberen door voor de eerstvolgende APK keuring de handgrepen te verwijderen. En een ander openingsmechanisme te monteren natuurlijk. Als de keurmeester er geen problemen mee heeft (dat wil zeggen hij krijgt de deur open ;-) dan is het goed. Als je de titel van je post aanpast zodat duidelijk is dat het een APK vraag is krijg je misschien wel beter onderbouwde reacties.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 22:09 #1302228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handvatten 960
Dat mag volgens mij. Een collega van me heeft een Seat waarvan de portieren omgebouwd zijn naar vleugeldeuren, zonder portiergrepen en mét afstands bediening. Auto komt daar probleemloos mee door de apk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2011 22:13 #1302229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deurgrepen
Uit <a href=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/AP...%20Keuringseisen.pdf " target="_blank">dit document mbt keuringeisen van het RDW (op de site van het RDW) haal ik het volgende:
"De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend."Lijkt me afhankelijk van de interpretatie van de keurmeester van "op normale wijze". Mij lijkt dat zonder hulpmiddelen (afstandsbediening oid).

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
18-01-2011 22:49 #1302235 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic mag off. niet
Artikel 5.2.41 deuren, motorkap en kofferdeksel
1. De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten.
De deuren die direkt toegang geven tot de
personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de
binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden
geopend.

bron regelgeving APK versie 2-2010

EDIT was lang bezig met antwoorden henk heeft het zelfde gemeld

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 00:36 #1302245 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lege accu
Hallo Gerrit
Hou er wel rekening mee, dat je met een (te) lege accu de deuren niet open krijgt.  Wil je die accu opladen, zodat je deuren weer open krijgt, dan zal de motorkap omhoog moeten.  En dat wordt lastig als je de deuren niet open krijgt.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 01:40 #1302249 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Trekhaak..
Stopkontakt, oid
Als je zo G**l bent van je auto, vertoetel je haar toch elke maand met een nwe accu!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 02:04 #1302251 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic In de auto
Hallo Andre
Voor het opladen van de auto via het trekhaakstopcontact heb je een (speciale) kabel nodig.  Die neem je natuurlijk altijd mee.  En als je hem nodig hebt, dan ligt ie ... in de auto.  Die je niet open krijgt, omdat de accu leeg is.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 03:58 #1302252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk maar!!!
volgens de wetgeving mag het dus niet, maar als jij je auto om laat keuren naar een show voertuig mag je heel erg veel hier zijn geen richt lijnen voor zover ik weet maar je krijgt dan een zogenaamd camper kenteken dat houd in dat de auto alleen onderweg mag zijn naar een evenement of een keurings station, dus niet als je even een patatje bij ome joop gaat halen, mijn neef die helemaal opgaat in het tunen van een honda del sol heeft hier veel over na gevraagd bij oom agent en de rdw de exacte details weet ik verder niet.
maar je hand grepen weg werken en dan elektronisch laten openen ziet er mooi en leuk uit maar beetje vocht er in en je hebt vuurwerk of het werkt niet meer gevolg ouderwets raampje intikken om je auto te kunnen verplaatsen lijkt me ook zonde, maar goed is maar een mening en mijn gedachte.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2011 00:39 #1302314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handvatten 960
Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik kan hier zeker wat mee.
Voor alle duidelijkheid.
Het mechanisme om de bestuurdersdeur te openen doormiddel van de sleutel blijft gehandhaafd. Dit had ik bij het artikeltje erbij moeten zetten. Hierdoor kan altijd de deur geopend worden, ook bij stroom uitval.

Met vriendelijke groet,

Gerrit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC