Ruiten- en koplampsproeier slangen aansluiten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2010 18:27 #1084285 door V700 register
Ruiten- en koplampsproeier slangen aansluiten is gemaakt door V700 register
Heeft er iemand een plaatje van hoe de ruitensproeier en koplamsproeier slangen moeten worden aangesloten? Ik heb de indruk dat het bij mijn 745 van 86 niet helemaal klopt, maar heb mijn vadis dvd nog niet binnen. Een plaatje of schema van hoe de slangen moeten worden aangesloten en waar welk t-stukje komt zou erg mij helpen.

Bedankt alvast,

groet,
yuri

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 01:07 #1297637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan het je zo 1-2 niet
Ik kan het je zo 1-2 niet uitleggen, wel kan ik je adviseren je t stukjes goed te controleren, bij mij 'werkten' ze allemaal niet meer.Heb het zo aangepakt... beetje opengewrikt met stanley mesje, rubbertje en veertje er uit gehaald.. seconde lijm op de randjes, dichtgeplakt, en voila... ze laten weer rwv door :)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 09:12 #1297645 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic T stukjes
Inderdaad meestal de T- stukjes die het begeven maar die dingen kan je gewoon kopen voor weinig bij een aqarium/hobby zaak. Hiermee voorkom je dat je je vingers aan elkaar lijmt  ....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 10:51 #1297652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yuri
het is allemaal heel logisch als je de slangetjes volgt, het is mij zelfs gelukt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 17:31 #1297676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T or no T
Vandaag even bij de lokale volvo dealer 2 nieuwe T stukjes opgehaald. Die onder de motorkap tegen het schutbord was écht gaar en die naar de koplampwissers toe gaat zal ook wel van den brakke zijn. Voor slechts 12 hele eurootjes beide T stukjes zo uit het vak gehaald. Morgen eens kijken of dat wat gaat uitmaken.

Blijft echter één vreemd iets: ik heb in de buurt van de sproeiertank één losse slang. Deze komt van een T stuk wat direct na de pomp zit en is zo'n 20 cm lang en gaat helemaal nergens heen. Maar... er komt ook geen water uit tijdens het sproeien... wat is dat dan voor slang? Overdruk?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 17:36 #1297677 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Ontluchting
Ik heb me er ook over zitten te verbazen ongeveer een jaartje terug. De logische redenering die ik had was dat het slangetje als doel ontluchting had. Principe van de communicerende vaten gaat op bij het binnen houden van de vloeistof.
Toen t slangetje gaar was aan de onderkant kon ik niet meer tot t gaatje vullen en was reden dat ik de slang en t vraagstuk tegenkwam. (nieuw slangetje gemonteerd)
Gr. Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC