een volvo 745 roest ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 20:12 #1084226
door V700 register
een volvo 745 roest ook. is gemaakt door V700 register
Zal me even voorstellen voor ik met de deur in huis val. Ben Kees en ben hardnekkig liefhebber van volvo. Heb ook wel andere merken geprobeert, maar het lijkt erop dat ik bij volvo blijf steken. Heb zelf een volvo 245 gl uit 1982 en mijn vreindin 240 uit 1984. Wat doe je dan bij de volvo 700 vereniging zul je je afvragen. Nou dat zit zo: wegenbelastingvrij rijden bevalt mijn goed,dus ik dacht ik wil een volvo 745 uit 1986. Gezien ik al eerder een auto gekocht heb in Zweden,ben ik me daarop gaan richten. Ja hoor, een volvo 745 gl modeljaar 1987 eerste toelating 28-11-1986 met maar 140000 km op de teller. Vraag prijs 9900 zweedse kronen. Nou dat leek me wel wat. Ik die man gebeld, heeft foto's gemaild. Op wat roest bij de wielkassen na zeer nette auto. Ik vroeg nog; hoe is de bodem: niks aan het handje zei de man. Ik vrienden van mijn gebeld in zweden ( leren kennen bij voorgaande zweedse auto avondturen) zij wouden de auto wel even nader bekijken. Zo gezegd zo gedaan, kreeg bericht: a very nice car. Goed dacht ik kopen dus, geld overgemaakt en klaar. Mijn zweedse vriend( man van inmiddels 76 jaar ) dacht laat ik die auto (na aankoop) ook maar eens op de brug bekijken. Het goed bekijken van de bodem in een halve meter sneeuw met 15 graden onder nul had niet heel veel zicht op het geheel gegeven. Op de brug bodem eerdere reparaties zichtbaar en een gat gerot bij de ophanging van de beugel van de trekhaak en rond de as opzoiets. Kortom niet best. Advies zweedse vriend geld terug vragen. geprobeert, maar ja verkocht is verkocht aldus de vorige eigenaar. Goed nu heb ik een auto met een rotte bodem die ook nog in zweden staat (1500 km verderop) Mijn vraag beste mensen: heeft eimand ervaring met reparaties aan de bodem van dit type auto? zal er toch wat mee moeten.
groeten Kees
groeten Kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 20:46 #1297144
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Kees,
Als je iemamd
Hallo Kees,
Als je iemamd kent die goed kan lassen, is alles te repareren. En vervolgens een paar bussen tectyl er tegen aan.
Ik heb ook altijd oude auto's gehad en bij een Kadett moest altijd wel gelast worden. Dat deed een maat van me.
Dus ik denk dat er wel hoop is.
Als je iemamd kent die goed kan lassen, is alles te repareren. En vervolgens een paar bussen tectyl er tegen aan.
Ik heb ook altijd oude auto's gehad en bij een Kadett moest altijd wel gelast worden. Dat deed een maat van me.
Dus ik denk dat er wel hoop is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 20:52 #1297146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo met roest
ik ben m`n volvo "carriere" begonnen met een 240 was al op leeftijd maar begon op eens als een gek te roesten terwijl er ook van de zelfde leeftijd waren en nog steeds zijn die er perfect uit zien. het scheen dat ik een Antwerpse uitvoering had.
Ik heb nu 2 960 uit 1995 en die zijn nog perfect, de ene voor dagelijks gebruik, 450.000 op de teller, perfect. Maar ja, daar kun jij niets mee. Raar is het wel.
jehannes
Ik heb nu 2 960 uit 1995 en die zijn nog perfect, de ene voor dagelijks gebruik, 450.000 op de teller, perfect. Maar ja, daar kun jij niets mee. Raar is het wel.
jehannes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 21:03 #1297149
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is balen ,,
Maar alles
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 21:06 #1297151
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Hier staat ook zo´n (bodem) verhaal
<a href="/node/33133">Link</a>
Begrijp uit het verhaal dat het daar weer goed gekomen is
Begrijp uit het verhaal dat het daar weer goed gekomen is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2010 00:26 #1297283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet alleen uit sweden hoor
niet alleen uit sweden hoor onze 760 komt france en gekocht hier in nl maar heb ook last van roest, gekocht als keiharde auto, als ik dat nu zie staan in een adv begin ik hard te lachen hahahaha, eerst een filmpje van de onderkant zien of op de brug en dan zeg ik wel of hij hard is of niet.
maar lassen is op zich geen probleem en er wordt weer een stukje historie bewaard he.
Groeten Tom.
maar lassen is op zich geen probleem en er wordt weer een stukje historie bewaard he.
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2010 09:06 #1297291
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is balen zeg!
Zit er wel
Dat is balen zeg!
Zit er wel een geldige Zweedse apk op de auto?
Zonder geldige zweedse apk wordt het nl. lastig om de auto uit te voeren.
De zweedse regeltjes eisen een geldige apk voordat de auto wordt geëxporteerd (als je de auto op ambulance wilt vervoeren weet ik niet of deze eis geldt, ik dacht het wel.)
Maar wat hierboven ook al gezegd is: een stuk historie is moet bewaard blijven.
Je hebt er nu zo'n €950, inzitten (aankoop) reken op zo'n €1000,- dat je de auto in ned. hebt. (ook al rijd jezelf) Dan kan je berekenen of het lassen etc. interessant is.
Als uit je berekening blijkt dat het niet echt leuk meer is--> probeer de auto weer te verkopen in zweden. Neem je verlies en start opnieuw met zoeken.
Alleen de zoektocht is al leuk!
Ik had eens via henkqui hier op de site een adresje doorgekregen van een kennis die in Zweden woont en wel wil bemiddelen.
Ik kan het alleen niet zo snel terug vinden.
Misschien Henkqui even PB-en.
Succes! en hou ons op de hoogte
Zit er wel een geldige Zweedse apk op de auto?
Zonder geldige zweedse apk wordt het nl. lastig om de auto uit te voeren.
De zweedse regeltjes eisen een geldige apk voordat de auto wordt geëxporteerd (als je de auto op ambulance wilt vervoeren weet ik niet of deze eis geldt, ik dacht het wel.)
Maar wat hierboven ook al gezegd is: een stuk historie is moet bewaard blijven.
Je hebt er nu zo'n €950, inzitten (aankoop) reken op zo'n €1000,- dat je de auto in ned. hebt. (ook al rijd jezelf) Dan kan je berekenen of het lassen etc. interessant is.
Als uit je berekening blijkt dat het niet echt leuk meer is--> probeer de auto weer te verkopen in zweden. Neem je verlies en start opnieuw met zoeken.
Alleen de zoektocht is al leuk!
Ik had eens via henkqui hier op de site een adresje doorgekregen van een kennis die in Zweden woont en wel wil bemiddelen.
Ik kan het alleen niet zo snel terug vinden.
Misschien Henkqui even PB-en.
Succes! en hou ons op de hoogte
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2010 19:19 #1297363
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Zelf altijd zien.....
Zo zie je maar weer. Je moet altijd zelf eerst de auto zien waar je je oog op hebt laten vallen. Ben een 2 weken terug naar hamburg geweest om een op de foto mooie 745 te zien als dat ook wat was. Het was een 745 GLE van dec. 86 met 234.000 km. en kwam uit noord Zweden, volgens de verkoper van K Styling uit Hamburg. De gehele auto was overgespoten zonder er een sier lijst te hebben afgehaald. Ook was een achterlicht lichtjes mee gespoten. En rechts achter kun je zien dat ze zelf over een diepe kras heen spuiten. Ook was hij niet erg strak gespoten en zat er duidelijk hier en daar stof in de lak. Aan de onderzijde was duidelijk te zien dat er hier en daar wat nieuw plaatwerk in zat.Dit ter hoogte van de beenruimte voor de voor stoelen op de bekende plekken zal ik maar zeggen. Verder zat de auto zeer dik in de tectyl zelfs de remschijven hadden zij ook maar even meegenomen voor het gemak. Behalve achterzijde nabij de trekhaak waren ze vergeten te tectyleren, het laswerk waren ze ook vergeten te herstellen daar,…je kon hier goed zien hoe gaar het casco was,. De accubak zat ook dik in de tectyl, maar echter gewoon over de gaten heen. Terwijl er duidelijk in de advertentie stond dat het een eerlijke en harde auto was waar nog niet aan gewerkt was en zo uit Zweden was gekomen. Daarin tegen was de binnenzijde ( rode bekleding ) nog zeer netjes. De vraagprijs voor dit stukje amateurwerk was € 3950,--[/b] Conclusie, maar mooi laten staan. Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2010 19:28 #1297365
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer geluk
Maar goed dan dat ik de 740 1986 gekocht heb hier een paar km verder op , omdat we daar een witte zagen staan al een paar dagen
Deze gekocht met de wetenschap dat er aan gelast moest worden , had verkoper ook gezegd.
Dus ik wist wat ik kocht , hier moet ook de balk gelast worden en misschien nog wel meer
Deze gekocht met de wetenschap dat er aan gelast moest worden , had verkoper ook gezegd.
Dus ik wist wat ik kocht , hier moet ook de balk gelast worden en misschien nog wel meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2010 21:03 #1297388
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenlijk best vreemd dat
Eigenlijk best vreemd dat een belgische uitvoering dan minder goed is dan een zweedse uitvoering, heb zelfs gelezen dat de plaatdelen bij het schutbord en voetenruimte anders in elkaar gelast zijn dan een zweedse uitvoering? Ik heb zelf een '85 740 uit de fabriek in belgie, maar ben erg geschrokken van de roest, echt enorme gaten bij het schutbord naar binnen toe, dorpels, kriksteunen, etc etc. Vraag me af of een zweedse versie nou zoveel beter is??? Heb onlangs een '88 760 uit zweedse fabriek gekocht, maar die roest ook gewoon hoor....
Moderators: Jerry Stam