koplampglas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 16:36 #1084590 door V700 register
koplampglas is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Geven nieuwe koplampglazen ook wat beter zicht op de weg?
Ik heb alxtreme philips lampen er in en wil nog niet overstappen op Xenon.
Wie heeft hier ervaring mee?
groeten Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 16:52 #1300022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ad,
Nee, dat zul je niet merken! Behalve als ze erg "gezandstraald" zijn en veel pikkels in het glas, maar dan komt hij al niet meer door de keuring vanwege te veel strooilicht. Wat je wel kunt doen zijn de reflectoren schoonmaken. Dat verschil zie je wel. Deze worden doorgaans wat dof door stof. Dat doe je met watten en lauw water. Geen doekje of o.i.d., alleen voorzichtig afdeppen met natte watten.
Robert
PS: die xtreme lampen van Philips zijn best OK! Geven veel licht, meer heb je toch niet nodig?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 11:28 #1300117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenkant
Toch de binnenkant! Althans, dat hielp bij mij wel.
Dus als je toch bij de reflectoren bent en dus de koplampglazen eraf hebt (zoals Robert hierboven schrijft), toch even kijken naar de binnenkant van de glazen en eventueel schoonmaken. Scheelde bij mij aanmerkelijk, maar natuurlijk afhankelijk van de ouderdom en 't gebruiksgebied van de koplampen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 12:00 #1300123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op deze site kan je
Op deze site kan je ''heldere'' koplamp glazen kopen.Ze zitten in Zweden, en de tekst vertalen met vertaal.google.nl werkt prima.Zo ook de Zweedsekronen / euro.<a href=" www.l-m-r.se/productList.do?category=28497&menuClick=true "> www.l-m-r.se/productList.do?category=28497&menuClick=true

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 20:02 #1300174 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic "Heldere" koplampglazen

volvo 960r schreef : Op deze site kan je ''heldere'' koplamp glazen kopen.

Ik heb even gekeken en zijn dit "helderder" glazen dan de gewone glazen of zijn het gewoon nieuwe / standaard glazen?
Meer doorzichtige glazen zou ik zelf wel mooi vinden
Jerry - 895
V50/09 Edition II 2.0 Black Stone 55k - 945/98 Polar 2.3 LPT Midnight Blue 298k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 20:33 #1300182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'k Vind ze heel helder
Ik vind ze héél helder, alsof het gewoon onbewerkt glas is, dus zonder afbuigribbels. Kan haast niet, want wat voor lampen doe je er dan achter?Wel leuk voor mijn Verlichting voorkant 960-2 met meer sjeu. Dus tóch projectorlampen?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 20:54 #1300187 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Heldere?

volvo 960r schreef : Op deze site kan je ''heldere'' koplamp glazen kopen.Ze zitten in Zweden, en de tekst vertalen met vertaal.google.nl werkt prima.Zo ook de Zweedsekronen / euro.<a href=" www.l-m-r.se/productList.do?category=28497&menuClick=true "> www.l-m-r.se/productList.do?category=28497&menuClick=true

Vertel mij nou eens waar in die advertentie van "heldere" gesproken wordt. Misschien kan ik nog wat meer zweeds leren...................
Ton.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2011 08:54 #1300234 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Niet dus.

Ton schreef :

volvo 960r schreef : Op deze site kan je ''heldere'' koplamp glazen kopen.Ze zitten in Zweden, en de tekst vertalen met vertaal.google.nl werkt prima.Zo ook de Zweedsekronen / euro.<a href=" www.l-m-r.se/productList.do?category=28497&menuClick=true "> www.l-m-r.se/productList.do?category=28497&menuClick=true

Vertel mij nou eens waar in die advertentie van "heldere" gesproken wordt. Misschien kan ik nog wat meer zweeds leren...................
Ton.

Er staat op die site op die pagina alleen dat je losse glazen voor SEK 378 compleet met afdichting en klemmetjes kunt kopen en complete koplampen voor SEK 1295.
Met E keurmerk en toelating, ik neem aan dat het er dan ook hier in mag.
Maar hieruit blijkt wel weer dat die online vertaalsites mensen aardig op het verkeerde been kunnen zetten, voor je het weet sta je iets anders uit te pakken dan je gedacht had te krijgen.
Ik heb het wel meer gezegd: plaats even een verzoek om iets te vertalen, er zijn verschillende mensen op het forum actief die het beter doen dan Google. Een PB kan natuurlijk ook.
Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2011 21:54 #1300417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De glazen voor de 960 (
De glazen voor de 960 ( S/V90 ) zijn helder.De glazen voor de 940 moeten naar mijn idee dan ook helder zijn.( Persoonlijk ) vindt ik ze er helderder uit zien dan een normale 940 lamp.Zie hier voor ''heldere'' koplampen van een 960.<a href=" www.volvo240tic.com/custom0449.jpg "> www.volvo240tic.com/custom0449.jpg Een mailtje naar LMR sturen voor de 940 glazen voor de zekerheid kan geen kwijt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2012 11:03 #1370228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Glazen bestellen
Even een oude koe uit de sloot halen.
Is het niet makkelijker om op die site even het engelse vlaggetje aan te klikken?
Hier trouwens nog één <a href=" www.skruvat.se/Stralkastarglas-P11393.aspx "> www.skruvat.se/Stralkastarglas-P11393.aspx
deze kun je ook in het engels zetten.
K.A.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC